[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przepraszam . Trochę się rozpędziłem z pisaniem. Aby było na temat to spytam, co sądzicie o regeneracji klapy powietrza w głównym mieszalniku, za pomocą gąbki grubego zgniotu? Ewentualnie jaki patent będzie najbardziej zbliżony do fabrycznego montażu. Staram się zawsze robić wszystko według specyfikacji fabrycznych. A nie ukrywam, że chciałbym również zapomnieć o haśle (nagrzewnica i ogrzewanie) raz na długi czas.
jakiej gąbki? :shock: najlepsza do regeneracji klap w mieszalniku powietrza jest gąbka pod panele o grubości max 3mm (grubsza nie może być) przyklejana klejem cyjanoakrylowym. poza tym znowu szukajka się kłania, bo też było już o tym na forum :lol:Patrique pisze:co sądzicie o regeneracji klapy powietrza w głównym mieszalniku, za pomocą gąbki grubego zgniotu?
Witam.
Czy byłby ktoś chętny pomóc wymienić mi nagrzewnice (oczywiście odpłatnie) z Bielska-Białej lub okolic. Sam tego nie wymienię bo mechanika to raczej nie mój dział. Natomiast w 3 warsztatach w jakich pytałem za wymianę krzyknęli ogromne sumy (między 500 a 700 zł).
Kupiłem i wlałem uszczelniacz w płynie (proszkowy mi wszyscy odradzali), natomiast nic to nie pomogło i dalej po nagrzaniu silnika jedna para leci z kratek wentylacyjnych i nie ma jak jechać samochodem. Widocznie jest za duża dziura na uszczelniacz.
Jeżeli byłby ktoś chętny to proszę o informację na priv.
Dzięki i pozdrawiam.
Czy byłby ktoś chętny pomóc wymienić mi nagrzewnice (oczywiście odpłatnie) z Bielska-Białej lub okolic. Sam tego nie wymienię bo mechanika to raczej nie mój dział. Natomiast w 3 warsztatach w jakich pytałem za wymianę krzyknęli ogromne sumy (między 500 a 700 zł).
Kupiłem i wlałem uszczelniacz w płynie (proszkowy mi wszyscy odradzali), natomiast nic to nie pomogło i dalej po nagrzaniu silnika jedna para leci z kratek wentylacyjnych i nie ma jak jechać samochodem. Widocznie jest za duża dziura na uszczelniacz.
Jeżeli byłby ktoś chętny to proszę o informację na priv.
Dzięki i pozdrawiam.
Koledzy przeczytałem wszystkie tematy o wymianie nagrzewnicy / regeneracji klapek
Pragnę poinformować że klubowy kolega Ralf , zaproponował pomoc , zregenerowaliśmy klapki Bez zdejmowania deski rozdzielczej i cała operacja z klejeniem i odpoczywaniem i złożeniem z powrotem trwała 3.5 godz. Wymiana nagrzewnicy nie była potrzebna bo była sprawna . Ralf wiedział co i jak i teraz grzeje aż miło
ps. nie wierzyłem że można to zrobić bez zdejmowania deski , ale jednak idzie i nie ma problemu
pozdrawiam
Pragnę poinformować że klubowy kolega Ralf , zaproponował pomoc , zregenerowaliśmy klapki Bez zdejmowania deski rozdzielczej i cała operacja z klejeniem i odpoczywaniem i złożeniem z powrotem trwała 3.5 godz. Wymiana nagrzewnicy nie była potrzebna bo była sprawna . Ralf wiedział co i jak i teraz grzeje aż miło
ps. nie wierzyłem że można to zrobić bez zdejmowania deski , ale jednak idzie i nie ma problemu
pozdrawiam
aż jestem ciekaw jak to zrobiliście. może jakieś szczegóły? wycinaliście ścianę grodziową? :lol: najlepsze byłoby fotostory <ok>Mytek pisze:Koledzy przeczytałem wszystkie tematy o wymianie nagrzewnicy / regeneracji klapek
Pragnę poinformować że klubowy kolega Ralf , zaproponował pomoc , zregenerowaliśmy klapki Bez zdejmowania deski rozdzielczej i cała operacja z klejeniem i odpoczywaniem i złożeniem z powrotem trwała 3.5 godz. Wymiana nagrzewnicy nie była potrzebna bo była sprawna . Ralf wiedział co i jak i teraz grzeje aż miło
ps. nie wierzyłem że można to zrobić bez zdejmowania deski , ale jednak idzie i nie ma problemu
pozdrawiam
nic z tych rzeczy wystarczyły szczupłe ręce aby odpiąc nieszczęsne spinki .grze pisze:wycinaliście ścianę grodziową?
Niestety już było za ciemno i nie można było robić zdjęć ( zaczeliśmy po godz 21 skończyliśmy na gotowo o godz 01 )
Ogólnie to na prawdę proste , procedura jak przy sciągnietej desce , odpinasz wentylator , odpinasz spinki wyjmujesz częśc tunelu z silnikiem , widzisz klapki zimno/ciepło regeneruje się je pianką i ciesze się gorącym powietrzem
arturo w dziale centrum jest opisane dokladnie jak sie wymienia nagrzewnice z foto story bylem zielony w temacie po przeczytaniu tematu i obejrzeniu foto wymienilem nagrzewnice bez problemu.Małym problemem bylo zalozenie deski idealnie na miejsce bo robilem to sam ale to tylko kwestia czasuArturo997 pisze:Kolego Mytek, a mógłbyś to opisać tak bardziej jak dla kogoś kto jeszcze nigdy nie zdejmował deski?? Kilka dni temu sprawdzałem swoją nagrzewnice i niby jest czysta trochę syfu wyleciało ale nadal słabo grzeje i chętnie sprawdziłbym w jakiej kondycji są moje klapki...
[ Dodano: 2010-11-01, 12:15 ]
ja u siebie w klapce gabke rozwalilem zaczepiajac jakims elementem deski pzy wymianie drugi raz nagrzewnicy pianka pod panele zalatwila sprawe pamietajcie by dociac idealnie jak byla ori wielkosc
Arturo997, Ja też chciałem ściągać deske ,lecz kolega powiedział że idzie regenerować klapki bez ściągania i na pewno jest dużo szybciej
Po prostu , odczepiasz dmuchawę, popuszczasz śruby przy filtrze kabinowym,, rozpinasz spinki ( z tylnimi jest trochę wyginania :roll: ) odczepiasz linki pokręteł, ściągasz , kleisz klapki gąbką pod panele podłogowe , spinasz spowrotem i cieszysz się ciepłym powietrzem .
Z wymianą nagrzewnicy , jest trochę dłużej odkręcania lecz też można zrobić to bez zdejmowania deski i późniejszym problemem ze złożeniem tego do kupy
ps. tomek1982, też nie wierzyłem że można tak zrobić ale na serio puki nie widziałem nie wierzyłem. pozdrawiam
Po prostu , odczepiasz dmuchawę, popuszczasz śruby przy filtrze kabinowym,, rozpinasz spinki ( z tylnimi jest trochę wyginania :roll: ) odczepiasz linki pokręteł, ściągasz , kleisz klapki gąbką pod panele podłogowe , spinasz spowrotem i cieszysz się ciepłym powietrzem .
Z wymianą nagrzewnicy , jest trochę dłużej odkręcania lecz też można zrobić to bez zdejmowania deski i późniejszym problemem ze złożeniem tego do kupy
ps. tomek1982, też nie wierzyłem że można tak zrobić ale na serio puki nie widziałem nie wierzyłem. pozdrawiam
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, a ja mam takie pytanko. Moja nagrzewnica grzała bardzo dobrze dopóki nie wykruszyła się ta gąbka na klapie sterującej. Teraz grzeje ale nie jest to aż tak wydajne ogrzewanie jak wcześniej . Powiedzcie mi czy jak odkręce ten cały wentylator no i oczywiście fragment kanału powietrznego to czy będzie na klapa na widoku i z bezpośrednim dostępem? Chodzi mi o to czy będzie możliwość wsadzenia tam ręki posmarowania tego klejem i przyłożeniem arkusza nowej gąbki? <ok>
jeśli wyjmiesz sam wentylator, to nie. natomiast jeśli rozłączysz kanały powietrzne tj: obudowę nagrzewnicy od obudowy wentylatora to będziesz miał taki widok:Patrique pisze:owiedzcie mi czy jak odkręce ten cały wentylator no i oczywiście fragment kanału powietrznego to czy będzie na klapa na widoku i z bezpośrednim dostępem?
a to już widok klapki wyczyszczonej z resztek gąbki:
to już klapka z nową gąbką (a właściwie pianką pod panele):
wszystko oczywiście z od tej strony, która Cię interesuje.
Inna sprawa czy uda Ci się rozłączyć, a potem złączyć te tunele bez ich demontażu, bo nie jest to proste i chyba lepiej zdemontować całe kanały. Wymieniałem u siebie nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy i od razu mówię, że nie jest to takie proste.