Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] dziwne zachowanie hamulców

ODPOWIEDZ
ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

[B4 1.9 TDI 1Z] dziwne zachowanie hamulców

Post autor: ikswezsutram » 11 paź 2010, 11:13

Witam szanowne grono klubowiczów.
Mój problem polega na tym że gdy wciskam pedał hamulca to jest on twardy i dopiero po 2-3 sekundach robi się miękki zjeżdża trochę niżej i auto dopiero zaczyna hamować. Wymieniłem niedawno tarcze i klocki przód i tył a układ jest odpowietrzony myślę że prawidłowo. Macie może jakieś sugestie co to może być? Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 11 paź 2010, 14:03

Giętkie przewody hamulcowe do wymiany.Wewnętrzna strona się rozwarstwia i blokuje przepływ płynu.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 11 paź 2010, 14:44

ciekawa teoria bo przed wymianą tarcz było normalnie.a teraz które przewody bo są przy zacisku i od strony metalowego przewodu?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 12 paź 2010, 08:48

a jak mocno nadepniesz - takie awaryjne hamowanie, to też tak jest czy reaguje natychmiast? i czy po tym "zjechaniu" nie jest tak, że hamulec działa ale jest słaby??
no i jeszcze jedno - czy jak zanim pedał "zjedzie" to nie ma w ogóle hamulców?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 12 paź 2010, 09:14

jak mocno nadepnę to też tak jest że dopiero po chwili robi się miękki i wtedy dobrze hamuje. natomiast zanim to się stanie tzn zmięknie pedał to hamulców prawie nie ma bo coś tam hamuje ale bardzo słabo

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 12 paź 2010, 09:25

Ja bym jeszcze raz odpowietrzył chociaż coś może być w tej szalonej na pierwszy rzut oka teorii o wężach gumowych. A skoro temat z wężem już padł to ja bym na Twoim miejscu dokładnie obejrzał czy nie ma jakiś uszkodzeń zewnętrznych i wymieniał podejrzane gumy. To jest tak, że jak ona pęknie to pozostaje tylko spadochron wyrzucić bo się nie zatrzymasz inaczej.
A po wymianie mogły się rozwarstwić bo w końcu do zmiany tarczy zdejmowałeś zaciski i wyginałeś przewody gumowe.

Jak dla mnie teoria dziwna ale jak najbardziej prawdopodobna.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 12 paź 2010, 09:39

Dzięki panowie za podpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się zająć tymi wężami :-> Dam znać oczywiście jak poszło.

[ Dodano: 2010-10-12, 09:53 ]
Panowie a jeszcze jedno pytanie te wężyki z przodu jaką mają długość bo są dwa rodzaje 160 i 280 mm ?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 12 paź 2010, 10:33

subratri pisze:Jak dla mnie teoria dziwna
Przerabiałem to w Fiacie Tipo.Zachowanie było takie samo.W audicy po kupnie klocki były oki,ale przy pierwszej wymianie poszły tarcze z klockami +przewody gumowe.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 13 paź 2010, 13:43

Koledzy a jakiej długości są te przewodu? bo mam zamówione na przód 160mm a na tył 200mm i nie wiem czy będą dobre a mierzyć mi się nie chce, no chyba że nie będziecie wiedzieć to będę musiał

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 14 paź 2010, 03:34

a zapytam tak kiedy byl zmieniany plyn hamulcowy i ile juz zrobiles kilometrow na tych klockach i tarczach i druga kwestia czy pod oslony gumowe od tloczka i prowadnic dales taki specjalny smar nie pamietam jak sie nazywa

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 14 paź 2010, 15:55

to się nazywa pasta montażowa do zacisków i tłoczków hamulcowych

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 16 paź 2010, 14:25

przewody wymienione a dolegliwość dalej jest. Jeszcze wymienie drugie przewody i wtedy zobaczę ale wydaje mi sie że to jednak nie to

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 16 paź 2010, 17:32

a w jakim stanie masz gumki i czy przesmarowales pod tymi gumkami??

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 16 paź 2010, 18:20

Sprawdź czy wacum działa prawidłowo. bądź nieszczelność przewodu do serwa

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 17 paź 2010, 18:34

gumki są w dobrym stanie i smarowałem wszystko tak żeby lekutko chodziło. sprawdzę jeszcze ten przewód ale wydaje mi się że on też wporządku jest bo już kiedyś na niego patrzyłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl