[B4 1.9 TDi 1Z] Świece żarowe
kolego tylko podpowiem że jeżeli kupiłeś zamiennik w motoryzacyjnym to na 90% nie bedzie gdyż oni mają tam uniwersalne i ma inne przejscie i może nie załączać temp. wiem to ze swojego przykładu kupiłem taki i przy -15 nie grzały po sprawdzeniu dopiero przy -30 by załączał świece.
Czujnik jedynie jak kupować to dobrą używke albo w serwisie gdzie kosztuje 60zł a nie 15 w motoryzacyjnym
Czujnik jedynie jak kupować to dobrą używke albo w serwisie gdzie kosztuje 60zł a nie 15 w motoryzacyjnym
forum jednak, nie zawsze tak dobrze radzi i można nieco popsuć, o czym sie przekonałem idąc za Twoją rada, żeby kapturki ścisnąć i dobrze będzie trzymać świece, tak też zrobiłem niedawno wieczorkiem, patrze później za dnia, a tu od tego ściskania każdy kapturek mam popękany, wiec przestrzegam, bo to nie guma twardsza, ale plastik te kapturki, nie wiem może u Ciebie były bardziej elastyczne, ale ściskałem z wyczuciem górna cześć kapturków, gdzie trzymanie świecy jestMUNIOR pisze:gibaj,Zanim znajdziesz taką listwę ,weż sobie jakieś szczypce i ściśnij trochę tą część która wchodzi na świece ,U mnie tyle razy sciągałem że prawie wszystkie kapturki porwane i trzymają elegancko ,wystarczy trochę ścisnąć i styk jest wystarczający ,na pewno nie spadnągibaj pisze:aha to już wiem jaka to listwa ok dzięki trza pomyśleć
ps. a jak z tą listwą, od A4 i Passata co pasuje podobno jak to wygląda, jakieś zdj może?
forum jednak, nie zawsze tak dobrze radzi i można nieco popsuć, o czym sie przekonałem idąc za Twoją rada, żeby kapturki ścisnąć i dobrze będzie trzymać świece, tak też zrobiłem niedawno wieczorkiem, patrze później za dnia, a tu od tego ściskania każdy kapturek mam popękany, wiec przestrzegam, bo to nie guma twardsza, ale plastik te kapturki, nie wiem może u Ciebie były bardziej elastyczne, ale ściskałem z wyczuciem górna cześć kapturków, gdzie trzymanie świecy jest
dla kolegi chodziło raczej o ściśnięcie samej blaszki w środku kapturka która przewodzi prąd do świecy a nie plastikowej obudowy kapturka.
dla kolegi chodziło raczej o ściśnięcie samej blaszki w środku kapturka która przewodzi prąd do świecy a nie plastikowej obudowy kapturka.
Pytałem, ale nadal nie wiem jak się ma napięcie i amperaż świecy do wydajności i poprawności pracy z silnikiem 1Z. Świece sa zarówno na 11V i 12V i o rożnym amperażu czy to nie ma wpływu na sterowanie ich pracą oraz co w praktyce rożni świece zdolne i niezdolne do grzania wtórnego?
ps. co do kapturków widać zle zinterpretowałęm to i mam popękane, muszę szroty przeszukać
ps. co do kapturków widać zle zinterpretowałęm to i mam popękane, muszę szroty przeszukać
Niestety to nie jest oryginalne beru, te świece są przerabiane skracane i piłowane. Miałem kiedyś takie na sklepie dla porównania, nie mówię że są złe ale jak ma się oryginalne beru i tą świece koło siebie to widać różnice. Postaram się jutro w pracy zrobić fotkę jak znajdę jeszcze takie na półce. U mnie w sklepie trzeba zapłacić 40 za boscha, 38 beru i 32 NGK. (ceny mniej więcej bo nie pamiętam dokładnie)BorysTDI pisze:http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-skod ... 27252.html <ok> Ja mam takie, ja na razie nie wyglądają tragicznie po roku czasu
UKI_XX pisze:dlatego że TD nawet latem nie chce palić bez grzania świec, TD to inna konstrukcja od TDI i inny typ świec, w TD są świece o długim czasie nagrzewania (mały prąd) a w TDI o krótkim (duży prąd), tak więc podłączenie świec na stałe do momentu osiągnięcia 60*C w TDI spowodowałoby spalenie świecSzara80tkaTdi pisze:dlaczego by mieli takie cuda wprowadzac dla turbo diesla sterowanego linka?
dlatego w TDI są dwa rodzaje świec, w silniku są te o krótkim czasie a w podgrzewaczu są takie jak w TD i tamte grzeją aż silnik nie złapie ok 60-70*C
Z tego co pamiętam w podgrzewaczu są inne świece niż w silniku 1,6/1,9D są mniejsze i mają inny gwint, przychodzą 3 takie koszt od 55-90 za sztukę (nie jestem pewien czy w 80 jest tak samo ale na 100% w sharanie 1,9tdi 90 tak jest)
Postaram się jutro to sprawdzić i podać numery jeśli kogoś to interesuje
Więc tak sprawdziłem w podgrzewaczu są 2 rodzaje świec:
-gn928 12V N10302101
-gn857 11V 068905061 (takie jak w 1,6/1,9 D więc sorry zwracam honor)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 wrz 2010, 07:28
- Lokalizacja: SRC