[ABT] Gdzie i JAKI założyć gaz w okolicach Rybnika, Gliwic
[ABT] Gdzie i JAKI założyć gaz w okolicach Rybnika, Gliwic
Witam to mój pierwszy post, więc nie bijcie..
Chciałem się dowiedzieć czy jest ktoś z okolic Rybnika, Gliwic, Jastrzębia itd, i może mi polecić jakiś solidny zakład.
Drugie pytanie, to czy zakłądać 2gen. czy 4gen.(wtrysk)
Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:
1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz
3. gaz
nie chciałbym popsuć układu paliwowego, i od czasu do czasu pośmigać na benzynce..
Pytanie, kreuje z wyprzedzeniem, mianowicie w poniedziałek sie dowiem czy stanę się szczęśliwym posiadaczem B4, jeszcze tyle godzin niepewności.. :roll:
z góry dziękuję i pozdrawiam
Dawid.
Chciałem się dowiedzieć czy jest ktoś z okolic Rybnika, Gliwic, Jastrzębia itd, i może mi polecić jakiś solidny zakład.
Drugie pytanie, to czy zakłądać 2gen. czy 4gen.(wtrysk)
Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:
1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz
3. gaz
nie chciałbym popsuć układu paliwowego, i od czasu do czasu pośmigać na benzynce..
Pytanie, kreuje z wyprzedzeniem, mianowicie w poniedziałek sie dowiem czy stanę się szczęśliwym posiadaczem B4, jeszcze tyle godzin niepewności.. :roll:
z góry dziękuję i pozdrawiam
Dawid.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
przeczytaj sobie ten temat: https://audi80.pl/all-instalacje-gaz ... t29373.htm
jaki typ instalacji zależy od tego jaki będziesz miał w niej silniczek jeśli mono wtrysk to 2 generacja wystarczy i będzie to chodzić na niej bardzo dobrze zaś jeśli silniczek na zasilaniu-pełen wtrysk to wtedy trzeba może pomyśleć o sekwencji lub blosie.
pozdrawiam
jaki typ instalacji zależy od tego jaki będziesz miał w niej silniczek jeśli mono wtrysk to 2 generacja wystarczy i będzie to chodzić na niej bardzo dobrze zaś jeśli silniczek na zasilaniu-pełen wtrysk to wtedy trzeba może pomyśleć o sekwencji lub blosie.
każdy przełacznik ma wyżej wymienione przez ciebie funkcjepanda86 pisze:Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:
1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz(np. po osiągnięciu wystarczającej temp)
3. gaz
pozdrawiam
aaaa przepraszam, nie napisałem w poście... ale jest w tytule 2.0 ABT - mono-motronik?
takie coś tam powinno siedzieć.. więcej będę wiedział w poniedziałek.
co do instalacji... - to teraz nie wiem, musze pogadać z kimś kto się na tym zna.. tylko jak pójde do jakiegoś "gazownika" to może mnie chcieć naciągnąć i opowiadać co chce.. - bo akurat na tym się nie znam..
więc silnik juz znajomy, jeżeli 2 generacja to obowiązkowa BLOS żeby nie było wystrzałó i silnik nie tracił na mocy bo i tak jej nie za wiele jak na avant'a no i zależy mi na małym spalaniu..
patrząc na koszt instalacji to mogę wydac te 2k jeżeli autku ma być lepiej i mojemu portfelowi później też
takie coś tam powinno siedzieć.. więcej będę wiedział w poniedziałek.
co do instalacji... - to teraz nie wiem, musze pogadać z kimś kto się na tym zna.. tylko jak pójde do jakiegoś "gazownika" to może mnie chcieć naciągnąć i opowiadać co chce.. - bo akurat na tym się nie znam..
więc silnik juz znajomy, jeżeli 2 generacja to obowiązkowa BLOS żeby nie było wystrzałó i silnik nie tracił na mocy bo i tak jej nie za wiele jak na avant'a no i zależy mi na małym spalaniu..
patrząc na koszt instalacji to mogę wydac te 2k jeżeli autku ma być lepiej i mojemu portfelowi później też
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jeśli to ABT to załóż zwykła instalacje podciśnieniowa II generacji i będzie to chodzić bardzo dobrze, bez żadnego blosa bo to nie do tegopanda86 pisze:więc silnik juz znajomy, jeżeli 2 generacja to obowiązkowa BLOS żeby nie było wystrzałó i silnik nie tracił na mocy bo i tak jej nie za wiele jak na avant'a no i zależy mi na małym spalaniu..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie kolega chce prosty przełącznik trój-pozycyjny a nie jeden przycisk po którego naciśnięciu przełączanie następuje kolejno gaz-benzyna a odpalanie na gazie jest utrudnione bo musi być włączona opcja w sterowniku gazu i zazwyczaj trzeba wykonać określoną procedurę aby odpalić na gazie.delik pisze:każdy przełacznik ma wyżej wymienione przez ciebie funkcjepanda86 pisze:Jako że z gazem będę miał styczność pierwszy raz to zadam lamerskie pytanie.. czy można zrobić taki jakiś pstryczek, że np, będzie miał on 3 pozycje:
1. benzyna
2. benzyna automatyczne przełączanie na gaz(np. po osiągnięciu wystarczającej temp)
3. gaz
Ale z drugiej strony instalacje z takim trój-pozycyjnym przełącznikiem nie mają możliwości ustawienia temperatury przełączania. Tylko jest
1. odpalanie na benzynie,
2. odpalanie na benzynie + przełączenie na gaz po przekroczeniu określonych obrotów
3. odpalanie na gazie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, 10:45 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest taki przełacznik ! ostatnio sam zakladalem gaz do mojej ABT .Stag plus bodajze i do tego przełacznik stag 2w i masz przelacznik tak jak chciales 1 benzyna 0 automat odpala na pb powyzej jakichs obrotow przelacza na gaz 2 gaz .Ja mam tak zalozone jezdze juz 2 tygodnie i mam zrobione troche kilometrów i jest ok.Jak masz kase i checi zaloz 4 gen ale powiem ci ze 2 gen dae rade.Spadek mocy mozna zauwazyc ale to chyba silnik by musial byc mocno wyzyłowany.Choc u mnie spadek na LPG jest ale niewielki jakies 10km/h mniej jedzie mi to nie przeszkadza na lpg 180/190 leci smialo na PB 200 pojdzie . Wazne tylko aby ci z 2 gen instalacji nie zrobili pierwszej Mi załozyli gaz i nie dosc ze zrobili to dobrze to jeszcze mozna powiedziec ze estetycznie.
ok... na chwilkę obecną zostawmy temat norm emisji spalin... chciałbym się dowiedzieć gdzie najlepiej założyć instalację.. myślałem o AUTO-MIX ze Skrzyszowa...(okolice Wodzisławia Śląskiego, Jastrzębia Zdroju)... Czy ktoś może się wypowiedzieć na ich temat..? generalnie ile wypowiedzi tyle opinii..
rozmawiając z właścicielem przez tel. wszystko wgląda bardzo fajnie, profesjonalnie itd.. no ale czytałem też niepochlebne opinie..
aaa jeszcze mam kilka pytań.. - czy przewody od gazu muszą być mocowane do podwozia w sposób "inwazyjny" że tak to nazwę..? chodzi o to że w kilku miejscach będą jakieś wkręty mocowały przewody gazowe, powiem szczerze że nie bardzo mi się to podoba ale jeżeli jest to konieczne..
za inst. muszę zapłacić ok 2 tyś, II - generacja, duży zbiornik w kole zapasowym, wlew paliwa ukryty pod klapką od benzyny.... - dużo, nie dużo? Inst. niby na lepszych podzespołach, gwar. 2 lata bez limitów kilometrów..
rozmawiając z właścicielem przez tel. wszystko wgląda bardzo fajnie, profesjonalnie itd.. no ale czytałem też niepochlebne opinie..
aaa jeszcze mam kilka pytań.. - czy przewody od gazu muszą być mocowane do podwozia w sposób "inwazyjny" że tak to nazwę..? chodzi o to że w kilku miejscach będą jakieś wkręty mocowały przewody gazowe, powiem szczerze że nie bardzo mi się to podoba ale jeżeli jest to konieczne..
za inst. muszę zapłacić ok 2 tyś, II - generacja, duży zbiornik w kole zapasowym, wlew paliwa ukryty pod klapką od benzyny.... - dużo, nie dużo? Inst. niby na lepszych podzespołach, gwar. 2 lata bez limitów kilometrów..
panda86, tak jak mówisz auto-mix ma również niepochlebne opinie.
Ja polecam Eko Car z Jastrzębia, zdecydowanie jeden z najlepszych zakładów na śląsku. Jakiś czas temu pisałem do nich o przybliżony koszt instalacji gazowej (właśnie do ABT) i było to coś w okolicach 1700.
W Rybniku jest również MarCar, kumpel tam serwisuje sekwencję i poleca gości, myślę, że jeżeli chodzi o jednopunkt to tym bardziej nie powinno być problemów. Chociaż jeżeli wołaliby taką samą kwotę jak Eko Car to chyba bym się wybrał do J-bia
Ja polecam Eko Car z Jastrzębia, zdecydowanie jeden z najlepszych zakładów na śląsku. Jakiś czas temu pisałem do nich o przybliżony koszt instalacji gazowej (właśnie do ABT) i było to coś w okolicach 1700.
W Rybniku jest również MarCar, kumpel tam serwisuje sekwencję i poleca gości, myślę, że jeżeli chodzi o jednopunkt to tym bardziej nie powinno być problemów. Chociaż jeżeli wołaliby taką samą kwotę jak Eko Car to chyba bym się wybrał do J-bia
panda86, auto mix jest jednym z lepszy warsztatów gazowych... choc wiadomo że nie ma idelanych i kazdy warsztat bedzie miał jakies złe opinie... patrząc po tablicach to przyjezdzaja tam auta z całego województwa, widzialem takze opolskie blachy, czeskie i niemieckie (polski niemiec na wszystkim bedzie osczedzał). dwoch znjomych kupiło auta, jeden kupił z Kłodzka a drugi gdzioes na miejscu. Pojechali do niego gaz weregulowac, temu co kupił w Kłodzku to zobaczył auto bo było z poza województwa a temu co na miejscu polecił zeby se pojechał tam gdzie mu gaz załozyli. Ogolnie ma dużo roboty, z tego co mi wiadomo do tanich nie należy... lecz ja bym polecał, takie moje małe skromne zdanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wg. mnie lepiej skompletować oddzielnie reduktor i elektronikę sterującą.
+ są reduktory odporniejsze na polski gaz (np. Lavato) na których mazut wydzielający się z LPG nie robi wrażenia
+ polska elektronika (np. STAG, BINGO) jest równie dobra co "firmowa" i można samemu ją ustawiać posiadając kabel bo nie trzeba żadnych kluczy itp.
+ niefirmowa instalacja jest tańsza
+ są reduktory odporniejsze na polski gaz (np. Lavato) na których mazut wydzielający się z LPG nie robi wrażenia
+ polska elektronika (np. STAG, BINGO) jest równie dobra co "firmowa" i można samemu ją ustawiać posiadając kabel bo nie trzeba żadnych kluczy itp.
+ niefirmowa instalacja jest tańsza
BRC Tecno tez przyzwoity reduktor i trwały, mialem kiedys taki w Polo, jezdzil tam 4 lata. Profilaktycznie zrobilem mu regeneracje. Membrany po 4 latach byly w super stanie wiec zostawilem, bo moze sie kiedys przydadza... Pozniej kupilem do Samuraia uzywany uszkodzony reduktor BRC Tecno, zalozylem te stare uzywane membrany ,które tez troche lezaly i smiga juz od pol roku <ok>
Aktualnie w A80 zalozylem Lavato i tez sobe chwale...
Aktualnie w A80 zalozylem Lavato i tez sobe chwale...