[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam.fredi99vv pisze:KRZYCHU jesli moj sterownik daje sygnal to i Twoj tez to bedzie robil.wiec bez paniki :mrgreen:
Sygnal daje przeplywka czujnik temperatury niebieski, ALE ZOSTAW TO WSZYSTKO w spokoju(BO ONE SA NAPEWNO DOBRE) , jutro napisze ci dokladnie krok po kroku co masz zrobic ZEBY TO CHULALO,tylko sprawdze bo juz nie pamietam jak to bylo.pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-22, 22:13 ]
KRZYCHU 6008 jak obiecalem tak robie, A wiec musisz wjechac na kanal zdjac oslone silnika,wtedy bedziesz mial najlepszy dostep do kabli alternatora,we wiazsce do niego idacej sa 3-y kable;
Gruby CZARNY przykrecony do zacisku- B+.
NIEBIESKI przykrecony do zacisku- D+.
Cienki CZARNY musisz zalozyc na zacisk- W.____ (wlasnie ten kabel jest odpowiedzialny za wlanczanie podgrzewacza)
Fabrycznie gdy niema instalcji kompletnej__(tak jak u Ciebie i u mnie)__ten Cienki CZARNY kabelek zakladany jest na WSUWKE przykrecona do OBUDOWY ALTERNATORA__(wiec teraz musisz zalozyc go na zacisk W ) <ok>
Wrazie gdyby nie pomoglo to sprawdz czy ma przejscie do sterownika(nie jest poprostu przerwany)
Mam nadzieje ze to rozwiaze Twoj problem tak jak u mnie go rozwiazalo,bo bylo dokladnie tak jak opisales.Rownierz skompletowalem wszystko i KICHA :cry: ,skopalem cala instalacje i na koncu zobaczylem ze kabel ktory daje informacje o obciazeniu alternatora NIE JEST PODPIETY pod zacisk W. <buu>
Zycze powodzenia przy podpinaniu,pozdrawiam Grzesiek. :mrgreen:
Napisz prosze czy dziala PAMIETAJ zalancza sie dopiero od -5 stopni.gdyby bylo za cieplo odlacz czujniki.
Wszystko ładnie pięknie ale u mnie tam gdzie jeest zacisk W nie ma nic pusta dziura żadnej wsuwki ani śrubki a ten czarny kabelek podłączony jest na wsuwce troszkę niżej nie pamiętam oznaczenia tego zacisku.
dlaczego u mnie pod W nie ma nic?
O to jest pytanie?
Alternator 120A
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
ok pany wczoraj wymieniłem te 2świece no i grzeją <ok> nie mam jak sprawdzić jak to grzanie się odbywa bo zepsuł mi się miernik ale podgrzewacz jest gorący dzisiaj u mnie było 2stopnie i zadziałał <ok> czyli nie wiem jak u innych ale u mnie jak były 2spalone świece to nie grzał któryś z chłopaków pisał że na jednej świecy będzie grzał to u mnie to nie działało wszystkie świece mam dobre i dopiero grzeje <ok> <ok> muszę kupić miernik i sprawdzić czy grzeją z przerwami czy cały czas także przejechałem 1-2km i już miał prawie 80stopni <bravo>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
za grzanie świecami odpowiedzialny jest sterownik silnika,który przekazuje impuls na przekaźniki.Jeden przekaźnik podaje napięcie na dwie świece,drugi na jedną w zalezności od temp. zewnętrznej i temp. silnika.Przy temp.2*C nie ma potrzeby aby dogrzewały wszystkie świece,będzie grzała jedna albo dwie.Może gdy temp.zewnętrzna osiągnie -20*C to wtedy załączą się wszystkie trzy,nigdy nie sprawdzałem w takiej temp.bo bieganie z miernikiem nie uważam za rozsądne.Jeśli są sprawne przekaźniki to kiedyś będą grzały wszystkie trzy,my na to wpływu nie mamy,chyba że przejdziemy na sterowanie manualne.Można też dodatkowo zamontować trzy małe diody jako kontrolki do tych świec.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie musisz kupować miernika ,bo powiem ci że grzeją cały czas bez żadnych przerw ,do osiągnięcia przez płyn ok.70 stopni.Jak chcesz to "zobaczyć"to żaróweczka na kabelku do kabiny i jeden biegun do masy a drugi do kabla przy swiecy <ok> Upss... nie doczytałem do końca bo widzę że powtórzyłem to co Łukasz już napisałgibaj pisze:muszę kupić miernik i sprawdzić czy grzeją z przerwami czy cały czas