[B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy
[B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy
Witam, ostatnio oczyszczałem prowadnice i klocki i okazało się, że jeden klocek mam przekoszony, wygląda to identycznie, jeśli chodzi o grubości, jak na schemacie widziany z boku, co może być tego przyczyną (około 1,5-2mm różnicy)?
Dodam, że wymieniane były ze 2 lata temu komplet nowe tarcze i klocki, wiec nie pozostał żaden stary element.
To tylko jeden z 4rech tak wygląda, inne różnej grubości, ale starte równomiernie,
a ten jeden był od wewnętrznej strony samochodu, grubszą częścią skierowany do góry.
Co prawda w drugim kole jest różnica w grubości i po jednej stronie tarczy bardziej starty, a po drugiej mniej, czy to normalny objaw, czy powinny ścierać się identycznie po obu stronach,
czy takie idealne ścieranie to tylko teoria, a w praktyce nigdy tak samo się nie ściera?
Jeśli chodzi o całość to tarcze standardowe pełne, zacisk jedno tłoczkowy, tarcze i klocki komplet ATE.
Dodam, że wymieniane były ze 2 lata temu komplet nowe tarcze i klocki, wiec nie pozostał żaden stary element.
To tylko jeden z 4rech tak wygląda, inne różnej grubości, ale starte równomiernie,
a ten jeden był od wewnętrznej strony samochodu, grubszą częścią skierowany do góry.
Co prawda w drugim kole jest różnica w grubości i po jednej stronie tarczy bardziej starty, a po drugiej mniej, czy to normalny objaw, czy powinny ścierać się identycznie po obu stronach,
czy takie idealne ścieranie to tylko teoria, a w praktyce nigdy tak samo się nie ściera?
Jeśli chodzi o całość to tarcze standardowe pełne, zacisk jedno tłoczkowy, tarcze i klocki komplet ATE.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czyli skoro teraz oczyściłem prowadnice, bo jak wspominałem przy ich czyszczeniu odkryłem ten klocek i teraz skoro swobodniej klocki się w niej poruszają, to jeśli to była by jej wina, to po jakimś czasie powinien ten klocek wyrównać się do poziomu i tą krzywiznę stracić, czy raczej już do końca będzie się ścierał pod tym kątem?
A jeśli chodzi o samo czyszczenie prowadnicy i brzegów klocka, to chyba tylko pilniczek delikatny, szczotka druciana, papier ścierny i nic lepszego od tego typu zabiegów się nie wymyśli, bo raczej nic poślizgowego nie można tam dać prawda?
A jeśli chodzi o samo czyszczenie prowadnicy i brzegów klocka, to chyba tylko pilniczek delikatny, szczotka druciana, papier ścierny i nic lepszego od tego typu zabiegów się nie wymyśli, bo raczej nic poślizgowego nie można tam dać prawda?
Prowadnice zawsze smaruje się smarem grafitowym (do nowych klocków często jest dodawany). Zabieg ten powinien być robiony zawsze. Kloski hamulowe możesz delikatnie ściąć po brzegach, np. na szlifierce (ale pamiętaj żeby nie za dużo).
Jak masz już powadnice wyciagnięte to sprawdź czy nie są lekko skosowane i czy są całe gumeczki - i jak coś to je wymień.
Pamiętaj, że klocek do tarczy powinien dolegać cała swoją powierzchnią- więc zalecam wymianę klocków na nowe.
Jak masz już powadnice wyciagnięte to sprawdź czy nie są lekko skosowane i czy są całe gumeczki - i jak coś to je wymień.
Pamiętaj, że klocek do tarczy powinien dolegać cała swoją powierzchnią- więc zalecam wymianę klocków na nowe.
Zaraz zaraz, o których prowadnicach mówisz, że się smaruje, bo jeśli chodzi o te trzpienie na których porusza się jarzmo i gumki na końcach to sie zgadzam, że smaruje, ja pytalem o te część zacisku hamulcowego po której porusza się metalowa cześć klocka, że tutaj chyba tylko oczyścić można i bez żadnych środków poślizgowych czy tak?Loczek pisze:Prowadnice zawsze smaruje się smarem grafitowym (do nowych klocków często jest dodawany). Zabieg ten powinien być robiony zawsze. Kloski hamulowe możesz delikatnie ściąć po brzegach, np. na szlifierce (ale pamiętaj żeby nie za dużo).
Jak masz już powadnice wyciagnięte to sprawdź czy nie są lekko skosowane i czy są całe gumeczki - i jak coś to je wymień.
Pamiętaj, że klocek do tarczy powinien dolegać cała swoją powierzchnią- więc zalecam wymianę klocków na nowe.
[ Dodano: 2010-10-13, 11:06 ]
Dokładnie, oczyszczałem prowadnice klocka, a same prowadnice z trzpieniami chodzą bez problemu, a te trzpienie są wymienne, czy ich samych się nie dostanie, tak pytam na przyszłość jak by się wyrobiły?mjerzyk pisze:sorki ale nie wiem czy mówimy o tej samej prowadnicy , bo ty oczyściłeś prowadnice klocka , a są jeszcze prowadnice zacisku , to są takie czpienie chodzą w tulejkach i na nich jest założona osłona gumowa (harmonijka) i prawdopodobnie jeden z nich nie chodzi
u mnie taka sytulacja byla w tylnim kole staram sie nawet 2 razy do roku prowadnice smarowac i sprawdzac gumki ,a jednak w gumce byla malutka dziurka ktoredy dostawal sie wilgoc woda i zapieklo okropnie mocno prowadnice ze musialem mlotkiem leko pukac ze by go wyjac i tez byl klocek bardzo mocno pod skosem starty,wiec u ciebie moglo byc podobnie
Re: [B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy
Witam ten klocek co opisujesz to jest od strony tłoczka od wewnętrznej, ten klocek przesuwa się po prowadzeniach w kopycie i jest dociskany przez tłoczek. Albo krzywi go podczas dociskania tłoczkiem może tłoczek idzie krzywo :?: lub kantuje go krzywi.TDI80 pisze: To tylko jeden z 4rech tak wygląda, inne różnej grubości, ale starte równomiernie,
a ten jeden był od wewnętrznej strony samochodu, grubszą częścią skierowany do góry.
Co prawda w drugim kole jest różnica w grubości i po jednej stronie tarczy bardziej starty, a po drugiej mniej, czy to normalny objaw, .
Prowadnice do tego klocka z tej strony nic nie mają zaś z drugiej klocek opiera się o prowadnice podczas hamowania. Chyba że prowadnice miałeś zapieczoną i skrzywioną.
U mnie po wymianie klocki tarcze i po nasmarowaniu prowadnic tak krzywo bierze klocki różnica do 0,5 na nowych