Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 02 sie 2010, 16:12

Przepraszam ;). Trochę się rozpędziłem z pisaniem. Aby było na temat to spytam, co sądzicie o regeneracji klapy powietrza w głównym mieszalniku, za pomocą gąbki grubego zgniotu? Ewentualnie jaki patent będzie najbardziej zbliżony do fabrycznego montażu. Staram się zawsze robić wszystko według specyfikacji fabrycznych. A nie ukrywam, że chciałbym również zapomnieć o haśle (nagrzewnica i ogrzewanie) raz na długi czas.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 sie 2010, 18:56

Patrique pisze:co sądzicie o regeneracji klapy powietrza w głównym mieszalniku, za pomocą gąbki grubego zgniotu?
jakiej gąbki? :shock: najlepsza do regeneracji klap w mieszalniku powietrza jest gąbka pod panele o grubości max 3mm (grubsza nie może być) przyklejana klejem cyjanoakrylowym. poza tym znowu szukajka się kłania, bo też było już o tym na forum :lol:

zyzy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2010, 09:51

Post autor: zyzy » 11 paź 2010, 10:05

Witam.
Czy byłby ktoś chętny pomóc wymienić mi nagrzewnice (oczywiście odpłatnie) z Bielska-Białej lub okolic. Sam tego nie wymienię bo mechanika to raczej nie mój dział. Natomiast w 3 warsztatach w jakich pytałem za wymianę krzyknęli ogromne sumy (między 500 a 700 zł).
Kupiłem i wlałem uszczelniacz w płynie (proszkowy mi wszyscy odradzali), natomiast nic to nie pomogło i dalej po nagrzaniu silnika jedna para leci z kratek wentylacyjnych i nie ma jak jechać samochodem. Widocznie jest za duża dziura na uszczelniacz.
Jeżeli byłby ktoś chętny to proszę o informację na priv.
Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 paź 2010, 19:37

Nie jeździj z uszkodzoną nagrzewnicą, bo wywali Ci cały płyn i zatrzesz silnik. Mechanicy nie chcą się w to bawić, bo dużo roboty i sporo czasu to zajmuje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2010, 20:05

A żeby jeszcze tak kolega powiedział skąd jest to by była gitara <ok>

zyzy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2010, 09:51

Post autor: zyzy » 11 paź 2010, 21:53

Tak jak napisałem wyżej jestem z Bielska-Białej, ale gdyby się ktoś chętny znalazł z okolic Bielska to nie ma problemu z podjechaniem.

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 31 paź 2010, 10:17

Koledzy przeczytałem wszystkie tematy o wymianie nagrzewnicy / regeneracji klapek
Pragnę poinformować że klubowy kolega Ralf , zaproponował pomoc , zregenerowaliśmy klapki Bez zdejmowania deski rozdzielczej i cała operacja z klejeniem i odpoczywaniem i złożeniem z powrotem trwała 3.5 godz. Wymiana nagrzewnicy nie była potrzebna bo była sprawna . Ralf wiedział co i jak i teraz grzeje aż miło

ps. nie wierzyłem że można to zrobić bez zdejmowania deski , ale jednak idzie i nie ma problemu ;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 paź 2010, 14:38

Mytek pisze:Koledzy przeczytałem wszystkie tematy o wymianie nagrzewnicy / regeneracji klapek
Pragnę poinformować że klubowy kolega Ralf , zaproponował pomoc , zregenerowaliśmy klapki Bez zdejmowania deski rozdzielczej i cała operacja z klejeniem i odpoczywaniem i złożeniem z powrotem trwała 3.5 godz. Wymiana nagrzewnicy nie była potrzebna bo była sprawna . Ralf wiedział co i jak i teraz grzeje aż miło

ps. nie wierzyłem że można to zrobić bez zdejmowania deski , ale jednak idzie i nie ma problemu ;)
pozdrawiam
aż jestem ciekaw jak to zrobiliście. może jakieś szczegóły? wycinaliście ścianę grodziową? :lol: najlepsze byłoby fotostory <ok>

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 31 paź 2010, 21:53

grze pisze:wycinaliście ścianę grodziową?
nic z tych rzeczy ;) wystarczyły szczupłe ręce aby odpiąc nieszczęsne spinki .
Niestety już było za ciemno i nie można było robić zdjęć ( zaczeliśmy po godz 21 skończyliśmy na gotowo o godz 01 )

Ogólnie to na prawdę proste , procedura jak przy sciągnietej desce , odpinasz wentylator , odpinasz spinki wyjmujesz częśc tunelu z silnikiem , widzisz klapki zimno/ciepło :) regeneruje się je pianką i ciesze się gorącym powietrzem ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2010, 10:16

Ja coś tu dopisze do tematu bo może komuś się przyda.

Można zastosować filc 3mm samoprzylepny kupić można w castoramie itd. W dość przystępnej cenie. Arkusze bywają 30x25 40x30 cmm. Jedna sztuka po 7zł.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 01 lis 2010, 12:05

Kolego Mytek, a mógłbyś to opisać tak bardziej jak dla kogoś kto jeszcze nigdy nie zdejmował deski?? :-P Kilka dni temu sprawdzałem swoją nagrzewnice i niby jest czysta trochę syfu wyleciało ale nadal słabo grzeje :-/ i chętnie sprawdziłbym w jakiej kondycji są moje klapki...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 01 lis 2010, 12:13

Arturo997 pisze:Kolego Mytek, a mógłbyś to opisać tak bardziej jak dla kogoś kto jeszcze nigdy nie zdejmował deski?? :-P Kilka dni temu sprawdzałem swoją nagrzewnice i niby jest czysta trochę syfu wyleciało ale nadal słabo grzeje :-/ i chętnie sprawdziłbym w jakiej kondycji są moje klapki...
arturo w dziale centrum jest opisane dokladnie jak sie wymienia nagrzewnice z foto story bylem zielony w temacie po przeczytaniu tematu i obejrzeniu foto wymienilem nagrzewnice bez problemu.Małym problemem bylo zalozenie deski idealnie na miejsce bo robilem to sam ale to tylko kwestia czasu

[ Dodano: 2010-11-01, 12:15 ]
ja u siebie w klapce gabke rozwalilem zaczepiajac jakims elementem deski pzy wymianie drugi raz nagrzewnicy pianka pod panele zalatwila sprawe pamietajcie by dociac idealnie jak byla ori wielkosc

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 01 lis 2010, 19:30

Arturo997, Ja też chciałem ściągać deske ,lecz kolega powiedział że idzie regenerować klapki bez ściągania i na pewno jest dużo szybciej ;)
Po prostu , odczepiasz dmuchawę, popuszczasz śruby przy filtrze kabinowym,, rozpinasz spinki ( z tylnimi jest trochę wyginania :roll: ) odczepiasz linki pokręteł, ściągasz , kleisz klapki gąbką pod panele podłogowe , spinasz spowrotem i cieszysz się ciepłym powietrzem .

Z wymianą nagrzewnicy , jest trochę dłużej odkręcania lecz też można zrobić to bez zdejmowania deski i późniejszym problemem ze złożeniem tego do kupy ;)

ps. tomek1982, też nie wierzyłem że można tak zrobić ale na serio puki nie widziałem nie wierzyłem. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 paź 2011, 15:47

Panowie, a ja mam takie pytanko. Moja nagrzewnica grzała bardzo dobrze dopóki nie wykruszyła się ta gąbka na klapie sterującej. Teraz grzeje ale nie jest to aż tak wydajne ogrzewanie jak wcześniej :/. Powiedzcie mi czy jak odkręce ten cały wentylator no i oczywiście fragment kanału powietrznego to czy będzie na klapa na widoku i z bezpośrednim dostępem? Chodzi mi o to czy będzie możliwość wsadzenia tam ręki posmarowania tego klejem i przyłożeniem arkusza nowej gąbki? <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2011, 18:14

Patrique pisze:owiedzcie mi czy jak odkręce ten cały wentylator no i oczywiście fragment kanału powietrznego to czy będzie na klapa na widoku i z bezpośrednim dostępem?
jeśli wyjmiesz sam wentylator, to nie. natomiast jeśli rozłączysz kanały powietrzne tj: obudowę nagrzewnicy od obudowy wentylatora to będziesz miał taki widok:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a to już widok klapki wyczyszczonej z resztek gąbki:
Obrazek

to już klapka z nową gąbką (a właściwie pianką pod panele):
Obrazek

wszystko oczywiście z od tej strony, która Cię interesuje.

Inna sprawa czy uda Ci się rozłączyć, a potem złączyć te tunele bez ich demontażu, bo nie jest to proste i chyba lepiej zdemontować całe kanały. Wymieniałem u siebie nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy i od razu mówię, że nie jest to takie proste.

Zablokowany

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl