[ 2.0 ABK lpg] II generacja Bingo S4
[ 2.0 ABK lpg] II generacja Bingo S4
Witam wszystkich Klubowiczów i pasjonatów marki.
Temat założyłem gdyż nie znalazłem takiego, który by odpowiadał silnikowi ABK z instalacją II generacji Bingo S4 ( mam z nią trochę problemów, które powoli rozwiązuję, ale bez pomocy znających się na rzeczy chyba się nie obędzie). Zrobiłem kilka fotek ustawień zrobionych przez gaziarza dla mojej Audicy i chciałbym aby ktoś kumaty się o nich wypowiedział i udzielił swoich uwag. Mile widziane byłyby też ustawienia innych Klubowiczów, może się to komuś przyda.
Mam też swoich uwag i pytań związanych z tymi ustawieniami:
1. Za niska temperatura przejścia z benzyny na gaz.
2. W zakładce odczytów pokazuje, że silnik ma 58*C chociaż w rzeczywistości miał 90*C. Vag też czyta 90*C. Jaka może być przyczyna błędnego odczytu?
3. Ustawienie górnego ograniczenia obrotów. Dlaczego przełącza się na benzynę przy ok 5200 obr/min niezależnie od tego czy opcja ograniczenia obrotów jest wyłączona, czy jest ustawiona na 6000, czy na 8000? Czy ma to może związek z ustawieniami TPS( próg zadziałania TPS 4V)
4. Gaziarz który mi to ustawiał powiedział, że za dużo powietrza i że trzeba ograniczyć dopływ powietrza w obudowie filtra ale nie dałem tego zrobić. Coś mówił o za wysokim PWA.
Dodam że na benzynie auto się ładnie wkręca, wkurza mnie to przełączanie się na benzynę powyżej 5000 obr, wtedy czuć szarpnięcie co jest niebezpieczne w czasie jazdy a jak wiadomo czasem trzeba przegonić furę
Z góry dzięki za wszelkie sugestie no i mam nadzieję, że temat się rozwinie.
Temat założyłem gdyż nie znalazłem takiego, który by odpowiadał silnikowi ABK z instalacją II generacji Bingo S4 ( mam z nią trochę problemów, które powoli rozwiązuję, ale bez pomocy znających się na rzeczy chyba się nie obędzie). Zrobiłem kilka fotek ustawień zrobionych przez gaziarza dla mojej Audicy i chciałbym aby ktoś kumaty się o nich wypowiedział i udzielił swoich uwag. Mile widziane byłyby też ustawienia innych Klubowiczów, może się to komuś przyda.
Mam też swoich uwag i pytań związanych z tymi ustawieniami:
1. Za niska temperatura przejścia z benzyny na gaz.
2. W zakładce odczytów pokazuje, że silnik ma 58*C chociaż w rzeczywistości miał 90*C. Vag też czyta 90*C. Jaka może być przyczyna błędnego odczytu?
3. Ustawienie górnego ograniczenia obrotów. Dlaczego przełącza się na benzynę przy ok 5200 obr/min niezależnie od tego czy opcja ograniczenia obrotów jest wyłączona, czy jest ustawiona na 6000, czy na 8000? Czy ma to może związek z ustawieniami TPS( próg zadziałania TPS 4V)
4. Gaziarz który mi to ustawiał powiedział, że za dużo powietrza i że trzeba ograniczyć dopływ powietrza w obudowie filtra ale nie dałem tego zrobić. Coś mówił o za wysokim PWA.
Dodam że na benzynie auto się ładnie wkręca, wkurza mnie to przełączanie się na benzynę powyżej 5000 obr, wtedy czuć szarpnięcie co jest niebezpieczne w czasie jazdy a jak wiadomo czasem trzeba przegonić furę
Z góry dzięki za wszelkie sugestie no i mam nadzieję, że temat się rozwinie.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2011, 10:00 przez kamilk281, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Ja również mam 10C może i mało ale wybierasz albo większe zużycie parownika albo większe zużycie PB
2. Ta temperatura to nie temperatura silnika lecz parownika u mnie max dochodzi do 70 paru
3. Jeśli przełącza na PB przy wysokich obrotach to może parownik albo mikser nie wyrabia? Z TPS raczej nie ma nic wspólnego.
4. Jak chciał ograniczać dolot to jest coś nie tak z parownikiem lub mikserem. Albo zużyty parownik albo źle dobrany mikser.
Sonda oscyluje na jałowych i 3000 obr/min na LPG? PWA faktycznie troche duże. Daj screeny z zakładki oscyloskop.
2. Ta temperatura to nie temperatura silnika lecz parownika u mnie max dochodzi do 70 paru
3. Jeśli przełącza na PB przy wysokich obrotach to może parownik albo mikser nie wyrabia? Z TPS raczej nie ma nic wspólnego.
4. Jak chciał ograniczać dolot to jest coś nie tak z parownikiem lub mikserem. Albo zużyty parownik albo źle dobrany mikser.
Sonda oscyluje na jałowych i 3000 obr/min na LPG? PWA faktycznie troche duże. Daj screeny z zakładki oscyloskop.
Witam.
Jeśli chodzi o parownik to mam Zavoli ale nie wiem jaki bo nie moge zczytać. Z takim kupiłem już samochód. Parownik był regenerowany rok temu. Być może jest za mały? Druga sprawa to mikser 32mm przed przepływomierzem. Sonda na biegu jałowym stoi w miejscu tak jak na zdjęciu(mieszanka bogata) ale na 3000 obr już oscyluje. Zamieszczę po południu zdjęcia z zakładki oscyloskop. Jeśli chodzi o PWA w jaki sposób można je zmniejszyć? Czy wystarczy zmienić w ustawieniach, zmniejszyć ilość kroków? Jeszcze jedno pytanie czy taka instalka może sama się przełączać na benzynę jak parownik albo mikser nie wyrabia? Jest w ogóle taka opcja?
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o parownik to mam Zavoli ale nie wiem jaki bo nie moge zczytać. Z takim kupiłem już samochód. Parownik był regenerowany rok temu. Być może jest za mały? Druga sprawa to mikser 32mm przed przepływomierzem. Sonda na biegu jałowym stoi w miejscu tak jak na zdjęciu(mieszanka bogata) ale na 3000 obr już oscyluje. Zamieszczę po południu zdjęcia z zakładki oscyloskop. Jeśli chodzi o PWA w jaki sposób można je zmniejszyć? Czy wystarczy zmienić w ustawieniach, zmniejszyć ilość kroków? Jeszcze jedno pytanie czy taka instalka może sama się przełączać na benzynę jak parownik albo mikser nie wyrabia? Jest w ogóle taka opcja?
Pozdrawiam
Sonda powinna oscylować również na jałowych. Jak nie oscyluje to może oznaczać to 2 rzeczy: albo już powoli pada, albo parownik jest ustawiony za bogato/za ubogo, krokowiec LPG na wolnych nie jest w stanie tego kompensować. Regulujesz to dużą śrubą na parowniku. Ty masz bogato, więc zaznacz sobie obecne położenie i delikatnie ją wkręcaj, obserwując oscyloskop sondy. Jak jest sprawna i nagrzana, w pewnym momencie powinna zacząć oscylować. Generalnie za skład mieszanki na wolnych obrotach odpowiada ta śruba, a na wysokich PWA, jednak są również od siebie zależne, przestawienie jednej wpływa na 2. PWA spróbuj ustawić opcją "nauka". U mnie wynosi kolo 87 chyba. Polecam artykuły kol. Danka dostępne w download, na temat ustawiania LPG. Co do miksera to ja w 1.8PM mam chyba 36 lub 37 mm.
Witam .
Powracam z tematem. Wczoraj pół dnia siedziałem przy regulacji gazu i zauważyłem następujące rzeczy. Odnośnie waszych uwag to:
1. Ustawienie PWA poprzez opcję nauka wyszło mi PWA=127, chyba trochę za dużo?
2. Wkręciłem śrubę maksymalnie na parowniku i sonda nie reagowała na biegu jałowym, dopiero jak zmieniłem PWA na jakieś 75 kroków zaczęła oscylować. (sonda była ustawiona na masę i cut off na 1500 według zaleceń Wojtka). Jak zmieniłem powyżej 75 to już było za bogato na jałowych. Przy takich ustawieniach na 3000 obr sonda ładnie oscylowała, dużo szybciej niż na jałowych. Pojechałem na przejażdżkę i auto muliło więc wróciłem do poprzednich ustawień i tak jeżdżę.
Proszę więc Was o jakieś sugestie, dlaczego tak moje auto się zachowuje?
Drugie pytanie dotyczy przełączania się z gazu na benzynę przy wysokich obrotach chociaż górne ograniczenie obrotów jest ustawione na 8000 obr, albo w ogóle wyłączone. Czy jest taka opcja, że sterownik przełącza z gazu na benzynę w chwili gdy parownik lub mikser nie wyrabia? Czy Bingo S4 przełącza na benzynę w chwili gdy sonda pokazuje przez dłuższy czas, że mieszanka jest uboga? Było by to trochę dziwne bo jak brakuje gazu w butli to sterownik powinien sam przełączać na benzynę a tak nie robi.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Powracam z tematem. Wczoraj pół dnia siedziałem przy regulacji gazu i zauważyłem następujące rzeczy. Odnośnie waszych uwag to:
1. Ustawienie PWA poprzez opcję nauka wyszło mi PWA=127, chyba trochę za dużo?
2. Wkręciłem śrubę maksymalnie na parowniku i sonda nie reagowała na biegu jałowym, dopiero jak zmieniłem PWA na jakieś 75 kroków zaczęła oscylować. (sonda była ustawiona na masę i cut off na 1500 według zaleceń Wojtka). Jak zmieniłem powyżej 75 to już było za bogato na jałowych. Przy takich ustawieniach na 3000 obr sonda ładnie oscylowała, dużo szybciej niż na jałowych. Pojechałem na przejażdżkę i auto muliło więc wróciłem do poprzednich ustawień i tak jeżdżę.
Proszę więc Was o jakieś sugestie, dlaczego tak moje auto się zachowuje?
Drugie pytanie dotyczy przełączania się z gazu na benzynę przy wysokich obrotach chociaż górne ograniczenie obrotów jest ustawione na 8000 obr, albo w ogóle wyłączone. Czy jest taka opcja, że sterownik przełącza z gazu na benzynę w chwili gdy parownik lub mikser nie wyrabia? Czy Bingo S4 przełącza na benzynę w chwili gdy sonda pokazuje przez dłuższy czas, że mieszanka jest uboga? Było by to trochę dziwne bo jak brakuje gazu w butli to sterownik powinien sam przełączać na benzynę a tak nie robi.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich.
Trochę nie odpisywałem, ale miałem małą stłuczkę i trzeba było pare innych spraw załatwić. Wojtek zrobiłem zdjęcia parownika.
Na pierwszym zdjęciu widać tą śrubkę którą kreciłem
Na drugim widać drugą śrubę, ale tej nie ruszałem
Która to od obrotów a która od regulacji na podwyższonych?
Czy można stwierdzić jakiej mocy jest ten parownik i czy nnie jest za mały?
Pozdrawiam.
Trochę nie odpisywałem, ale miałem małą stłuczkę i trzeba było pare innych spraw załatwić. Wojtek zrobiłem zdjęcia parownika.
Na pierwszym zdjęciu widać tą śrubkę którą kreciłem
Na drugim widać drugą śrubę, ale tej nie ruszałem
Która to od obrotów a która od regulacji na podwyższonych?
Czy można stwierdzić jakiej mocy jest ten parownik i czy nnie jest za mały?
Pozdrawiam.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
W ustawieniach pod wartością PWA można ustawi pozycje korkowca na wolnych. Np. Jeżeli pokazuje CI ze odpowiednie ustawienie jest to 120 a sonda oscyluje Ci przy 75 to masz różnice 45, wiec dajesz -45 w zakładce (minimalne otwarcie na biegu jalowym) i o granicz sobie np + 10 (maksymalne otwarcie na biegu jalowym)
Dzięki Bartek spróbuję coś podziałać.
[ Dodano: 2011-03-25, 17:08 ]
Witam
powracam z tematem po dłuższej przerwie.
po wymianie filtru gazu zabrałem się za regulację instalacji. W czasie trybu nauki PWA ustawiło mi na 110 ale podniosłem na 120 bo dawało ubogą mieszanke w czasie jazdy.
Sondę ustawiłem na masę.
Ustawienia przy jakich sonda oscyluje zarówno na jałowych jak i przy obciążeniu to:
Ustawienie PWA na 120
Maksymalne otwarcie na biegu jałowym +10
Minimalne otwarcie na biegu jałowym -10
Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu +10
Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu +10
Mam pytanie czy takie ustawienia mogą być czy należy coś poprawić?
Jak należy ustawić TPS bo u mnie jest ustawiony 0-5V?
I najważniejsze.
Zauważyłem, że sterownik przy ok 4500 obr/min odczytuje wartość 0 obr/min i automatycznie przełącza się na benzynę. Jest to o tyle wkurzające, że nie mogę przeciągnąć auta na gazie powyżej 4500 obr/min. górne ograniczenie obr. ustawiłem na 8000 i to samo. Na benzynie auto wchodzi do odcinki. Obrotomierz dobrze pokazuje w całym zakresie obrotów. Coś się dzieje prawdopodobnie ze sterownikiem gazu. Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem? Co to może być?
Dzięki z góry za odpowiedź.
[ Dodano: 2011-03-25, 17:08 ]
Witam
powracam z tematem po dłuższej przerwie.
po wymianie filtru gazu zabrałem się za regulację instalacji. W czasie trybu nauki PWA ustawiło mi na 110 ale podniosłem na 120 bo dawało ubogą mieszanke w czasie jazdy.
Sondę ustawiłem na masę.
Ustawienia przy jakich sonda oscyluje zarówno na jałowych jak i przy obciążeniu to:
Ustawienie PWA na 120
Maksymalne otwarcie na biegu jałowym +10
Minimalne otwarcie na biegu jałowym -10
Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu +10
Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu +10
Mam pytanie czy takie ustawienia mogą być czy należy coś poprawić?
Jak należy ustawić TPS bo u mnie jest ustawiony 0-5V?
I najważniejsze.
Zauważyłem, że sterownik przy ok 4500 obr/min odczytuje wartość 0 obr/min i automatycznie przełącza się na benzynę. Jest to o tyle wkurzające, że nie mogę przeciągnąć auta na gazie powyżej 4500 obr/min. górne ograniczenie obr. ustawiłem na 8000 i to samo. Na benzynie auto wchodzi do odcinki. Obrotomierz dobrze pokazuje w całym zakresie obrotów. Coś się dzieje prawdopodobnie ze sterownikiem gazu. Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem? Co to może być?
Dzięki z góry za odpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę ze zbyt małą częstotliwością oscyluje wskazanie sondy. Jak na benzynie wygląda praca sondy, może ona już umiera. Jak będzie tak samo to trzeba próbować ustawiać LPG.
I "krokowiec" pracuje w innym zakresie przy 800obr/min i ≈ 2000obr/min. Trzeba by odkręcić śrubkę bypassu na parowniku i na nowo ustawić wyjściową wartość PWA.
I "krokowiec" pracuje w innym zakresie przy 800obr/min i ≈ 2000obr/min. Trzeba by odkręcić śrubkę bypassu na parowniku i na nowo ustawić wyjściową wartość PWA.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Albo na razie zostaw jak jest jest i zobacz w co jest w oknie po kliknięciu przycisku "Zaawansowane ustawienia prac silnika krokowego".gringo_xp pisze:Czy ta śruba bypasu to ta oznaczona z nr 1 na poniższym zdjęciu ? (foto zapożyczone)
Spróbuj wymyć silniczek krokowy wewnątrz.
I zobacz jak działa sonda na benzynie.
Za dużo nie pomogę bo moja wiedza na temat ustawiania II generacji jest praktycznie zerowa.
A więc tak:
Zaawansowane ustawienia krokowca :
Sprawdzona sonda na Pb 95
jałowe:
2000 obr/min:
3000 obr/min:
I przy okazji jeszcze jedna rzecz. Zauważyłem że na gazie na jałowych obrotach chodzi cicho i spokojnie natomiast na Pb chodzi jakby trochę "nerwowo" - czuć lekkie nieregularne wstrząsy. Może mieć na to wpływ niedawna wymiana cewki ?
Z góry dziękuję za odpoiwedź
Zaawansowane ustawienia krokowca :
Sprawdzona sonda na Pb 95
jałowe:
2000 obr/min:
3000 obr/min:
I przy okazji jeszcze jedna rzecz. Zauważyłem że na gazie na jałowych obrotach chodzi cicho i spokojnie natomiast na Pb chodzi jakby trochę "nerwowo" - czuć lekkie nieregularne wstrząsy. Może mieć na to wpływ niedawna wymiana cewki ?
Z góry dziękuję za odpoiwedź