Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Gdzie i JAKI założyć gaz w okolicach Rybnika, Gliwic

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

[ABT] Gdzie i JAKI założyć gaz w okolicach Rybnika, Gliwic

Post autor: panda86 » 16 paź 2010, 18:12

Witam to mój pierwszy post, więc nie bijcie.. :P

Chciałem się dowiedzieć czy jest ktoś z okolic Rybnika, Gliwic, Jastrzębia itd, i może mi polecić jakiś solidny zakład.

Drugie pytanie, to czy zakłądać 2gen. czy 4gen.(wtrysk)

Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:

1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz
3. gaz

nie chciałbym popsuć układu paliwowego, i od czasu do czasu pośmigać na benzynce.. ;)


Pytanie, kreuje z wyprzedzeniem, mianowicie w poniedziałek sie dowiem czy stanę się szczęśliwym posiadaczem B4, jeszcze tyle godzin niepewności.. :roll:

z góry dziękuję i pozdrawiam
Dawid.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 16 paź 2010, 18:29

przeczytaj sobie ten temat: https://audi80.pl/all-instalacje-gaz ... t29373.htm

jaki typ instalacji zależy od tego jaki będziesz miał w niej silniczek jeśli mono wtrysk to 2 generacja wystarczy i będzie to chodzić na niej bardzo dobrze zaś jeśli silniczek na zasilaniu-pełen wtrysk to wtedy trzeba może pomyśleć o sekwencji lub blosie.
panda86 pisze:Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:

1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz(np. po osiągnięciu wystarczającej temp)
3. gaz
każdy przełacznik ma wyżej wymienione przez ciebie funkcje

pozdrawiam

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 16 paź 2010, 19:27

aaaa przepraszam, nie napisałem w poście... ale jest w tytule 2.0 ABT - mono-motronik? :D

takie coś tam powinno siedzieć.. więcej będę wiedział w poniedziałek.

co do instalacji... - to teraz nie wiem, musze pogadać z kimś kto się na tym zna.. tylko jak pójde do jakiegoś "gazownika" to może mnie chcieć naciągnąć i opowiadać co chce.. - bo akurat na tym się nie znam..

więc silnik juz znajomy, jeżeli 2 generacja to obowiązkowa BLOS żeby nie było wystrzałó i silnik nie tracił na mocy bo i tak jej nie za wiele jak na avant'a :P no i zależy mi na małym spalaniu..

patrząc na koszt instalacji to mogę wydac te 2k jeżeli autku ma być lepiej i mojemu portfelowi później też ;)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 16 paź 2010, 20:50

panda86 pisze:więc silnik juz znajomy, jeżeli 2 generacja to obowiązkowa BLOS żeby nie było wystrzałó i silnik nie tracił na mocy bo i tak jej nie za wiele jak na avant'a :P no i zależy mi na małym spalaniu..
jeśli to ABT to załóż zwykła instalacje podciśnieniowa II generacji i będzie to chodzić bardzo dobrze, bez żadnego blosa bo to nie do tego ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 paź 2010, 22:19

delik pisze:
panda86 pisze:Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:

1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz(np. po osiągnięciu wystarczającej temp)
3. gaz
każdy przełacznik ma wyżej wymienione przez ciebie funkcje
Pewnie kolega chce prosty przełącznik trój-pozycyjny a nie jeden przycisk po którego naciśnięciu przełączanie następuje kolejno gaz-benzyna a odpalanie na gazie jest utrudnione bo musi być włączona opcja w sterowniku gazu i zazwyczaj trzeba wykonać określoną procedurę aby odpalić na gazie.

Ale z drugiej strony instalacje z takim trój-pozycyjnym przełącznikiem nie mają możliwości ustawienia temperatury przełączania. Tylko jest
1. odpalanie na benzynie,
2. odpalanie na benzynie + przełączenie na gaz po przekroczeniu określonych obrotów
3. odpalanie na gazie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, 10:45 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 paź 2010, 08:55

o właśnie Aldi o to chodziło ;) szkoda że nie ma takiego przełącznika, bo było by to optymaplne rozwiązanie moim zdaniem...

a więc chyba lepiej tego "automata" zastosować, co?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 17 paź 2010, 10:56

Jest taki przełacznik ! ostatnio sam zakladalem gaz do mojej ABT .Stag plus bodajze i do tego przełacznik stag 2w i masz przelacznik tak jak chciales 1 benzyna 0 automat odpala na pb powyzej jakichs obrotow przelacza na gaz 2 gaz .Ja mam tak zalozone jezdze juz 2 tygodnie i mam zrobione troche kilometrów i jest ok.Jak masz kase i checi zaloz 4 gen ale powiem ci ze 2 gen dae rade.Spadek mocy mozna zauwazyc ale to chyba silnik by musial byc mocno wyzyłowany.Choc u mnie spadek na LPG jest ale niewielki jakies 10km/h mniej jedzie :P mi to nie przeszkadza na lpg 180/190 leci smialo na PB 200 pojdzie . Wazne tylko aby ci z 2 gen instalacji nie zrobili pierwszej ;) Mi załozyli gaz i nie dosc ze zrobili to dobrze to jeszcze mozna powiedziec ze estetycznie.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 paź 2010, 17:08

no to ladnie, ladnie :) dobra w takim razie jak bede rozmawial z gazownikiem to sie popytamj jak tam to wygląda.

interesuje mnie jeszcze aby pozostać przy normie spalin EURO4 - gdyż zamierzam bez problemów śmigać po europie..

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 paź 2010, 09:37

Twoje auto nigdy nie bedzie spełniac normy Euro4 co najwyżej Euro2 spełnia Twój silnik.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 20 paź 2010, 20:52

ok... na chwilkę obecną zostawmy temat norm emisji spalin... chciałbym się dowiedzieć gdzie najlepiej założyć instalację.. myślałem o AUTO-MIX ze Skrzyszowa...(okolice Wodzisławia Śląskiego, Jastrzębia Zdroju)... Czy ktoś może się wypowiedzieć na ich temat..? generalnie ile wypowiedzi tyle opinii..

rozmawiając z właścicielem przez tel. wszystko wgląda bardzo fajnie, profesjonalnie itd.. no ale czytałem też niepochlebne opinie..

aaa jeszcze mam kilka pytań.. - czy przewody od gazu muszą być mocowane do podwozia w sposób "inwazyjny" że tak to nazwę..? chodzi o to że w kilku miejscach będą jakieś wkręty mocowały przewody gazowe, powiem szczerze że nie bardzo mi się to podoba ale jeżeli jest to konieczne..

za inst. muszę zapłacić ok 2 tyś, II - generacja, duży zbiornik w kole zapasowym, wlew paliwa ukryty pod klapką od benzyny.... - dużo, nie dużo? Inst. niby na lepszych podzespołach, gwar. 2 lata bez limitów kilometrów..

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 20 paź 2010, 22:07

panda86, tak jak mówisz auto-mix ma również niepochlebne opinie.

Ja polecam Eko Car z Jastrzębia, zdecydowanie jeden z najlepszych zakładów na śląsku. Jakiś czas temu pisałem do nich o przybliżony koszt instalacji gazowej (właśnie do ABT) i było to coś w okolicach 1700.

W Rybniku jest również MarCar, kumpel tam serwisuje sekwencję i poleca gości, myślę, że jeżeli chodzi o jednopunkt to tym bardziej nie powinno być problemów. Chociaż jeżeli wołaliby taką samą kwotę jak Eko Car to chyba bym się wybrał do J-bia ;-)

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 21 paź 2010, 02:39

panda86, auto mix jest jednym z lepszy warsztatów gazowych... choc wiadomo że nie ma idelanych i kazdy warsztat bedzie miał jakies złe opinie... patrząc po tablicach to przyjezdzaja tam auta z całego województwa, widzialem takze opolskie blachy, czeskie i niemieckie (polski niemiec na wszystkim bedzie osczedzał). dwoch znjomych kupiło auta, jeden kupił z Kłodzka a drugi gdzioes na miejscu. Pojechali do niego gaz weregulowac, temu co kupił w Kłodzku to zobaczył auto bo było z poza województwa a temu co na miejscu polecił zeby se pojechał tam gdzie mu gaz załozyli. Ogolnie ma dużo roboty, z tego co mi wiadomo do tanich nie należy... lecz ja bym polecał, takie moje małe skromne zdanie ;-)

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 22 paź 2010, 23:32

hmmmm.... no właśnie.. opinie podzielone.. a słyszał ktoś o Ramarex'ie?

zastanawia mnie jeszcze czy "lepszy" jest komplet inst. tego samego producenta np: BRC czy jakieś same sprawdzone komponenty...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 paź 2010, 23:50

Wg. mnie lepiej skompletować oddzielnie reduktor i elektronikę sterującą.
+ są reduktory odporniejsze na polski gaz (np. Lavato) na których mazut wydzielający się z LPG nie robi wrażenia
+ polska elektronika (np. STAG, BINGO) jest równie dobra co "firmowa" i można samemu ją ustawiać posiadając kabel bo nie trzeba żadnych kluczy itp.
+ niefirmowa instalacja jest tańsza

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 paź 2010, 00:16

BRC Tecno tez przyzwoity reduktor i trwały, mialem kiedys taki w Polo, jezdzil tam 4 lata. Profilaktycznie zrobilem mu regeneracje. Membrany po 4 latach byly w super stanie wiec zostawilem, bo moze sie kiedys przydadza... Pozniej kupilem do Samuraia uzywany uszkodzony reduktor BRC Tecno, zalozylem te stare uzywane membrany ,które tez troche lezaly i smiga juz od pol roku <ok>

Aktualnie w A80 zalozylem Lavato i tez sobe chwale...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl