Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 94r]demontaz czujnika halla

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

[2.0 ABK 94r]demontaz czujnika halla

Post autor: romeo » 17 lip 2007, 20:08

czy zeby wymienic czujnik HALLA tzeba wyciagnac caly aparat zaplonowy ???
cz moze da sie jakos bez demontazu ??
próbowałem ale chyba bez wyjecia aparatu sie nie da tylko czy po wlozeniu go zpowrotem konieczne bedzie ustawienie zapłonu :-/
poradzcie cos bo niunia stoji juz 3 dni :!:

[ Dodano: 2007-07-17, 20:33 ]
dowiedziedziałem sie ze jednak trzeba wyjac aparat i ustawic zaplon
pytanie jak ustawic zaplon czy moze lepiej do fachowca?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 lip 2007, 22:13

Ja jak wyciągałem aparat. To zrobiłem sobie lekki znak przecinakiem i potem ustawiłem tak samo aparat, było ok. Jak go wyjmiesz to będziesz musiał wybić taki mały klin z trybika który go napędza. Zdjąć ten trybik i wyciągnąć wałek, wtedy będziesz miał doskonały dostęp do wyjęcia halla

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 18 lip 2007, 12:12

Tu masz zdjecia, ja wyglada to po rozlozeniu, biedziesz wiedzial jak za to sie zabrac nic nie psujac.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 18 lip 2007, 16:33

dzieki juz bede wiedział jak sie za to zabrac ale narazie upewniam sie czy to napewno hall?
ale raczej stawiam na niego
a wogóle to drogi jest ten czujnik???

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 mar 2010, 17:09

romeo pisze:a wogóle to drogi jest ten czujnik???
185zł

[ Dodano: 2010-07-19, 16:51 ]
krychu pisze:Tu masz zdjecia, ja wyglada to po rozlozeniu, biedziesz wiedzial jak za to sie zabrac nic nie psujac.
Kolego, jak Ci się udało wybić ten klinik z tryba? Bo u mnie ciężko strasznie. Pukam w to i nie idzie, a boję się go zniszczyć.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 20 lip 2010, 07:38

Ja go przewiercilem mniejszym wiertelkiem, a nastepnie wybilem. Na miejsce tego klina wbilem srube m6 i skrucilem ja z dwoch stron. Wazne zeby nie wbijac nita aluminiowego bo go zetnie :-P.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2011, 09:35 przez krychu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 sie 2010, 01:48

Zrobiłem tak samo, oryginalny klin trzeba było rozwiercić, natomiast do czujnika halla Bosch w opakowaniu był klin - widać to standardowa sprawa :)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 01 maja 2011, 21:25

w swoim aparacie tez musialem przewiercic klin i resztki wybic nie ma sily by go wybic fabryka to fabryka .oczywiscie czujnk boscha koszt 139 zł klin podkladki itp w komplecie.
co do zaplonu to jest mozliwosc by byl w poprzednim polozeniu ale trzeba sie troche pobawic i dobrze zaznaczyc na obudowie jak i w srodku na tym co palec jest osadzony

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 19 wrz 2016, 16:07

Witam odgrzewam temat. 2.0E ABK padł mi hall, wymieniłem go na używany z innego aparatu VW, inny wieniec zębaty i obudowa na dole ale nr czujnika ten sam wszystko, wybiłem klin przełożyłem czujnik, śmigało tydzień. Objaw ten sam zatem znów to samo.


Moje pytania:
1. Czemu padł hall? Coś w instalacji siedzi?
2. Kupiłem cały aparat zapłonowy ale z ABT, niby takie samo ale:

Tak wygląda hall ABK:

http://allegro.pl/nowy-czujnik-halla-au ... 14791.html

A tak ABT:

http://allegro.pl/czujnik-halla-zaplonu ... 85918.html

ABT ma taki element naprzeciw czujnika, będzie pasować czy muszę sprzedać i kupić aparat/czujnik z ABK?

3. Mam już trzy aparaty: swój zepsuty, z VW dawcy czujnika, z ABT. W każdym jest luz góra dół, czy tu nie powinno się dawać podkładek dystansowych?
https://zapodaj.net/8b4f021bd78bb.jpg.html

Nie piszcie proszę że to wyrobione tuleje bo nic nie lata na boki lecz to są ruchy góra dół.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 20 wrz 2016, 17:41

U mnie swego czasu jeździł w ABK aparat z ABT, wymieniłem na ori z ABK, żadnych efektów pozytywnych/negatywnych nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 21 wrz 2016, 00:59

Po czym wnioskujesz że padł ci Hall?
Aparaty ABT/ABK są zamienne. Sam dostałem kompletny aparat od znajomego, w którym jest czujnik niby od ABT a jeździło to właśnie w ABK (a dostałem bo zostało mu się to po rozbitym aucie). I sam na tym długi czas jeździłem, bo myślałem że i u mnie Hall się skończył w oryginalnym aparacie... Pewnie w fabryce kładli co akurat pod ręką mieli kwadr

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 21 wrz 2016, 19:23

Pierwszy raz miałem objaw taki: 0 iskry, ale raz na kilkanaście prób po przekręceniu zapłonu pojawiła się iskra na sekundę. Cewkę podmieniłem do innego wozu i chodziła, po naprawie to samo. Poza tym palec i kopółka podmieniane, nawet nowe i nic.

Nie pisać że to przewody czy świece bo to jest ok. Tak, świece nówki paręset km kable zmienione w ostatnim serwisie 15 000km temu.

Teraz identyczne objawy.

Zastanawia mnie czemu padł ponownie, usłyszałem takie cyk i już nie odpalił. W obu przypadkach po postoju.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 21 wrz 2016, 23:31

Szukaj tu kolego na forum jak się sprawdza Halla. Będziesz miał pewność czy faktycznie się skończył.

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 27 wrz 2016, 17:33

Tak miałem sprawdzony oscyloskopem i nie działa. Założyłem tamten iskra jest, potrzeba ustawić bo tylko raz się odezwał.

Podtrzymuję wątek: przyczyna uszkodzenia?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 wrz 2016, 21:58

Deohace pisze:Podtrzymuję wątek: przyczyna uszkodzenia?
Sprawdź pobór prądu wyjścia u siebie i u sprawnego auta. Ewentualnie możesz mieć problem z ładowaniem podwyższone skoki napięcia z powodu uszkodzonego regulatora napięcia którego nie zobaczysz na mierniku uniwersalnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl