[1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika
[1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika
witam, jak autko stoi pod lekka górka przez jakis czas to trzeba sie chwile nakrecic zeby zapalił a jak stoi z górki albo na prostym to pali odrazu,jaka to przyczyna??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [1.9 tdi 1z] problem z odpaleniem silnika
Wracające paliwo do zbiornikakamel pisze:witam, jak autko stoi pod lekka górka przez jakis czas to trzeba sie chwile nakrecic zeby zapalił a jak stoi z górki albo na prostym to pali odrazu,jaka to przyczyna??
Podłącze się pod temat, bo dziś spotkało mnie to samo :roll: Na początku zapalił od pierwszego, przejechałem ok 2 km zgasiłem i już do odpalenia mineła prawie wiecznność. Po zgaszeniu silnika widać jak paliwo z pompy wraca do filtra a potem do baku
Czyli na 100% zaworek zwrotny do wymiany nie wymieniałem tego jeszcze więc proszę o poradę; czy obojętnie jaki założe bedzie ok, jaka średnica rurek itp :?:
Czyli na 100% zaworek zwrotny do wymiany nie wymieniałem tego jeszcze więc proszę o poradę; czy obojętnie jaki założe bedzie ok, jaka średnica rurek itp :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Raczej mało prowdopodobne że to zaworek zwrotny ,raczej masz gdzieś nieszczelność .Sprawdż szczelność opasek na przewodach i głównego podejrzanego czyli podgrzewacz na przewodzie powrotnym na filtrze ,nie zapomnij o przewodach przelewowych na wtryskach ,nieszczelne nie dość że ciekną to jeszcze powodują własnie cofanie się paliwatomekk666 pisze:Czyli na 100% zaworek zwrotny do wymiany nie wymieniałem tego jeszcze więc proszę o poradę; czy obojętnie jaki założe bedzie ok, jaka średnica rurek itp :?:
Dzięki MUNIOR, i UKI_XX, sprawdzę wszystko to co napisaliście. Poszedłem do auta i próbowałem odpalić jednak bez rezultatu, rozrusznik kręci, ale nie załapuje Sytuacja taka jakby wogóle paliwa nie dostawał.
P.S. Auto kręciłem z 7 miniut (oczywiście robiłem czasowe odstępy) niestety nie ma żadnej reakcji. Podszas próby odpalania w wężykach nie ma paliwa. Układ pewnie się zapowietrzył Co może być tego powodem :?: Nie znam sie wcale na tym, jeżeli sam tego nie ogarne to auto trafi do mechanika, chociaż wolałbym tego uniknać, bo wiecie jacy są mechanicy :roll:
dzięki za wyprowadzenie z błeduUKI_XX pisze:zawór zwrotny nie ma z tym nic wspólnego bo wężykiem powrotnym paliwo i tak spływa do baku a nie w drugą stronę
P.S. Auto kręciłem z 7 miniut (oczywiście robiłem czasowe odstępy) niestety nie ma żadnej reakcji. Podszas próby odpalania w wężykach nie ma paliwa. Układ pewnie się zapowietrzył Co może być tego powodem :?: Nie znam sie wcale na tym, jeżeli sam tego nie ogarne to auto trafi do mechanika, chociaż wolałbym tego uniknać, bo wiecie jacy są mechanicy :roll:
mógł by kolega powiedzieć jak się do tego dostać, czym i jak wyczyścić :?:[/quote]
w bagażniku za tylnym siedzeniem masz klapke na 3 wkety, odkręcasz ją i ukazują Ci się 2 węzyki wchodzące do baku oraz czujnik wskazujący ilość paliwa. wężyki odkręcasz czujnik odpinasz i odkręcasz plastikowy pierścień pod którym jest gumowa uszczelka. jak to odkręcisz to wyciągniesz cały smok który zakończony jest sitkiem i wtedy będziesz wiedział czy jest drożny i czysty.
ja trochę czasu walczyłem z bąblami w przewodach paliwowych. proponuję na samym początku zamontować bezbarwny wąż idący od baku do filtra (oczywiście tylko ten odcinek przy filtrze pod maska) i będziesz wiedział czy paliwo się cofa. jeżeli będzie się cofać to trzeba znaleźć nieszczelność a do tego najlepsza i niezastąpiona jest gumowa "gruszka" która w sobie jednocześnie ma zawór zwrotny czyli 2 w jednym. Zamontujesz gruszkę przyciśniesz kilka razy i będziesz wiedział gdzie jest nieszczelność. ja też sceptycznie podchodziłem do tej gruszki ale doceniłem ją dopiero jak jej użyłem
w bagażniku za tylnym siedzeniem masz klapke na 3 wkety, odkręcasz ją i ukazują Ci się 2 węzyki wchodzące do baku oraz czujnik wskazujący ilość paliwa. wężyki odkręcasz czujnik odpinasz i odkręcasz plastikowy pierścień pod którym jest gumowa uszczelka. jak to odkręcisz to wyciągniesz cały smok który zakończony jest sitkiem i wtedy będziesz wiedział czy jest drożny i czysty.
ja trochę czasu walczyłem z bąblami w przewodach paliwowych. proponuję na samym początku zamontować bezbarwny wąż idący od baku do filtra (oczywiście tylko ten odcinek przy filtrze pod maska) i będziesz wiedział czy paliwo się cofa. jeżeli będzie się cofać to trzeba znaleźć nieszczelność a do tego najlepsza i niezastąpiona jest gumowa "gruszka" która w sobie jednocześnie ma zawór zwrotny czyli 2 w jednym. Zamontujesz gruszkę przyciśniesz kilka razy i będziesz wiedział gdzie jest nieszczelność. ja też sceptycznie podchodziłem do tej gruszki ale doceniłem ją dopiero jak jej użyłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odłacz przewód zasilający przed filtrem i spróbuj zaciągnąć paliwo bezpośrednio ze zbiornika ,najwyżej się trochę napijesz ale będziesz miał jasność co się dzieje ,jak zaciągniesz to podłącz z powrotem i odłacz przewód zasilający pomiedzy filtrem a pompa wtryskową ,tu też musi sie dac zaciągnać ,jak z obu tych miejsc uda ci się zaciagnąć to z zasilaniem w paliwo jest ok.Jak ci się nie uda ,to szukasz przyczyny po drodze do zbiornika albo w filtrze paliwa .Do tych wszystkich testów zamiast zaciągania ustami ,przydałaby się ręczna pompka gruszka ,bardzo przydatna we wszelkich pracach przy układzie paliwowym
ja mam to samo paliwo się cofa do baku ale na razie założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa i jest ok wcześniej jak próbowałem odpalić to musiałem chwile pokręcić teraz jest znacząca poprawa ale w sobotę wymieniam cały przewód idący od baku do filtra paliwa kupiłem od gazowników przewód miedziany 8mm i myślę ze pomorze bo stary jest już łączony w 2 miejscach to na pewno przyczyna bynajmniej taka mam nadzieje
a mam jeszcze takie pytanko trzeba zarabiać końcówki tego miedzianego przewodu czy mogą być takie proste zaciśnięte tylko opaskami??
a mam jeszcze takie pytanko trzeba zarabiać końcówki tego miedzianego przewodu czy mogą być takie proste zaciśnięte tylko opaskami??
Z obu tych miejsc leciało paliwo. Postanowiłem szukać przyczyny, odkręciłem nieszczęsny podgrzewacz i wymieniłem oring, nalałem strzykawką paliwa do filtra i zaskoczył, pochodził dosłownie pare sekund i zgasł Ku mojemu zdziwieniu paliwo nie cofneło się do filtra lecz zostało w przewodzie. Wykryłem jedną nieszczelność na wężyku od pompy do filtra, która została uszczelniona. Teraz audik odpala z twz. półobrotu Czyli powodem całego zamieszania było łapanie lewego powietrza na podgrzewaczuMUNIOR pisze:Odłacz przewód zasilający przed filtrem i spróbuj zaciągnąć paliwo bezpośrednio ze zbiornika ,najwyżej się trochę napijesz ale będziesz miał jasność co się dzieje ,jak zaciągniesz to podłącz z powrotem i odłacz przewód zasilający pomiedzy filtrem a pompa wtryskową ,tu też musi sie dac zaciągnać ,jak z obu tych miejsc uda ci się zaciagnąć to z zasilaniem w paliwo jest ok
Co ja bym zrobił bez tego forum :roll: Wielkie dzięki tym którzy mi pomogli
zupens, dzięki wielkie za konkretny opis, ale naszczęście nie muszę tego rozbierać