[b3 1.6 PP] Nie podpięta sonda lambda wielki problem
[b3 1.6 PP] Nie podpięta sonda lambda wielki problem
Witam przeszukalem cale forum i nie znalazlem wiec moj problem polega na tym ze kupilem auto i co sie okazalo nie jest podpieta sonda lambda tzn jest wkrecona przewody ida ale nie sa podpiete moje pytanie gdzie to podpiac jaka fote mile widziane booo pali mi jak smok!!!
[ Dodano: 2010-10-09, 14:46 ]
nikt nie jest mi w stanie pomuc?
[ Dodano: 2010-10-09, 14:46 ]
nikt nie jest mi w stanie pomuc?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Możliwe, że też mam problem z sondą lambda. Mój silnik, to 1.6PP (70KM). Objawy:
- duże spalanie na gazie (15l/100km), jazda głównie w trasie, Vśr=120km/h (spalania na benzynie nie znam - aktualnie testuję)
- na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i gazie silnik zaczyna się dusić i czasem gaśnie
- jeden mechanior jakiś czas temu podłączał moją sondę do miernika i mówił, że sonda nie działa najlepiej
Macie pomysł jak stwierdzić, że te problemy to na 100% sonda? Nie chcę kupować nowej sondy, żeby potem miało się okazać, że to coś innego.
- duże spalanie na gazie (15l/100km), jazda głównie w trasie, Vśr=120km/h (spalania na benzynie nie znam - aktualnie testuję)
- na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i gazie silnik zaczyna się dusić i czasem gaśnie
- jeden mechanior jakiś czas temu podłączał moją sondę do miernika i mówił, że sonda nie działa najlepiej
Macie pomysł jak stwierdzić, że te problemy to na 100% sonda? Nie chcę kupować nowej sondy, żeby potem miało się okazać, że to coś innego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gaz jest pierwszej GENERACJI. Ja go nigdy nie regulowałem, więc nie mam pojęcia jak to działa - mogę wrzucić zdjęcia na forum jeśli jesteście zainteresowani.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 23:51 przez Chrisdot, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zrobi ci zdjęcie jutro jakby krzyśiek nie wstawił bo w tej chwili autko kursuje a tak sobie poczytaj tutaj jest dużo rzeczy na temat naszego silnika PP
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
Jeśli chodzi o foto to już idę do samochodu robić je a jeśli się poci pod gaźnikiem to może masz tą gumę pod nim jakąś przerwaną i może też lewe powietrze Ci zasysa.
I tak samo foto nic nie da bo będzie widać tylko sam kabel i nie wiadomo gdzie on idzie bo jest schowany pod akumulatorem jak wcześniej wspominał Jarek. Natomiast sonda powinna być w pieta w zielony kabel który jest w wiązce która idzie z pod akumulatora.
I tak samo foto nic nie da bo będzie widać tylko sam kabel i nie wiadomo gdzie on idzie bo jest schowany pod akumulatorem jak wcześniej wspominał Jarek. Natomiast sonda powinna być w pieta w zielony kabel który jest w wiązce która idzie z pod akumulatora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poci się benzyną, olejem czy płynem chłodniczym :?:plny pisze:i strasznie sie poci pod gaźnikiem
Jak benzyną może być coś z pływakiem albo zaworem odcinającym paliwo gdy poziom benzyny w gaźniku jest na odpowiednim poziomie. Ta usterka może tłumaczyć wysokie spalanie benzyny (jeśli o spalanie benzyny Ci chodzi)...
Jak olej to może być on wyrzucany przez odmę do filtra powietrza i spływa po gaźniku.
Płyn chłodniczy może gdzieś wyciekać z płaszcza wodnego kolektora ssącego ale to najmniej prawdopodobne.
Z pod akumulatora idzie do wiązki biegnącej wzdłuż ściany grodziowej, która wchodzi do kabiny w okolicach serwa hamulcowego. Obadałem temat gdy miałem wyjęty silnik.ysiul pisze:I tak samo foto nic nie da bo będzie widać tylko sam kabel i nie wiadomo gdzie on idzie bo jest schowany pod akumulatorem jak wcześniej wspominał Jarek.
Filtr powietrza zmieniałem w zeszłym tygodniu, a filtr gazu w czerwcu 2010.
Jak sprawdzić szczelność? W miejscach gdzie węże wchodzą / wychodzą z podzespołów nalać wody i patrzeć, czy będą bąble?
Nie mam pojęcia jak wyregulować gaz.
Kable mają ~2 lata - wyglądają w miarę dobrze.
Jak sprawdzić świece i kopułkę?
Jak sprawdzić szczelność? W miejscach gdzie węże wchodzą / wychodzą z podzespołów nalać wody i patrzeć, czy będą bąble?
Nie mam pojęcia jak wyregulować gaz.
Kable mają ~2 lata - wyglądają w miarę dobrze.
Jak sprawdzić świece i kopułkę?
jeżeli mówisz o instalacji gazowej to najlepiej użyj do tego celu płynu do mycia naczyń, tylko nie lej go litrami tylko posmaruj miejsca które chcesz sprawdzić i nawet przy niewielkim wycieku gazu będą widoczne bańkiChrisdot pisze:Jak sprawdzić szczelność? W miejscach gdzie węże wchodzą / wychodzą z podzespołów nalać wody i patrzeć, czy będą bąble?
Spalanie na benzynie to około 11 / 12 litrów na 100km. Więc raczej nie jest w normie . Wieczorem spróbuję sprawdzić szczelność.
Posmarowałem płynem do mycia naczyń, przy użyciu starej szczoteczki do zębów chyba wszystkie węże od gazu i na żadnym nie było bąbli - choć oględziny nie trwały długo - około 5minut.
Posmarowałem płynem do mycia naczyń, przy użyciu starej szczoteczki do zębów chyba wszystkie węże od gazu i na żadnym nie było bąbli - choć oględziny nie trwały długo - około 5minut.