Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Nie podpięta sonda lambda wielki problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
plny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 gru 2009, 09:25

[b3 1.6 PP] Nie podpięta sonda lambda wielki problem

Post autor: plny » 06 paź 2010, 16:30

Witam przeszukalem cale forum i nie znalazlem wiec moj problem polega na tym ze kupilem auto i co sie okazalo nie jest podpieta sonda lambda tzn jest wkrecona przewody ida ale nie sa podpiete moje pytanie gdzie to podpiac jaka fote mile widziane booo pali mi jak smok!!!

[ Dodano: 2010-10-09, 14:46 ]
nikt nie jest mi w stanie pomuc?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2010, 23:56

Kabel do którego podpina się sondę wychodzi spod półki akumulatora i ma kolor czarno-zielony jak dobrze pamiętam.

Z tego co zaobserwowałem to niepodpięta sonda wcale dramatycznie nie zwiększa spalania przy silniku PP.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 11 paź 2010, 08:19

Nie podpięta/lub uniwersalna sonda może powodować falowanie obrotów dodatkowo. plny, postaram się zrobić fotkę co i jak ma być podpięte ale będzie ona dopiero tak około popołudnia.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 11 paź 2010, 10:30

Możliwe, że też mam problem z sondą lambda. Mój silnik, to 1.6PP (70KM). Objawy:
- duże spalanie na gazie (15l/100km), jazda głównie w trasie, Vśr=120km/h (spalania na benzynie nie znam - aktualnie testuję)
- na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i gazie silnik zaczyna się dusić i czasem gaśnie
- jeden mechanior jakiś czas temu podłączał moją sondę do miernika i mówił, że sonda nie działa najlepiej

Macie pomysł jak stwierdzić, że te problemy to na 100% sonda? Nie chcę kupować nowej sondy, żeby potem miało się okazać, że to coś innego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2010, 11:13

Chrisdot, a której generacji masz gaz? I na regulowany samą śrubka czy II z registrem?

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 11 paź 2010, 14:40

Gaz jest pierwszej GENERACJI. Ja go nigdy nie regulowałem, więc nie mam pojęcia jak to działa - mogę wrzucić zdjęcia na forum jeśli jesteście zainteresowani.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 23:51 przez Chrisdot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 paź 2010, 14:47

Zrobi ci zdjęcie jutro jakby krzyśiek nie wstawił bo w tej chwili autko kursuje a tak sobie poczytaj tutaj jest dużo rzeczy na temat naszego silnika PP
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

plny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 27 gru 2009, 09:25

Post autor: plny » 12 paź 2010, 10:15

Dzięki panowie czekam na foto wg mam dużo niepodpiętych rzeczy,.... nie mam pojecia dlaczego generalnie auto duzo pali i strasznie sie poci pod gaźnikiem

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 12 paź 2010, 11:20

Jeśli chodzi o foto to już idę do samochodu robić je a jeśli się poci pod gaźnikiem to może masz tą gumę pod nim jakąś przerwaną i może też lewe powietrze Ci zasysa.

I tak samo foto nic nie da bo będzie widać tylko sam kabel i nie wiadomo gdzie on idzie bo jest schowany pod akumulatorem jak wcześniej wspominał Jarek. Natomiast sonda powinna być w pieta w zielony kabel który jest w wiązce która idzie z pod akumulatora.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 paź 2010, 12:16

Chrisdot, jak masz instalację I generacji to sonda nie ma żadnego wpływu na spalanie LPG. Przyczyna musi leżeć gdzieś indziej. Sprawdż szczelność instalacji i dolotu, parownik. Wyreguluj gaz. Kable, kopułka, świece też do sprawdzenia. Filtr powietrza, gazu dawno zmieniałeś?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 paź 2010, 12:21

plny pisze:i strasznie sie poci pod gaźnikiem
Poci się benzyną, olejem czy płynem chłodniczym :?:
Jak benzyną może być coś z pływakiem albo zaworem odcinającym paliwo gdy poziom benzyny w gaźniku jest na odpowiednim poziomie. Ta usterka może tłumaczyć wysokie spalanie benzyny (jeśli o spalanie benzyny Ci chodzi)...
Jak olej to może być on wyrzucany przez odmę do filtra powietrza i spływa po gaźniku.
Płyn chłodniczy może gdzieś wyciekać z płaszcza wodnego kolektora ssącego ale to najmniej prawdopodobne.
ysiul pisze:I tak samo foto nic nie da bo będzie widać tylko sam kabel i nie wiadomo gdzie on idzie bo jest schowany pod akumulatorem jak wcześniej wspominał Jarek.
Z pod akumulatora idzie do wiązki biegnącej wzdłuż ściany grodziowej, która wchodzi do kabiny w okolicach serwa hamulcowego. Obadałem temat gdy miałem wyjęty silnik.

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 12 paź 2010, 22:42

Filtr powietrza zmieniałem w zeszłym tygodniu, a filtr gazu w czerwcu 2010.
Jak sprawdzić szczelność? W miejscach gdzie węże wchodzą / wychodzą z podzespołów nalać wody i patrzeć, czy będą bąble?
Nie mam pojęcia jak wyregulować gaz.
Kable mają ~2 lata - wyglądają w miarę dobrze.
Jak sprawdzić świece i kopułkę?

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 13 paź 2010, 06:42

Chrisdot pisze:Jak sprawdzić szczelność? W miejscach gdzie węże wchodzą / wychodzą z podzespołów nalać wody i patrzeć, czy będą bąble?
jeżeli mówisz o instalacji gazowej to najlepiej użyj do tego celu płynu do mycia naczyń, tylko nie lej go litrami tylko posmaruj miejsca które chcesz sprawdzić i nawet przy niewielkim wycieku gazu będą widoczne bańki

Chrisdot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chrisdot » 13 paź 2010, 13:04

Spalanie na benzynie to około 11 / 12 litrów na 100km. Więc raczej nie jest w normie :(. Wieczorem spróbuję sprawdzić szczelność.

Posmarowałem płynem do mycia naczyń, przy użyciu starej szczoteczki do zębów chyba wszystkie węże od gazu i na żadnym nie było bąbli - choć oględziny nie trwały długo - około 5minut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl