Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy

Post autor: TDI80 » 12 paź 2010, 13:12

Witam, ostatnio oczyszczałem prowadnice i klocki i okazało się, że jeden klocek mam przekoszony, wygląda to identycznie, jeśli chodzi o grubości, jak na schemacie widziany z boku, co może być tego przyczyną (około 1,5-2mm różnicy)?
Dodam, że wymieniane były ze 2 lata temu komplet nowe tarcze i klocki, wiec nie pozostał żaden stary element.
To tylko jeden z 4rech tak wygląda, inne różnej grubości, ale starte równomiernie,
a ten jeden był od wewnętrznej strony samochodu, grubszą częścią skierowany do góry.
Co prawda w drugim kole jest różnica w grubości i po jednej stronie tarczy bardziej starty, a po drugiej mniej, czy to normalny objaw, czy powinny ścierać się identycznie po obu stronach,
czy takie idealne ścieranie to tylko teoria, a w praktyce nigdy tak samo się nie ściera?
Jeśli chodzi o całość to tarcze standardowe pełne, zacisk jedno tłoczkowy, tarcze i klocki komplet ATE.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 12 paź 2010, 13:46

moze ktoras prowadnica była zapieczona i tak klocek wytarło badz moze złej jakosci klocek sie mogł udac

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 12 paź 2010, 13:52

to na 99% wina zapieczonej prowadnicy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 paź 2010, 14:35

W pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie te prowadnice. Nie zawsze może być ona zapieczona, czasem zasyfi się i chodzi opornie, bądź nie wchodzi do końca.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 12 paź 2010, 15:06

Czyli skoro teraz oczyściłem prowadnice, bo jak wspominałem przy ich czyszczeniu odkryłem ten klocek i teraz skoro swobodniej klocki się w niej poruszają, to jeśli to była by jej wina, to po jakimś czasie powinien ten klocek wyrównać się do poziomu i tą krzywiznę stracić, czy raczej już do końca będzie się ścierał pod tym kątem?
A jeśli chodzi o samo czyszczenie prowadnicy i brzegów klocka, to chyba tylko pilniczek delikatny, szczotka druciana, papier ścierny i nic lepszego od tego typu zabiegów się nie wymyśli, bo raczej nic poślizgowego nie można tam dać prawda?

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 12 paź 2010, 17:28

Prowadnice zawsze smaruje się smarem grafitowym (do nowych klocków często jest dodawany). Zabieg ten powinien być robiony zawsze. Kloski hamulowe możesz delikatnie ściąć po brzegach, np. na szlifierce (ale pamiętaj żeby nie za dużo).

Jak masz już powadnice wyciagnięte to sprawdź czy nie są lekko skosowane i czy są całe gumeczki - i jak coś to je wymień.

Pamiętaj, że klocek do tarczy powinien dolegać cała swoją powierzchnią- więc zalecam wymianę klocków na nowe.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 13 paź 2010, 09:15

sorki ale nie wiem czy mówimy o tej samej prowadnicy , bo ty oczyściłeś prowadnice klocka , a są jeszcze prowadnice zacisku , to są takie czpienie chodzą w tulejkach i na nich jest założona osłona gumowa (charmonijka) i prawdopodobnie jeden z nich nie chodzi

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 13 paź 2010, 11:00

Loczek pisze:Prowadnice zawsze smaruje się smarem grafitowym (do nowych klocków często jest dodawany). Zabieg ten powinien być robiony zawsze. Kloski hamulowe możesz delikatnie ściąć po brzegach, np. na szlifierce (ale pamiętaj żeby nie za dużo).

Jak masz już powadnice wyciagnięte to sprawdź czy nie są lekko skosowane i czy są całe gumeczki - i jak coś to je wymień.

Pamiętaj, że klocek do tarczy powinien dolegać cała swoją powierzchnią- więc zalecam wymianę klocków na nowe.
Zaraz zaraz, o których prowadnicach mówisz, że się smaruje, bo jeśli chodzi o te trzpienie na których porusza się jarzmo i gumki na końcach to sie zgadzam, że smaruje, ja pytalem o te część zacisku hamulcowego po której porusza się metalowa cześć klocka, że tutaj chyba tylko oczyścić można i bez żadnych środków poślizgowych czy tak?

[ Dodano: 2010-10-13, 11:06 ]
mjerzyk pisze:sorki ale nie wiem czy mówimy o tej samej prowadnicy , bo ty oczyściłeś prowadnice klocka , a są jeszcze prowadnice zacisku , to są takie czpienie chodzą w tulejkach i na nich jest założona osłona gumowa (harmonijka) i prawdopodobnie jeden z nich nie chodzi
Dokładnie, oczyszczałem prowadnice klocka, a same prowadnice z trzpieniami chodzą bez problemu, a te trzpienie są wymienne, czy ich samych się nie dostanie, tak pytam na przyszłość jak by się wyrobiły?

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 13 paź 2010, 13:05

trzpienie są wymienne, a nierówno straty klocek to najcześciej ich właśnie przyczyna, sprawdź czy wsuwają się bez problemu do końca

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 paź 2010, 16:52

u mnie taka sytulacja byla w tylnim kole staram sie nawet 2 razy do roku prowadnice smarowac i sprawdzac gumki ,a jednak w gumce byla malutka dziurka ktoredy dostawal sie wilgoc woda i zapieklo okropnie mocno prowadnice ze musialem mlotkiem leko pukac ze by go wyjac i tez byl klocek bardzo mocno pod skosem starty,wiec u ciebie moglo byc podobnie

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Re: [B4 1.9tdi 1Z] Nierowno starty klocek hamulcowy

Post autor: joandaw » 13 paź 2010, 19:58

TDI80 pisze: To tylko jeden z 4rech tak wygląda, inne różnej grubości, ale starte równomiernie,
a ten jeden był od wewnętrznej strony samochodu, grubszą częścią skierowany do góry.
Co prawda w drugim kole jest różnica w grubości i po jednej stronie tarczy bardziej starty, a po drugiej mniej, czy to normalny objaw, .
Witam ten klocek co opisujesz to jest od strony tłoczka od wewnętrznej, ten klocek przesuwa się po prowadzeniach w kopycie i jest dociskany przez tłoczek. Albo krzywi go podczas dociskania tłoczkiem może tłoczek idzie krzywo :?: lub kantuje go krzywi.
Prowadnice do tego klocka z tej strony nic nie mają zaś z drugiej klocek opiera się o prowadnice podczas hamowania. Chyba że prowadnice miałeś zapieczoną i skrzywioną.
U mnie po wymianie klocki tarcze i po nasmarowaniu prowadnic tak krzywo bierze klocki różnica do 0,5 na nowych ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl