[80 1.8 pm] wymiana silnika na inny, jaki?
[80 1.8 pm] wymiana silnika na inny, jaki?
Witam, silnik u mnie w autku jest na wykończeniu. Ma spore przedmuchy. Od znajomych slyszałem ze remont jest nieopłacalny, że lepiej mi się opłaci kupić używke. Szukałem na allegro silnika 1.8 PM jednak mało takich i stan niewiadomy. Znalazłem za to silnik 1.8 115 koni z mozliwoscia odpalenia go. I pytanie czy blok z tego silnika jak i głowica podejdzie do mojego osprzętu z silnika jednopunktowego? czy mocowania kolektorów są takie same?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chce się zachować osprzęt od PM czy innego z mechaniczną regulacją konta wyprzedzenia zapłonu to trzeba się upewnić czy do innego silnika będzie pasował aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją konta.
Znajomy tak sobie przełożył 1.8 JN na 2.0 AAD i się okazało że aparat z JN nie pasuje, kolektory pasowały. Musiał jeździć ze słabymi osiągami i dużym spalaniem. Można to ominąć zakładając cały osprzęt od docelowego silnika albo dać zewnętrzny elektroniczny wariator konto wyprzedzenia zapłonu.
A słupek od gaźnikowego do kolektora PM powinien podejść.
Znajomy tak sobie przełożył 1.8 JN na 2.0 AAD i się okazało że aparat z JN nie pasuje, kolektory pasowały. Musiał jeździć ze słabymi osiągami i dużym spalaniem. Można to ominąć zakładając cały osprzęt od docelowego silnika albo dać zewnętrzny elektroniczny wariator konto wyprzedzenia zapłonu.
A słupek od gaźnikowego do kolektora PM powinien podejść.
Zrób remont, zobaczysz bedzie lepiej, Pomyśl, kupisz silnik z przebiegiem 200 tyś
Ile on wytrzyma jeszcze? Kolejne 200tys?
A jak zrobisz remont swojego to wiesz na czym stoisz.
Poza tym chyba troche sie znasz na tym, bo domyślam sie ze sam chcesz go przełożyć, w servisie zawołają za taki SWAP ok 1000zł
Wieć zstanów sie czy nie lepiej po prostu włożyć ten 1000zł w częsci i zrobić samemu?
Pozdro <ok>
Ile on wytrzyma jeszcze? Kolejne 200tys?
A jak zrobisz remont swojego to wiesz na czym stoisz.
Poza tym chyba troche sie znasz na tym, bo domyślam sie ze sam chcesz go przełożyć, w servisie zawołają za taki SWAP ok 1000zł
Wieć zstanów sie czy nie lepiej po prostu włożyć ten 1000zł w częsci i zrobić samemu?
Pozdro <ok>
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Dokładnie. Jeśli masz przypadkiem uszczelkę spod głowicy od tego silnika to łatwiej będzie trafić. Skoro masz dobra głowice wystarczy Ci sam dół a tu pole do popisu masz większe. Zaczynając od starych gaźnikowych 1,6 kończąc na 1.8 20v z 98roku za dużo w budowie bloku się nie zmieniło. Sam jestem w trakcie przekładki wnęczności od 1.8 20v do bloku 2.0 16v i powiem Ci że wszystko pasuje. Jedyna mała różnica to spust oleju z głowicy do miski. Mam uszczelki od 2.0 16v i 1.8 20v wyślij mi fote swojej. Być może będziesz mógł założyć dół właśnie od 1.8 20V. Płaskie tłoki ( większe sprężanie i power) plus pewniejszy zakup i możliwość włożenia aparatu zapłonowego. Lub cały swap na 1.8 20v koszt całego silnika z osprzętem to 1000zł tyle płaciłem mogę okazać się rachunkiem
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ja swój II znalazłem w Malborku u "prywatnego importera". Wystarczy dobrze poszukać a takie silniki można tanio wyrwać. ja bym się nie bawił w klejenie starych jednostek (chyba że ktoś lubi). wiem po sobie że gdy chce się kupić ten oryginalny co się miało, to nie ma, a jak się kupi inny, to też nie ma O ile PM-ek było dość sporo to np działające ACE trudno dorwać. Ja swoją decyzje o swapie argumentuje tym że ADR-ów jest przynajmniej kilka na dobrej stacji demontażu pojazdów. Nie mylić ze szrotem.