Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - zmiana silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
david19831
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
Lokalizacja: siedlce

[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - zmiana silnika

Post autor: david19831 » 15 paź 2010, 18:47

Witam wszystkich,poraz drugi mi poleciała uszczelka pod głowicą chociaż bardziej skłonny jestem ze chyba mam pęknięta głowice;/ Zastanwiam sie nad włożeniem silnika 1.9TDI 110KM powiedzcie mi czy to możliwe i ile by mnie czekało przeróbek. Kiedys widziałem Audi 80 b4 Quattro na allegro własnie co miało silnik diesla 1.9tdi 110kM skrzynie od A6 quattro. Co radzicie kupic 2.8 czy moze jakis mniejszy lub ten TDI? bo widze ze w ten moj silnik szkoda kasy ładować.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 16:44 przez david19831, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 paź 2010, 19:58

Kupujesz kompletnego AFN'a na allegro za 4 tys pod swapa z kompem, kablami, pompa, turbem i kolektorami. Możesz również kupić rozbite audi a4 z AFN'enem. Chociaż, jeździsz wolnossakiem więc przesiadka na turbinę ze zmienną geometrią może nie być zbyt prosta dla Ciebie.
Lepiej 1Z, mocniejsze wtryski i soft i będzie lepiej niż 110KM.

I bez problemu włożysz. Wybebeszacz całą komorę silnika wraz ze wszelkim okablowaniem i wchodzisz tam z kompletnym zetorkiem.

david19831
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
Lokalizacja: siedlce

Post autor: david19831 » 15 paź 2010, 20:08

ale czy ktos z naszego forum zrobił takiego swapa z 2.8 Quattro na 1.9TDI by pozostało quattro??

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 paź 2010, 20:58

Jak władać to AWX lub AVF dla czegoś słabszego gra nie warta świeczki.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 paź 2010, 21:40

Dobra panowie. Ja wkladalem zamiast V6 TDi. i skrzynie 6 gang.
Jesli zrobisz to sam to sie oplaca. Bo w innym wypadku koszt cie zabije. Kup głowice napraw swoje i jezdzij. Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
Musisz włożyć tak jak napisał KRYCHA. A to już sie robi problem z kosztami i komplikacja silnika.Tylko że wtedy seria jest szybsza od 2.8 :mrgreen:
Jak coś napisz na gg udziele ci wszelkich informacji.
pozdro

Ps Mi po Programie pali 9/10 l/100km spokojnie jezdzac, więc przemyśl to . <ok>

david19831
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
Lokalizacja: siedlce

Post autor: david19831 » 17 paź 2010, 11:22

dzięki panowie chyba zastanowie sie nad wymianą na inny silnik 2.8. A ile bym musiał zrobic przeróbek jak bym kupił silnik 2.8 tylko ze 193KM???

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 17 paź 2010, 18:13

Rzecz nieopłacalna jeśli chodzi o to by zyskać te 19km.

david19831
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2008, 22:42
Lokalizacja: siedlce

Post autor: david19831 » 17 paź 2010, 19:20

no oki czyli szukam takiego jak mam tylko w lepszym stanie. dzięki pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 paź 2010, 12:22

chmiel25 pisze:Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
to chyba nie jeździłeś AFN po chipie, 8s do 100km/h to porażka :?: :roll: spalanie przy normalnej jeździe rzędu 6L/100km to dużo :?: no fakt, jest jeden kolosalny minus... opony nie wytrzymują potężnego momentu i bieżnik szybko z nich odparowuje :mrgreen:

AWX i inne PD to porażka, może i osiągi mają niezłe ale są strasznie wybredne na paliwo i olej, sporo więcej wyniesie swap a jak się coś popsuje to już lepiej nie mówić o kosztach naprawy

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 19 paź 2010, 13:14

Dobra Uki to powiedz mi jaki jest nakład pracy i czy dużo zachodu i kiedy wkładamy do mnie 1z? :-D zaraz telefon będę robił w poszukiwaniu silnika,bo skrzynia długa na mody się przyda

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 paź 2010, 14:15

UKI_XX pisze:
chmiel25 pisze:Wkładanie AFN to porażka ani to jedzie i mało palic nie bedzie.
to chyba nie jeździłeś AFN po chipie, 8s do 100km/h to porażka :?: :roll: spalanie przy normalnej jeździe rzędu 6L/100km to dużo :?: no fakt, jest jeden kolosalny minus... opony nie wytrzymują potężnego momentu i bieżnik szybko z nich odparowuje :mrgreen:

AWX i inne PD to porażka, może i osiągi mają niezłe ale są strasznie wybredne na paliwo i olej, sporo więcej wyniesie swap a jak się coś popsuje to już lepiej nie mówić o kosztach naprawy
Jeżdze dośc duzo IBIZA GT TDI 160ps (zdłubany AFN) tyko policz sobie koszta
wkładajac PD masz 130ps na starcie po programie okolo 170ps
Przy AFN 110 seria po programie 140ps i powiesz mie że 2.8 jest słabsze od AFN??
Żeby w AFN-ie zrobić 170ps czekaja już dośc poważne mody.
I nieprawda jest że PD są wymagajace. Wszystko zależy od przebiegu. I wcale nie są drogie w naprawach.
pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 paź 2010, 14:46

wystarczy w TDI zrobić 160KM i potężny moment żeby objechać 2.8V6 ze 174KM, jak ktoś ma troche pojęcia to 150-160KM nie trudno wydobyć z AFN'a a zmiana wtrysków to moim zdaniem nie są jakieś poważne mody, chociaż zamiast pchać i żyłować 1.9 wolałbym się zakręcić za 2.5TDI R5 i tym się pobawić ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 paź 2010, 16:53

UKI_XX pisze:wystarczy w TDI zrobić 160KM i potężny moment żeby objechać 2.8V6 ze 174KM, jak ktoś ma troche pojęcia to 150-160KM nie trudno wydobyć z AFN'a a zmiana wtrysków to moim zdaniem nie są jakieś poważne mody, chociaż zamiast pchać i żyłować 1.9 wolałbym się zakręcić za 2.5TDI R5 i tym się pobawić ;-)
150/160km z AFN-a wcale nie jest tak prosto i tanio zrobić. Bo to sama wymiana wtrysków nic nieda. Ale widze że niema nic lepszego niż stary 1Z dla ciebie i chwalisz go pod niebiosa.

Twoj wybór 2.5 tdi r5 też nowy nie jest ale najlepiej sprawuje sie jako wół roboczy w C4.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 19 paź 2010, 17:17

może sama wymiana wtrysków nic nie da,ale plus program od Kostrza i już nadaje się to do jazdy na codzień :lol: nawet kto był w uleży to wie że ukiego b4 nie źle się odpycha,już nie wspomnę o tym jak mnie kostrz przewiózł,liczmy się z tym że b3 ma lżejszą budę,ale co kto woli...dla mnie to możecie i v8 jakieś upychać do ośki:D


chwali bo to prosty i nie zawodny silnik

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 20 paź 2010, 19:03

1z jest bardzo mocna jednostka i wytrzymała na mody nawet przesadzone i to ostro :mrgreen: , co do r5 2.5tdi to prawda ze to wół roboczy ale niewielkim kosztem ze 140km można mieć 190KM z dużym Nm :mrgreen: co do afn po zmianie wtrysków na delikatnie wydajniejsze z oryg. gratami da sie bez problemu w cenie 1000zł zmodzić go na 150-160Km z 340-370Nm i proszę nie pisać ze się nie da bo się da w niedużych kosztach a sam silnik afn można kpl kupić za 1200-1500zł( silnik kpl + wiazka+sterownik+przepływka), co do PD to fajne silniki tylko sama jednostka dość tania nie jest a i dobry program tez będzie kosztował kolega robił swapa w golfie III vr6 na pd awx i całość go kosztowała 3800 i sam wszystko składał i części miał naprawdę w dobrej cenie bo handluje częściami z anglików.

można tez powiedzieć iż oska z większym jak 340Nm to powoduje duże problemy z trakcja a do tego potrzebne jest mocne sprzęgło i odpowiednia skrzynia ;-)

i co ważne jeszcze auto z mniejsza mocą km a większym Nm objedzie auto o większej mocy km a mniejszym Nm taka jest prawda :mrgreen: jest zrobiony mały test sedanów a4 2.8 v6 174km 250Nm i a4 afn po chipie i wtryskach z volvo 2.5 tdi reszta oryg. miało 157km i 338Nm i tdi objechało v6 ( nie wiadomo tylko w jakim stanie były silniki i napęd)

ale jak ktoś ma dużo kasy to może i do b3 czy b4 wkładać silnik v8 benz. czy tdi a czemu nie, efekt powalający :mrgreen: .

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl