Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika

ODPOWIEDZ
kamel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19

[1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika

Post autor: kamel » 07 paź 2010, 10:43

witam, jak autko stoi pod lekka górka przez jakis czas to trzeba sie chwile nakrecic zeby zapalił a jak stoi z górki albo na prostym to pali odrazu,jaka to przyczyna??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2010, 11:20

kamel pisze:witam, jak autko stoi pod lekka górka przez jakis czas to trzeba sie chwile nakrecic zeby zapalił a jak stoi z górki albo na prostym to pali odrazu,jaka to przyczyna??
Wracające paliwo do zbiornika

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 07 paź 2010, 12:13

Dokładnie. Zamontuj przed filtrem na przewodzie zaworek zwrotny i problem powinien minąć

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 paź 2010, 12:19

Podłącze się pod temat, bo dziś spotkało mnie to samo :roll: Na początku zapalił od pierwszego, przejechałem ok 2 km zgasiłem i już do odpalenia mineła prawie wiecznność. Po zgaszeniu silnika widać jak paliwo z pompy wraca do filtra a potem do baku :-/
Czyli na 100% zaworek zwrotny do wymiany ;-) nie wymieniałem tego jeszcze więc proszę o poradę; czy obojętnie jaki założe bedzie ok, jaka średnica rurek itp :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2010, 12:41

tomekk666 pisze:Czyli na 100% zaworek zwrotny do wymiany ;-) nie wymieniałem tego jeszcze więc proszę o poradę; czy obojętnie jaki założe bedzie ok, jaka średnica rurek itp :?:
Raczej mało prowdopodobne że to zaworek zwrotny ,raczej masz gdzieś nieszczelność .Sprawdż szczelność opasek na przewodach i głównego podejrzanego ;-) czyli podgrzewacz na przewodzie powrotnym na filtrze ,nie zapomnij o przewodach przelewowych na wtryskach ,nieszczelne nie dość że ciekną to jeszcze powodują własnie cofanie się paliwa

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 paź 2010, 12:46

MUNIOR, sprawdzałem to wszystko co napisałeś i na pierwszy rzut oka wygląda ok. Dodam, że obecnie autem nie da się jeździć zapali, chodzi ładnie, ale jak zaczynam jechac to jest lipa, zachowuje się tak jakby nie dostawała odpowiedniej ilości paliwa :-/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 paź 2010, 12:50

dokładnie tak jak pisze MUNIOR, cofające się paliwo to dziurawy wężyk między filtrem a pompą, wężyk przelewowy od wtrysków lub powrotny między pompą a filtrem

zawór zwrotny nie ma z tym nic wspólnego bo wężykiem powrotnym paliwo i tak spływa do baku a nie w drugą stronę

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 paź 2010, 18:49

Dzięki MUNIOR, i UKI_XX, sprawdzę wszystko to co napisaliście. Poszedłem do auta i próbowałem odpalić jednak bez rezultatu, rozrusznik kręci, ale nie załapuje :-/ Sytuacja taka jakby wogóle paliwa nie dostawał.
UKI_XX pisze:zawór zwrotny nie ma z tym nic wspólnego bo wężykiem powrotnym paliwo i tak spływa do baku a nie w drugą stronę
dzięki za wyprowadzenie z błedu ;-)

P.S. Auto kręciłem z 7 miniut (oczywiście robiłem czasowe odstępy) niestety nie ma żadnej reakcji. Podszas próby odpalania w wężykach nie ma paliwa. Układ pewnie się zapowietrzył :-/ Co może być tego powodem :?: Nie znam sie wcale na tym, jeżeli sam tego nie ogarne to auto trafi do mechanika, chociaż wolałbym tego uniknać, bo wiecie jacy są mechanicy :roll:

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 07 paź 2010, 19:10

zabity filtr lub smok w zbiorniku

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 paź 2010, 19:16

peyo32 pisze:zabity filtr
znaczy się brudny, raczej mało prawdopodobne, bo był wymieniany z jakieś 3-4 tyś temu.
peyo32 pisze:lub smok w zbiorniku
mógł by kolega powiedzieć jak się do tego dostać, czym i jak wyczyścić :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 paź 2010, 20:15

peyo32 pisze:zabity filtr lub smok w zbiorniku
Raczej sitko w smoku.
Poprostu trzeba spuścić całe paliwo, wyjąc przewody i wyczyścić sitko.

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 07 paź 2010, 20:24

mógł by kolega powiedzieć jak się do tego dostać, czym i jak wyczyścić :?:[/quote]

w bagażniku za tylnym siedzeniem masz klapke na 3 wkety, odkręcasz ją i ukazują Ci się 2 węzyki wchodzące do baku oraz czujnik wskazujący ilość paliwa. wężyki odkręcasz czujnik odpinasz i odkręcasz plastikowy pierścień pod którym jest gumowa uszczelka. jak to odkręcisz to wyciągniesz cały smok który zakończony jest sitkiem i wtedy będziesz wiedział czy jest drożny i czysty.
ja trochę czasu walczyłem z bąblami w przewodach paliwowych. proponuję na samym początku zamontować bezbarwny wąż idący od baku do filtra (oczywiście tylko ten odcinek przy filtrze pod maska) i będziesz wiedział czy paliwo się cofa. jeżeli będzie się cofać to trzeba znaleźć nieszczelność a do tego najlepsza i niezastąpiona jest gumowa "gruszka" która w sobie jednocześnie ma zawór zwrotny czyli 2 w jednym. Zamontujesz gruszkę przyciśniesz kilka razy i będziesz wiedział gdzie jest nieszczelność. ja też sceptycznie podchodziłem do tej gruszki ale doceniłem ją dopiero jak jej użyłem :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2010, 20:24

Odłacz przewód zasilający przed filtrem i spróbuj zaciągnąć paliwo bezpośrednio ze zbiornika ,najwyżej się trochę napijesz ale będziesz miał jasność co się dzieje ,jak zaciągniesz to podłącz z powrotem i odłacz przewód zasilający pomiedzy filtrem a pompa wtryskową ,tu też musi sie dac zaciągnać ,jak z obu tych miejsc uda ci się zaciagnąć to z zasilaniem w paliwo jest ok.Jak ci się nie uda ,to szukasz przyczyny po drodze do zbiornika albo w filtrze paliwa .Do tych wszystkich testów zamiast zaciągania ustami ,przydałaby się ręczna pompka gruszka ,bardzo przydatna we wszelkich pracach przy układzie paliwowym

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 08 paź 2010, 00:19

ja mam to samo paliwo się cofa do baku ale na razie założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa i jest ok wcześniej jak próbowałem odpalić to musiałem chwile pokręcić teraz jest znacząca poprawa ale w sobotę wymieniam cały przewód idący od baku do filtra paliwa kupiłem od gazowników przewód miedziany 8mm i myślę ze pomorze bo stary jest już łączony w 2 miejscach to na pewno przyczyna bynajmniej taka mam nadzieje

a mam jeszcze takie pytanko trzeba zarabiać końcówki tego miedzianego przewodu czy mogą być takie proste zaciśnięte tylko opaskami??

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 08 paź 2010, 09:45

MUNIOR pisze:Odłacz przewód zasilający przed filtrem i spróbuj zaciągnąć paliwo bezpośrednio ze zbiornika ,najwyżej się trochę napijesz ale będziesz miał jasność co się dzieje ,jak zaciągniesz to podłącz z powrotem i odłacz przewód zasilający pomiedzy filtrem a pompa wtryskową ,tu też musi sie dac zaciągnać ,jak z obu tych miejsc uda ci się zaciagnąć to z zasilaniem w paliwo jest ok
Z obu tych miejsc leciało paliwo. Postanowiłem szukać przyczyny, odkręciłem nieszczęsny podgrzewacz i wymieniłem oring, nalałem strzykawką paliwa do filtra i zaskoczył, pochodził dosłownie pare sekund i zgasł :-/ Ku mojemu zdziwieniu paliwo nie cofneło się do filtra lecz zostało w przewodzie. Wykryłem jedną nieszczelność na wężyku od pompy do filtra, która została uszczelniona. Teraz audik odpala z twz. półobrotu ;-) Czyli powodem całego zamieszania było łapanie lewego powietrza na podgrzewaczu :-/
Co ja bym zrobił bez tego forum :roll: Wielkie dzięki tym którzy mi pomogli <piwo>

zupens, dzięki wielkie za konkretny opis, ale naszczęście nie muszę tego rozbierać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl