Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8 pm] wymiana silnika na inny, jaki?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

[80 1.8 pm] wymiana silnika na inny, jaki?

Post autor: Tomcio90 » 17 paź 2010, 11:36

Witam, silnik u mnie w autku jest na wykończeniu. Ma spore przedmuchy. Od znajomych slyszałem ze remont jest nieopłacalny, że lepiej mi się opłaci kupić używke. Szukałem na allegro silnika 1.8 PM jednak mało takich i stan niewiadomy. Znalazłem za to silnik 1.8 115 koni z mozliwoscia odpalenia go. I pytanie czy blok z tego silnika jak i głowica podejdzie do mojego osprzętu z silnika jednopunktowego? czy mocowania kolektorów są takie same?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 paź 2010, 12:00

1.8 115KM to pewnie DZ który jest na mechanicznym wtrysku, więc kolektor od mono-wtrysku nie podejdzie plug&play ale po małej rzeźbie powinien podejść.

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 17 paź 2010, 13:25

Rzeźbić to ja nie umiem:P a od gaźnikowego 1.8 da rade?

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 04 gru 2010, 16:00

podpinam się pod pytanie bo też będe zmieniać silnik z 1,8 pm na coś innego

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2010, 16:10

Jeśli chce się zachować osprzęt od PM czy innego z mechaniczną regulacją konta wyprzedzenia zapłonu to trzeba się upewnić czy do innego silnika będzie pasował aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją konta.
Znajomy tak sobie przełożył 1.8 JN na 2.0 AAD i się okazało że aparat z JN nie pasuje, kolektory pasowały. Musiał jeździć ze słabymi osiągami i dużym spalaniem. Można to ominąć zakładając cały osprzęt od docelowego silnika albo dać zewnętrzny elektroniczny wariator konto wyprzedzenia zapłonu.

A słupek od gaźnikowego do kolektora PM powinien podejść.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 04 gru 2010, 20:48

Moim zdaniem lepiej wyremontować silnik. Przynajmniej będziesz wiedział co masz. Kupując silnik używany skąd wiesz jak go ktoś używał i ile ma przejechane.
Może wystarczy tylko wymienić pierścienie i juz , skąd pewność że tuleje tłoka są do zniszczone.

Adi-Gdynia

Post autor: Adi-Gdynia » 04 gru 2010, 21:30

Zrób remont, zobaczysz bedzie lepiej, Pomyśl, kupisz silnik z przebiegiem 200 tyś
Ile on wytrzyma jeszcze? Kolejne 200tys?
A jak zrobisz remont swojego to wiesz na czym stoisz.
Poza tym chyba troche sie znasz na tym, bo domyślam sie ze sam chcesz go przełożyć, w servisie zawołają za taki SWAP ok 1000zł
Wieć zstanów sie czy nie lepiej po prostu włożyć ten 1000zł w częsci i zrobić samemu?
Pozdro <ok>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 gru 2010, 08:56

Dokładnie. Jeśli masz przypadkiem uszczelkę spod głowicy od tego silnika to łatwiej będzie trafić. Skoro masz dobra głowice wystarczy Ci sam dół a tu pole do popisu masz większe. Zaczynając od starych gaźnikowych 1,6 kończąc na 1.8 20v z 98roku za dużo w budowie bloku się nie zmieniło. Sam jestem w trakcie przekładki wnęczności od 1.8 20v do bloku 2.0 16v i powiem Ci że wszystko pasuje. Jedyna mała różnica to spust oleju z głowicy do miski. Mam uszczelki od 2.0 16v i 1.8 20v wyślij mi fote swojej. Być może będziesz mógł założyć dół właśnie od 1.8 20V. Płaskie tłoki ( większe sprężanie i power) plus pewniejszy zakup i możliwość włożenia aparatu zapłonowego. Lub cały swap na 1.8 20v koszt całego silnika z osprzętem to 1000zł tyle płaciłem mogę okazać się rachunkiem :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 06 gru 2010, 19:32

Lukaszbroz pisze:Lub cały swap na 1.8 20v koszt całego silnika z osprzętem to 1000zł tyle płaciłem mogę okazać się rachunkiem :)
Biorę

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 gru 2010, 08:46

Ja swój II znalazłem w Malborku u "prywatnego importera". Wystarczy dobrze poszukać a takie silniki można tanio wyrwać. ja bym się nie bawił w klejenie starych jednostek (chyba że ktoś lubi). wiem po sobie że gdy chce się kupić ten oryginalny co się miało, to nie ma, a jak się kupi inny, to też nie ma :) O ile PM-ek było dość sporo to np działające ACE trudno dorwać. Ja swoją decyzje o swapie argumentuje tym że ADR-ów jest przynajmniej kilka na dobrej stacji demontażu pojazdów. Nie mylić ze szrotem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl