Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Nie pali

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

[B4 1.9 TD AAZ] Nie pali

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 18:15

Witam Panowie. Sprawa jest tego typu, że audianka mi nie pali. problem pojawił sie kilka dni temu kiedy chciałem odpalić auto po pracy. Coś tam zamieliła jakby miała zapalić i cisza. Zmieniłem przewody paliwowe oraz obejmy w silniku. Kolega sholował mnie pod dom. Ponowne próby odpania kończyły sie tak samo aż zarżnąłem akumulator. Naładowałem aku, i z butelki podałem paliwo bezpośrednio do pompy i już prawie jakby miała zapalić ale jednak nie chce. Spróbowałem na pych z górki na trzecim biegu z rozrusznikiem. Efekt taki, że prawie zapalił lecz to i tak nic nie dało. Panowie co może być nie tak? pozdrawiam

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 paź 2010, 18:45

hmmm... a sprawdzales wszystko po kolei..? czy dochodzi waha, swiece dobre (przed zima proponuje wymienic, nowe NGK to jakies 100zl kpl.), napiecie na listwie jest, masa na silniku jest? przekazniki sprawdzone..?

podaj wiecej szczegolow..

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 18:53

waha dochodzi, świece nie wiem ale niby grzeją, przekaźniki sprawdzone a i masa na silniku jest. Sąsiad też mi mówił by świece zmienić ale czy przez świece mógłby nie odpalić z górki na pych? ogólnie ten motor co mam to masakra bo i olej bierze na turbinie ale to chyba nie ma wpływu na odpalenie?

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 paź 2010, 19:18

sprawdź te świece, zmierz kompresje na cylindrach, wyczyść listwe świec w miejscu styków, na reszcie i tak będzie zaśniedziałą.. wymień filtr paliwa! - to są podstawowe czynności któe powinno się zrobić przed zimą, też mam AAZ'ta tyle że w mk3 dziewczyny.. problemów nie ma, ciekaw jestem zimy - bo to co miałem to przygotowałem. 8-)

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 19:28

Filtr paliwa zmieniony jakieś 2,5 tys km temu, żeby zmierzyć kompresej to musze odpalić auto i jechać na diagnoze jakies 20 km dalej. Masz AAZ kolego więc czy możesz mi powiedzieć czy da sie świece odkręcić bez zdejmowania pompy wtryskowej? bo dojście do świec jest cholernie utrudnione przez ową pompe :\

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 17 paź 2010, 19:33

nolay sprawdź
-rozrząd( znaki )
-zawór na pompie czy cyka
-pompa zaciąga paliwo choć to by było dziwne takie gwałtowne zejście
nolay pisze: czy da sie świece odkręcić bez zdejmowania pompy wtryskowej?
tak

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 19:47

Vision pompa zaciaga paliwo bez problemu, rozrząd podobno był zmienieny. Co dziwne auto paliło z problemami bo sie zapowietrzało ale tą usterke już usunąłem i odpowietrzyłem układ. Zawór na pompie czy czyka? ciężko usłyszeć przy odpalaniu silnika bo hałasu dużo robi. Wpierwej zmienie świece i zobacze. A jak zdejme pompe dla ułątwienia to po ponownym jej przykręciu nic sie nie stanie? Czytałem coś o ustawieniu jej ale to jeszcze nie mój level jeśli chodzi o mechnike

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 17 paź 2010, 19:52

nolay pisze:Wpierwej zmienie świece i zobacze
100 proc. świeczki.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 17 paź 2010, 20:06

tokarka606 pisze:100 proc. świeczki.
na pych zapali ,wygląda na rozrząd , zawór stop
nolay pisze:Zawór na pompie czy czyka?
przy przekręceniu stacyjki jak kontrolki się zaświecają to powinien cyknąć zawór
nolay pisze:A jak zdejme pompe dla ułątwienia to po ponownym jej przykręciu nic sie nie stanie? Czytałem coś o ustawieniu jej ale to jeszcze nie mój level jeśli chodzi o mechnike
kąt wtrysku

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 20:22

kąt wtrysku też mam do sprawdzenia bo auto mi kopci bardzo na dużych obrotach i zjada olej ale przez turbine. rozrząd powiadasz... chcesz mi powiedzieć, że przez jeden pasek i napinacz auto nie chce zapalić?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 paź 2010, 20:32

nolay pisze:kąt wtrysku też mam do sprawdzenia bo auto mi kopci bardzo na dużych obrotach
To raczej na pewno nie wina konta wtrysku
nolay pisze:zjada olej ale przez turbine
tylko tego ;-)
nolay pisze:chcesz mi powiedzieć, że przez jeden pasek i napinacz auto nie chce zapalić?
A co w tym takiego dziwnego :?: Pasek rozrządu to nie pasek pk czy klinowy

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 17 paź 2010, 20:41

Jezu same koszta z tym gównianym autem :\ dziwie sie bo jeździło bez problemu i tak z dnia na dzień wszystko zaczeło sie sypać: turbina, świece(chyba), zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicowego, przeowdy paliwowe, rorząd jak kolega sugeruje wyżej, silniczek szyberdachu... bóg wie co jeszcze sie sypnie :( ale postaram sie szybko zmienić świece i zobaczemy czy to świeczki czy rozrząd.

[ Dodano: 2010-10-18, 18:42 ]
Panowie mam taki bajzel na rozrządzie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93a ... a4ee5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/010 ... 72511.html (pompa)

ktoś sam sobie wymieniał chyba. W tym ustawieniu które widać krzywki wskazują położenie DMP pierwszego tłoka od strony zębatki. Czy wie ktoś jakie są fabryczne punkty odniesienia do ustawienia rozrządu? A zawór na pompie cyka.

[ Dodano: 2010-10-31, 18:11 ]
Panowie, wyleiminowałem kilka usterek: otóż rozrząd jest dobrze ustawiony. Auto zapala i odrazu gaśnie tak jakby mu odcinało paliwo na zaworze. Dostrzegłem, że nie dochodzi prąd do elektrozaworu więc podałem mu prąd bezpośrednio a akumulatora a i tak nic to nie dało. Auto zapaliło i odrazu zgasło. Pompa podaje paliwo na wtryski, sprawdziłem to luzując jeden wtrysk i kręcąc (paliwo tryskało). Szczerze mówiąc jestem już zielony bo nie wiem gdzie szukać przyczyny. Miał ktoś kedyś coś podobnego?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 31 paź 2010, 19:16

a moze masz problemy z imo ze ci gasnie odrazu po zapaleniu?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 paź 2010, 19:32

Imo w AAZ? A co ono by miało tam do gadania, skoro do elektrozaworku zostalo bezpośrednio podane napięcie? Więcej prądu w tym samochodzie nie jest potrzebne. To full mechanic z jednym, jedynym elektrozaworkiem w pompie wtryskowej, które odcina dopływ paliwa. Ponoć w gofrach III z końca produkcji, czyli 1996r i dalej pompa miałą więcej elektroniki ale to chyba było do ustawiania kąta wtrysku. Niemniej odpowiedni kabelek wchodził do pompy wtryskowej od strony sekcji tłoczącej pomiędzy czteroma przewodami wysokiego ciśnienia podającymi paliwo.

I nie wadą tego samochodu jest to, że wszystko zaczęło się sypać od razu, tylko nie zauważałeś niedoskonałości do momentu, aż uniemożliwiło to jazdę (człowiek się do wszystkiego przyzwyczaja). O dziwo, ja w samochodzie rodziców i szwagra widzę kilka wad ale oni tego nie dostrzegają, pewnie zauważą to jak coś poważnego się sypnie. Np. u rodziców występują wachania obrotów na biegu jałowym, ja mówię im że coś z nastawnikiem jest już nie tak. A oni mi mówią, żem głupi bo samochód pali i jeździ... no jeździ, ale dawnej mocy już nie ma. Jak się sypnie nastawnik to pewnie wyjdzie jeszcze to, tamto i sramto i też powiedzą, że nagle wszystko padło :-/

EDIT:

Zapomniałbym bym. U rodziców niedawno padł przegub, mówia że samochód się sypie... ja do rodziców mówię, czy sprawdzali kiedyś samochód na kanale jak tam wygląda itp? A oni nie, bo wszystko działało... no ja nie mam pytań w takim razie. Jak się tylko dolewa paliwo i zmienia olej to nie ma się co dziwić, że nagle pojawią się wydatki bo wiele rzeczy nagle się sypnie, jak się co jakiś czas nie sprawdza i nie wymienia. Chyba mi nikt nie wmówi, że przytarta np. na krawężniku gumowa osłona przegubu jest droższa od całego przegubu. A przez to właśnie poszedł przegub, zrobiła się dziurka (ewidentne zew. zniszczenie mechaniczne).
Mi rodzice mówią, co tyle koło samochodu robię... a co dwa tygodnie na kanał wjeżdżam i oglądam. A to tą uszczelkę wymienie, a to to dokręcę. Rocznie robię 25-30 tys km i to ja rodziców już nie raz swoim gruźlikiem 22 letnim holowałem do domu a nie oni mnie. Moje w mrozy odpala a ich się zastanawia co zrobić, moje pije olej na potęgę a wszędzie dojedzie. Jak se pościelesz tak se wyśpisz.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 19:41 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 31 paź 2010, 19:35

sorki moj błąd nie wiedziałem ze to AAZ a nie 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl