Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.9 SD] problem z odpaleniem,pomoże KTOŚ?!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

[80 B3 1.9 SD] problem z odpaleniem,pomoże KTOŚ?!

Post autor: Mlody90 » 08 paź 2010, 09:29

Witam. Mam problem z odpaleniem zimnego silnika na benie , mam tez lpg ale na zimnym trzeba kilka razy pokrecic zeby zalapal i sie rozgrzal, ale do rzeczy. jest to mechaniczny uklad wtrysku i teraz nie wiem czy K jetronic czy KE jetronic .
po przekreceniu kluczyka slychac pompe , zapalam i odpala od strzalu ale po 2-3sek gasnie i juz pozniej nie zapala.
kiedy odpalam na lpg i przelaczam na bene przy zimnym silniku to wrzucam na wysokie obroty i przytrzymuje, "purka"ze tak napisze jakby gaz wydmuchiwal , i po ok minucie jest wkrecony na obroty i pozniej zapala od strzalu . jezdzi na benie dobrze , takze pompa musi byc dobra , czasami szarpnie przy ok 2-3tys./obr ale rzadko .
Poradzcie,proszę!!

yogi555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2010, 14:53

Post autor: yogi555 » 11 paź 2010, 09:38

proponuje sprawdzić kopułke,palec może kable WN i swiece :lol: bo wadliwe kable WN gdy wilgoć jest w powietrzu to nawet na benie zle odpala silnik a na lpg to już koszmar :-D

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 11 paź 2010, 21:31

yogi555, szkoda ze na lpg odpala normalnie i prosze czytaj to co sie pisze ;)

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 11 paź 2010, 22:05

Kolego ja bym sprawdził na Twoim miejscu wtrysk rozruchowy:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2010, 22:18

No ale mu odpala tylko gaśnie po 2-3sekundach więc wtrysk rozruchowy odpada.

No a znaleść fachowca od mechanicznego wtrysku to bardzo trudno. Nie wszyscy potrafią go wyregulować.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 11 paź 2010, 22:20

comd89, ale te klocki chyba w Ke jetronicu.. ? bo nie mam wylacznika czasowo termicznego.

[ Dodano: 2010-10-11, 22:21 ]
Jarewa, odpala za pierwszym razem tak jakby byly resztki paliwa a pozniej juz nie drgnie.

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 11 paź 2010, 22:28

A skad jestes?
Bo jak świętokrzyskie to mam zarabistego typa co byłem u niego z moim wozem mam pieciocylindrowca 2litry na Ke tronicu i tez mechaniczny i typ jest mega muzgiem w tej dziedzinie:) Tylko trzeba sie az w kolejke zapisac niestety

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 11 paź 2010, 22:59

comd89, nie nie , ja ze Slaska .. :-/

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 12 paź 2010, 08:37

tak sobie czytam już dzień trzeci.... wydaje mi się, że to musi być coś z wtryskiem rozruchowym albo czujnikiem temperatury.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 12 paź 2010, 09:39

subratri, czujnika temp. nie ma procz dwóch niebieskiego i czarnego ktore oba nie odpowiadaja za rozruch zimnego silnika a wtrysk rozruchowy ? ma cos wspolnego z wylacznikiem termicznym? no.. ktorego tez nie posiadam bo to przeciez Kjet..

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 12 paź 2010, 15:49

Ja obstawiam wtryski lub talerz. Miałem ten sam problem. Z kolegą przez 4 godziny z tym walczyliśmy, wymieniliśmy wtryski pokolei, układ cały, nie dało rady. Jeden wtrysk był zapchany ale to nie było to . Rozebraliśmy to kilka razy składaliśny ponownie. W końcu wykombinowalismy że wymienimy ten talerz który znajduje się nad filtrem powietrza, był poprostu wykrzywiony,(w kształcie litery U) - w jaki sposób do tego doszło nie mam pojęcia. Wyminiliśmy na inny z innego układu kupionego na alledrogo i autko po raz pierwszy od pół roku zaczeło śmigać. Ten talerz reguluje się imbusem od góry. Nie mam przy sobie ksiązki aby ci to technicznie wyluszczyc, ale myslę że koledzy bardziej obcykani dopomoga w żargonie :D

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 12 paź 2010, 20:02

Tauron, staram sie dojsc do tego co wymieniles i co nazywasz talerzykiem 8-)
pierwsze co pomyslalem to o plytce spietrzającej ale ona nie jest odkrecana na imbus tylko na klucz najlepiej nasadowy 10 bo plaskim ciezko odkrecic . dodam foto i napisz czy o to chodzi
Obrazek
i jak kupiles z innego modelu? ile zaplaciles ? i bez problemow wszystko dziala? ja jezdze na benie ale jak przerzuce z lpg to pojezdze troszke..

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 12 paź 2010, 23:58

Kod: Zaznacz cały

kiedy odpalam na lpg i przelaczam na bene przy zimnym silniku to wrzucam na wysokie obroty i przytrzymuje, "purka"ze tak napisze jakby gaz wydmuchiwal , i po ok minucie jest wkrecony na obroty i pozniej zapala od strzalu .
Witam i podejrzewam cofanie się paliwa do zbiornika i zapowietrzanie w ten sposób układu wtryskowego.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 00:03

marbaj, i jak temu zapobiec ?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 13 paź 2010, 10:12

Mlody90, Sorki że tak nieprofesjonalnie to opisałem, ale byłem w pracy ;). Tak chodzi mi o ten talerzyk :P. Oczywiście nie jest on odkręcany imbusem, lecz jego regulacja jest możliwa za pomocą cienkiego długiego imbusa. Jeśli się nie mylę, to w stronę dołu obrazka tuż za kołnierzem (pomiędzy regulatorem mieszanki a tym kołnierzem), powinna być dziureczka, w nią wkłada się immbus i przekręca, w prawo lub lewo. W ten sposób regulować można położenie talerzyka. jak go lekko podniesiesz, to zauważysz że nie opadnie on twardo a lekko się odbije, jak na sprężynce. regulacja imbusem jest możliwa do pewnego momentu i pod warunkiem że jest on prosty. mozna go regulować ku górze lub ku dołowi. Jesli masz strzał np. na gazie, to często talerzyk opada. U mnie był już tak zmasakrowany że musiałem go podmienić. Ja kupiłem cały układ wtryskowy, z którego odkręciłem kilka części min. talerz. wtrysk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl