[80 B4 1.9 TDI] Króciec końcowy
[80 B4 1.9 TDI] Króciec końcowy
Witam
Mam do wymiany króciec ten któy jest pokazany na zdjęciu. W innym temacie doradzili mi żebym wymienil go na warsztacie bo latwo mozna go uszkodzic. Na warsztacie powiedzieli mi ze mam kupić to tylko w ASO. Chcialem zapytac czy faktycznie jest wielka roznica miedzy tymi sprzedawanymi w zwyklych sklepach a tymi w ASO i jak dokladnie nazywac sie ta czesc, lub jaki numer ma w katalogu. Pozdrawiam...
Mam do wymiany króciec ten któy jest pokazany na zdjęciu. W innym temacie doradzili mi żebym wymienil go na warsztacie bo latwo mozna go uszkodzic. Na warsztacie powiedzieli mi ze mam kupić to tylko w ASO. Chcialem zapytac czy faktycznie jest wielka roznica miedzy tymi sprzedawanymi w zwyklych sklepach a tymi w ASO i jak dokladnie nazywac sie ta czesc, lub jaki numer ma w katalogu. Pozdrawiam...
jeżeli dlatego że cieknie to wystarczy go odkecić i wymienić taki gumowy oring. jest ten kruciec umocowany na dwóch srubach fi 6 na klucz 10, jedna jest u góry a druga u dołu, do tej drugiej jest trochę utrudniony dostęp ale sobie poradzisz, musisz równiez odkręcić przewód gumowy oraz odpiąc złączkę elektryczną, trzymaj się
Kiedyś zmieniałem sam oring tylko w tym drugim krućcu też w głowicy, w silniku ABT nic nie pomogło, dalej ciekło. Więc wymieniłem cały krciec i na jakiś miesiąc był spokój i znowu zaczęło cięknąć, nie był on orginalny. Następnie pękł i wywaliło odrazu płyn z chłodnicy. Więc wkurzyłem się kupiłem orginalny zapłaciłem 80 zeta, założyłem i jeździ bez problemu. Teraz też będę wymieniał ten z tyłu głowicy bo cieknie i także kupiłem orginał, ten kosztował mnie 30 zeta. Ale jest to cena troszkę niższa bo mam rabat. Podrubka będzie połowę tańsza, ale moim zdaniem nie opłaca się. Kupuj orginałMAKLER pisze:Na pewno wystarczy tylko ten oring wymienic? Bo faktycznie cieknie z tego miejsca, tak jakby byl juz zuzyty. Wiesz moze jaka jest jego srednica?
Jak kupiłem swoje Audi jakiś rok temu to też zaczęło mi cieknąć z tego króćca. Zdjąłem wtedy spinkę zabezpieczającą, sciągnąłem węża i wyciągnąłem ten króciec z gniazda i okazało się że oring jest w dwóch kawałkach, kupiłem taki oring za 1zł w sklepie motoryzacyjnym i do dziś mam spokój. Tak więc jeśli Tobie też cieknie to proponuje sprawdzić najpierw oring. Wymiana jest banalna i trwa chwilkę.
pawcio81 pisze:Jak kupiłem swoje Audi jakiś rok temu to też zaczęło mi cieknąć z tego króćca. Zdjąłem wtedy spinkę zabezpieczającą, sciągnąłem węża i wyciągnąłem ten króciec z gniazda i okazało się że oring jest w dwóch kawałkach, kupiłem taki oring za 1zł w sklepie motoryzacyjnym i do dziś mam spokój. Tak więc jeśli Tobie też cieknie to proponuje sprawdzić najpierw oring. Wymiana jest banalna i trwa chwilkę.
Awaria oringa bardzo żadko jest przyczyną wycieku. Przeważnie pęka króciec. A wymiana nie jest taka prosta (szczególnie gdy zakładasz kiepską poróbę), bo jak za słabo przykręcisz to cieknie, a jak minimalnie za mocno to ponownie pęka. Wiem to z własnego doświadczenia. Te króćce to największa zakała silników audi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Panowie, jutro jade do sklepu kupic króciec i bede chciał go wymienic. To jest ten króciec przy głowicy do którego przyłacza sie czujnik temperatury (jak na zdjeciu). Moje pytania brzmią: czy aby go wymienic (sciagnac i załozyc nowy) to muszę spuszczac płyn z układu chłodzenia? Bo nie wiem co sie bedzie działo jak go odkrece bez spuszczania. Drugie:Czy nowy króciec zakłada sie na jakimś silikonie (np temperaturowym) lub paście miedzianej? Pierwszy raz to bede robił i potrzebuje informacji
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Musisz, bo jak odkręcisz to zaleje silnik.mariusz8282 pisze:czy aby go wymienic (sciagnac i załozyc nowy) to muszę spuszczac płyn z układu chłodzenia? Bo nie wiem co sie bedzie działo jak go odkrece bez spuszczania.
Nie ma takiej potrzeby. Po to masz oring i oring wystarcza przy nowym króćcu.mariusz8282 pisze:Czy nowy króciec zakłada sie na jakimś silikonie (np temperaturowym) lub paście miedzianej? Pierwszy raz to bede robił i potrzebuje informacji
Dobrze wyczyść tylko miejsce styku na głowicy po zdjęciu krućca.
Witam wystarczy tylko wymienić oring w króćcu ja do pewności też dałem silikon zostawiłem króciec ori bo był dobry posprawdzajcie potem czy nie cieknie przy czujniku jak tym się porusza też zaczło kapać też są na nim gumy podobne do oringów warto by było też wymienić.
Wody całej nie trzeba spuszczać.Powodzenia
Wody całej nie trzeba spuszczać.Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Dzieki chlopaki. Płyn i tak spuszcze bo bede wymieniał, a przy okazji sie chcialem dowiedziec czy bez spuszczania da sie wymienic :)Wiec juz wszystko jasne. Króciec wymienie pewnie cały bo kosztuje z 20zł wiec to nie duzy wydatek.
[ Dodano: 2011-01-22, 13:20 ]
Króciec wymieniony, i poki co wyglada to dobrze Oby tak dalej.
[ Dodano: 2011-01-22, 13:20 ]
Króciec wymieniony, i poki co wyglada to dobrze Oby tak dalej.
numer oringa to 35X3,15 A jesli chodzi o to czy to wystarczy to powiem ze w zupełności tak tylko trzeba dokręcać z wyczuciem, upewnić się ze kruciec nie jest pęknięty bo ja dwa razy nie zauważyłem tego bo ciężko nieraz to dojrzeć. Pozaa tym najlepiej kupić cały kruciec za 10zł i z głowy i to wcale nie musi być orginał. Poza tym trzeba się upewnić czy głowica w miejscu gdzie siada oring krućca nie ma wżerów.
P.S.
Nie rozumiem czemu nikt nie potrafi prosto tu odpowiedzieć na pytanie tylko trzeba "A PO CO...." itp i td.
P.S.
Nie rozumiem czemu nikt nie potrafi prosto tu odpowiedzieć na pytanie tylko trzeba "A PO CO...." itp i td.