Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z] jak wymienić końcówki wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

[B4 1,9 TDI 1Z] jak wymienić końcówki wtryskiwaczy

Post autor: hej » 16 paź 2010, 06:44

Proszę o jakąś instrukcję wymiany końcówek wtryskiwaczy w 1,9 tdi 1z czy jest to trudna operacja czy można ją samemu wykonać może ktoś ma jakieś foty z opisami tej czynności Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 paź 2010, 18:17

hej pisze:Proszę o jakąś instrukcję wymiany końcówek wtryskiwaczy w 1,9 tdi 1z c
Raczej się nie doczekasz takiej instrukcji ,powinno się przy tym ustawić obydwa ciśnienia otwarcia czyli 190-300 bar i raczej nikt tego sam nie robi z braku odpowiednich przyrządów do sprawdzania ciśnienia .Ja przekładałem samą końcówkę wtrysku sterującego bo mi okrutnie podlewał i co prawda nie była to nowa końcówka ale sterujący już tak nie lał i śmigał bez problemów więc niczego nie ustawiałem

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 01 gru 2010, 22:54

bez najmniejszych problemów wymienisz końcówkę, tylko pamiętaj by po złożeniu bardzo mocno dokręcić obie części wtryskiwacza, ja już tak wymieniałem i wszytko z wtryskiem było ok

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 gru 2010, 08:31

wkręcasz wtrysk w imadło końcówką do góry, zaznacz sobie rysę żeby później dobrze dokręcić (najlepiej dokręć starą końcówkę żeby mniej więcej wiedziać jaką siłą, bo nowa może mieć inny wymiar i znaki się nie zgodzą) odkręcasz korpus nasadką 15mm, następnie wymieniasz końcówkę pilnując żeby żaden syf do środka nie wpadł i zakręcasz korpus, roboty pół godziny na wszystkie wtryski łącznie z założeniem ich do silnika <ok>

jak już zmieniasz to nie bierz ori P357 tylko P520 (AFN) lub P502 (AEL) albo wedle uznania ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 gru 2010, 11:18

No dobra ale bez tego ustawienia ciśnienia rozpylania jak napisał Munior nic nie zrobisz a sam tego nie ustawisz

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 gru 2010, 13:48

jak końcówki nowe i nie pozamieniane iglice to nic nie trzeba ustawiać, gorzej jak wtryski były regenerowane i ktoś kalibrował ciśnienia, wtedy bez odpowiedniego sprzętu za wiele nie zdziała

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 gru 2010, 16:13

o taką wypowiedz mi chodziło dzięki Łukasz nie wiedziałem do końca jak to jest z tymi końcówkami wtrysków a w tematach na forum nie ma opisane co i jak ;-)

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 12 gru 2010, 16:05

Chciałbym zwiekszyc moc w 1z. Co jest lepsze wymiana końcówek 205 lub 216 a może wymiana całych wtryskiwacz od AFN zakuponych na allegro za 300 zł. jaki efekt daje ten sposób tuningu czy trzeba zmieniac kąt wtrysku i wprowadzac zmiany w jednosce sterującej.
Dzięki za podpowidzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 gru 2010, 16:28

Zmianę trzeba zacząć od jednostki sterującej a nie od wtrysków .Wymiana samych wtrysków na nie wiele się zda .Czemu ? bo komp i tak będzie podawał taką samą ilość paliwa .Zmiana mapek wtrysku daje dopiero to o co ci chodzi ,czyli przyrost mocy .Jak po zmianie mapek w ECU zmienisz jeszcze wtryski na np.205 to praktycznie masz ok.110 koników ,jak w AFN -nie

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 12 gru 2010, 16:44

Jak wygląda zmiana mapek w ECU Kto to może zrobic dobre warsztaty czy wrsztaty tuningowe, których w mojej okolicy nie ma :-| i ile to kosztuje?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 gru 2010, 16:51

ogólnie takimi rzeczami zajmują się ludzie którzy bardzo dobrze na diagnostyce vag i tuningowaniu silników koszt plus minus przy grupowym czipowaniu auta to od 900 zł do nawet 1500 za mojego AFN mój koleś krzyknął 1200 zł są koledzy na forum którzy to robią
niech ci podadzą cenę

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 gru 2010, 19:36

1200zł za chipa do AFN'a :?: :shock: to ile teraz ma 150KM :?:

ja dałem za sterownik z chipem coś koło 300zł i hamownia wypluła 128KM/293Nm na wtryskach AFN, same kości z chipem to koszt rzędu 150-200zł, nie pamiętam ile dokładnie więc trzeba pogadać z kolegą kostrz

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 gru 2010, 20:49

Ja Łukasz tylko padałem cene wiem że to drogo pewnie u kolegi naszego z forum solskiera zrobił by mi to za 600 zł w Kłodzku generalnie ceny czasem są powalające a co powiesz jak ten koleś tylko spytałem z ciekawości za regeneracje turbiny AFN 1600 zł a ja załatwiłem kolesiowi za 900 zł z montażem w AJM dla tego też uważam że kolega ma ceny zaporowe ten kolega ma niesamowitą wiedzę oto link do niego http://www.evolutionmotorsport.pl/ ale ceny jak z kosmosu jak będę kiedyś zwiększał moc to się pewnie odezwę do solskiera lub kostrza

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 13 gru 2010, 09:34

Akurat o tej firmie mozna powiedzieć dużo.
Cena adekwatna do roboty, nic dziwnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl