[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - zmiana silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
- Lokalizacja: siedlce
[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - zmiana silnika
Witam wszystkich,poraz drugi mi poleciała uszczelka pod głowicą chociaż bardziej skłonny jestem ze chyba mam pęknięta głowice;/ Zastanwiam sie nad włożeniem silnika 1.9TDI 110KM powiedzcie mi czy to możliwe i ile by mnie czekało przeróbek. Kiedys widziałem Audi 80 b4 Quattro na allegro własnie co miało silnik diesla 1.9tdi 110kM skrzynie od A6 quattro. Co radzicie kupic 2.8 czy moze jakis mniejszy lub ten TDI? bo widze ze w ten moj silnik szkoda kasy ładować.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 16:44 przez david19831, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Kupujesz kompletnego AFN'a na allegro za 4 tys pod swapa z kompem, kablami, pompa, turbem i kolektorami. Możesz również kupić rozbite audi a4 z AFN'enem. Chociaż, jeździsz wolnossakiem więc przesiadka na turbinę ze zmienną geometrią może nie być zbyt prosta dla Ciebie.
Lepiej 1Z, mocniejsze wtryski i soft i będzie lepiej niż 110KM.
I bez problemu włożysz. Wybebeszacz całą komorę silnika wraz ze wszelkim okablowaniem i wchodzisz tam z kompletnym zetorkiem.
Lepiej 1Z, mocniejsze wtryski i soft i będzie lepiej niż 110KM.
I bez problemu włożysz. Wybebeszacz całą komorę silnika wraz ze wszelkim okablowaniem i wchodzisz tam z kompletnym zetorkiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
- Lokalizacja: siedlce
Dobra panowie. Ja wkladalem zamiast V6 TDi. i skrzynie 6 gang.
Jesli zrobisz to sam to sie oplaca. Bo w innym wypadku koszt cie zabije. Kup głowice napraw swoje i jezdzij. Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
Musisz włożyć tak jak napisał KRYCHA. A to już sie robi problem z kosztami i komplikacja silnika.Tylko że wtedy seria jest szybsza od 2.8 :mrgreen:
Jak coś napisz na gg udziele ci wszelkich informacji.
pozdro
Ps Mi po Programie pali 9/10 l/100km spokojnie jezdzac, więc przemyśl to . <ok>
Jesli zrobisz to sam to sie oplaca. Bo w innym wypadku koszt cie zabije. Kup głowice napraw swoje i jezdzij. Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
Musisz włożyć tak jak napisał KRYCHA. A to już sie robi problem z kosztami i komplikacja silnika.Tylko że wtedy seria jest szybsza od 2.8 :mrgreen:
Jak coś napisz na gg udziele ci wszelkich informacji.
pozdro
Ps Mi po Programie pali 9/10 l/100km spokojnie jezdzac, więc przemyśl to . <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
- Lokalizacja: siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
- Lokalizacja: siedlce
to chyba nie jeździłeś AFN po chipie, 8s do 100km/h to porażka :?: :roll: spalanie przy normalnej jeździe rzędu 6L/100km to dużo :?: no fakt, jest jeden kolosalny minus... opony nie wytrzymują potężnego momentu i bieżnik szybko z nich odparowuje :mrgreen:chmiel25 pisze:Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
AWX i inne PD to porażka, może i osiągi mają niezłe ale są strasznie wybredne na paliwo i olej, sporo więcej wyniesie swap a jak się coś popsuje to już lepiej nie mówić o kosztach naprawy
Jeżdze dośc duzo IBIZA GT TDI 160ps (zdłubany AFN) tyko policz sobie kosztaUKI_XX pisze:to chyba nie jeździłeś AFN po chipie, 8s do 100km/h to porażka :?: :roll: spalanie przy normalnej jeździe rzędu 6L/100km to dużo :?: no fakt, jest jeden kolosalny minus... opony nie wytrzymują potężnego momentu i bieżnik szybko z nich odparowuje :mrgreen:chmiel25 pisze:Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
AWX i inne PD to porażka, może i osiągi mają niezłe ale są strasznie wybredne na paliwo i olej, sporo więcej wyniesie swap a jak się coś popsuje to już lepiej nie mówić o kosztach naprawy
wkładajac PD masz 130ps na starcie po programie okolo 170ps
Przy AFN 110 seria po programie 140ps i powiesz mie że 2.8 jest słabsze od AFN??
Żeby w AFN-ie zrobić 170ps czekaja już dośc poważne mody.
I nieprawda jest że PD są wymagajace. Wszystko zależy od przebiegu. I wcale nie są drogie w naprawach.
pozdro
150/160km z AFN-a wcale nie jest tak prosto i tanio zrobić. Bo to sama wymiana wtrysków nic nieda. Ale widze że niema nic lepszego niż stary 1Z dla ciebie i chwalisz go pod niebiosa.UKI_XX pisze:wystarczy w TDI zrobić 160KM i potężny moment żeby objechać 2.8V6 ze 174KM, jak ktoś ma troche pojęcia to 150-160KM nie trudno wydobyć z AFN'a a zmiana wtrysków to moim zdaniem nie są jakieś poważne mody, chociaż zamiast pchać i żyłować 1.9 wolałbym się zakręcić za 2.5TDI R5 i tym się pobawić
Twoj wybór 2.5 tdi r5 też nowy nie jest ale najlepiej sprawuje sie jako wół roboczy w C4.
może sama wymiana wtrysków nic nie da,ale plus program od Kostrza i już nadaje się to do jazdy na codzień :lol: nawet kto był w uleży to wie że ukiego b4 nie źle się odpycha,już nie wspomnę o tym jak mnie kostrz przewiózł,liczmy się z tym że b3 ma lżejszą budę,ale co kto woli...dla mnie to możecie i v8 jakieś upychać do ośki:D
chwali bo to prosty i nie zawodny silnik
chwali bo to prosty i nie zawodny silnik
1z jest bardzo mocna jednostka i wytrzymała na mody nawet przesadzone i to ostro :mrgreen: , co do r5 2.5tdi to prawda ze to wół roboczy ale niewielkim kosztem ze 140km można mieć 190KM z dużym Nm :mrgreen: co do afn po zmianie wtrysków na delikatnie wydajniejsze z oryg. gratami da sie bez problemu w cenie 1000zł zmodzić go na 150-160Km z 340-370Nm i proszę nie pisać ze się nie da bo się da w niedużych kosztach a sam silnik afn można kpl kupić za 1200-1500zł( silnik kpl + wiazka+sterownik+przepływka), co do PD to fajne silniki tylko sama jednostka dość tania nie jest a i dobry program tez będzie kosztował kolega robił swapa w golfie III vr6 na pd awx i całość go kosztowała 3800 i sam wszystko składał i części miał naprawdę w dobrej cenie bo handluje częściami z anglików.
można tez powiedzieć iż oska z większym jak 340Nm to powoduje duże problemy z trakcja a do tego potrzebne jest mocne sprzęgło i odpowiednia skrzynia
i co ważne jeszcze auto z mniejsza mocą km a większym Nm objedzie auto o większej mocy km a mniejszym Nm taka jest prawda :mrgreen: jest zrobiony mały test sedanów a4 2.8 v6 174km 250Nm i a4 afn po chipie i wtryskach z volvo 2.5 tdi reszta oryg. miało 157km i 338Nm i tdi objechało v6 ( nie wiadomo tylko w jakim stanie były silniki i napęd)
ale jak ktoś ma dużo kasy to może i do b3 czy b4 wkładać silnik v8 benz. czy tdi a czemu nie, efekt powalający :mrgreen: .
można tez powiedzieć iż oska z większym jak 340Nm to powoduje duże problemy z trakcja a do tego potrzebne jest mocne sprzęgło i odpowiednia skrzynia
i co ważne jeszcze auto z mniejsza mocą km a większym Nm objedzie auto o większej mocy km a mniejszym Nm taka jest prawda :mrgreen: jest zrobiony mały test sedanów a4 2.8 v6 174km 250Nm i a4 afn po chipie i wtryskach z volvo 2.5 tdi reszta oryg. miało 157km i 338Nm i tdi objechało v6 ( nie wiadomo tylko w jakim stanie były silniki i napęd)
ale jak ktoś ma dużo kasy to może i do b3 czy b4 wkładać silnik v8 benz. czy tdi a czemu nie, efekt powalający :mrgreen: .