[ b3 1.8s SF] instalacja lpg
Oto zdjęcie mojego gaźnika. Keihin II ma szerszą podstawę filtra powietrza i inny kolektor. U mnie numer kolektora to 026 129 713B
[ Dodano: 2010-10-18, 12:55 ]
https://audi80.pl/audi-80-b3-18-gazn ... t37977.htm
[ Dodano: 2010-10-18, 12:58 ]
A co do zdjęć gaźników to nie różnią się zbyt mocno z wierzchu. A powiedz mi, ile masz koni? 75, 88, czy 90
[ Dodano: 2010-10-18, 12:55 ]
https://audi80.pl/audi-80-b3-18-gazn ... t37977.htm
[ Dodano: 2010-10-18, 12:58 ]
A co do zdjęć gaźników to nie różnią się zbyt mocno z wierzchu. A powiedz mi, ile masz koni? 75, 88, czy 90
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
chyba taki sam gaźnik posiadam, żeby się upewnić w 100% musiałbym zdjąć obudowę filtra powietrza i porownać z tym gaźnikiem ze zdjęcia. Interesuje mnie co to jest te takie małe u góry na tym zdjęciu przykręcane 1 śrubką do gaźnika, wchodzą do tego 2 lub 3 wężyki od podciśnień, z tego jeden jest zaślepiony, widnieje na tym czymś napis PIERBURG, i wchodzi jeszcze w to kostka z 2 kabelkami. Pytam tak z ciekawości, bo u mnie to częśto ta kostka spada (ale już ją zamontowałem tak, że sama się nie odłączy)
A co do liczby KM to na wlepce w bagażniku widnieje oznaczenie silnika NE ( zgadza się z tym na bloku silnika) i ilość kw 66 czyli 90KM
A co do liczby KM to na wlepce w bagażniku widnieje oznaczenie silnika NE ( zgadza się z tym na bloku silnika) i ilość kw 66 czyli 90KM
Witam. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z moją "babcią" -B3 1987 1,8 SF. Moja "babcia" spala bardzo duże ilości gazu(zdecydowanie za duże) mianowicie ok 18 LPG na 100 km(jednego razu zatankowałem pełną butlę LPG(35) i przejechałem tylko 223 km w trybie mieszanym- sporo trasy). Czego przyczyną może być tak wysokie spalanie? Wymieniłem filterek gazu(spuszczałem syf z parownika- sporo poleciało syfu ), przewody wysokiego napięcia ale nie wiele to pomogło. Co jeszcze powinienem zrobić/wymienić? Dodam, że brat cioteczny(mechanik i poprzedni właściciel) regulował zapłon(ale już dawno temu)- czy to może być przyczyną? Dodam, że silnik ma przebieg 343 tysiące km ale jest w bardzo dobrym stanie. Silnik odpalam na LPG(pali za strzała nawet jak zimny). Tylko mam jeszcze jedną wątpliwość- podejrzewam, że się niedogrzewa, tak jak by termostat się zacinał(wskazówka temp. cieczy chłodzącej zatrzymuje się między 50C a 90C- chyba jest to kreska oznaczająca temp. 70C. Co może być przyczyną tak dużego spalania? Pomóżcie, bo gdy tyle będzie palić, to chyba będę zmuszony ją sprzedać(głównie z powodu brata, który jest współwłaścicielem) i kupić coś, czym jazda nie będzie sprawiała mi przyjemności...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 paź 2010, 16:58
Cześć! Jestem nowym użytkownikiem:)
Ma ktoś pomysł....?
Mam poważny- ekonomiczny problem.
Mianowicie mam audi 80 B4 2.0 B+G ABT 90 KM 93r.
Zaraz po zakupie, tj.3 lata temu na pełnej butli LPG przejeżdżało się ok. 450 km, czyli spalanie było ok.10,5 l. A teraz na tej samej butli przejeżdza się ok. 300- 310 km, co daje spalanie ok.15,5 l.
Styl jazdy się nie zmienił, a rewelacji co do mocy B4 nie ma, bo coraz bardziej ją "muli" na gazie...
Jutro jadę na VAG-a, ale podobno przy założonej instalacji LPG bardzo często, niesłusznie wykazuje błąd sondy... Wie ktoś jak to jest? I jaka może może być przyczyna tak dużego spalania?
Ma ktoś pomysł....?
Mam poważny- ekonomiczny problem.
Mianowicie mam audi 80 B4 2.0 B+G ABT 90 KM 93r.
Zaraz po zakupie, tj.3 lata temu na pełnej butli LPG przejeżdżało się ok. 450 km, czyli spalanie było ok.10,5 l. A teraz na tej samej butli przejeżdza się ok. 300- 310 km, co daje spalanie ok.15,5 l.
Styl jazdy się nie zmienił, a rewelacji co do mocy B4 nie ma, bo coraz bardziej ją "muli" na gazie...
Jutro jadę na VAG-a, ale podobno przy założonej instalacji LPG bardzo często, niesłusznie wykazuje błąd sondy... Wie ktoś jak to jest? I jaka może może być przyczyna tak dużego spalania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 paź 2010, 16:58
witam po nieobecności bo zdechł mi net. pawel_m. Sprawdź dolot, podstawkę gaźnika, oraz sprawność podciśnień. Ja mam mikser fi 34mm i max spalanie ze 13 na zimnym krótkie trasy oraz zimą. Spróbuj dodać zapłon na +6. Na zimnym zeżre więcej ale but będzie cięższy. jakie oponki są na felach? Bo jak "dwieściecóś" to powinno być w normie <ok>
[ Dodano: 2010-10-22, 20:48 ]
Przemo80b3, daj fotę to zobaczymy.
[ Dodano: 2010-10-22, 20:48 ]
Przemo80b3, daj fotę to zobaczymy.
Sprawność podciśnień? Nie rozumiem? Chodzi o to czy przewód podciśnienia jest podłączony do filtra powietrza(przewód od pokrywy zaworów)? Czy chodzi o przewód do zapłonu? Podstawa gaźnika jeżeli jest uszkodzona, to wtedy gaźnik "lata" na kolektorze ssącym? Niestety nie wiem jaki mam mikser(nie mierzyłem nigdy), a rozmiar opon podam później.pawel_m. Sprawdź dolot, podstawkę gaźnika, oraz sprawność podciśnień. Ja mam mikser fi 34mm i max spalanie ze 13 na zimnym krótkie trasy oraz zimą. Spróbuj dodać zapłon na +6. Na zimnym zeżre więcej ale but będzie cięższy. jakie oponki są na felach? Bo jak "dwieściecóś" to powinno być w normie <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 paź 2010, 16:58
To myślę, że te przewody powinny być sprawne chodź głowy nie dam. A czy do filtra powietrza("patelni") powinien dochodzić jeden przewód od podciśnienia(od dekla zaworów) czy jeszcze jakiś jeden? A co do rozmieszczenia- to jak mam rozumieć:
[ Dodano: 2010-10-26, 18:06 ]
To myślę, że te przewody powinny być sprawne chodź głowy nie dam. A czy do filtra powietrza("patelni") powinien dochodzić jeden przewód od podciśnienia(od dekla zaworów) czy jeszcze jakiś jeden? A co do rozmieszczenia- to jak mam rozumieć:
? Zrobiłeś fotkę? Bo jeżeli tak, to mi się nie wyświetla. Jeszcze muszę wymienić świece, kopułkę i palec zapłonu. Świece polecacie NGK do tego silnika?Satar pisze:i masz rozmieszczenie powyżej
[ Dodano: 2010-10-26, 18:06 ]
To myślę, że te przewody powinny być sprawne chodź głowy nie dam. A czy do filtra powietrza("patelni") powinien dochodzić jeden przewód od podciśnienia(od dekla zaworów) czy jeszcze jakiś jeden? A co do rozmieszczenia- to jak mam rozumieć:
? Zrobiłeś fotkę? Bo jeżeli tak, to mi się nie wyświetla. Jeszcze muszę wymienić świece, kopułkę i palec zapłonu. Świece polecacie NGK do tego silnika?Satar pisze:i masz rozmieszczenie powyżej
Jeszcze raz link. Może się :mrgreen: wysypał czy cóś :mrgreen:
https://audi80.pl/audi-80-b3-18-gazn ... t37977.htm
Ostatni post w tym temacie. Kliknij zdjęcie a się powiększy. Po jakimś czasie hiehiehie
https://audi80.pl/audi-80-b3-18-gazn ... t37977.htm
Ostatni post w tym temacie. Kliknij zdjęcie a się powiększy. Po jakimś czasie hiehiehie
OK. Sprawdzę jeszcze ich podłączenie i sprawność. Jak by coś się działo to będę znowu pisał.
EDIT: Sprawdziłem przewody podciśnień i powinny być OK, ale jest jednot(a w zasadzie drugie w tym zdaniu ) ale- jeden przewód od podciśnienia(takiej zielonej "gruchy" jakby- nie wiem jak to się fachowo nazywa) nie jest nigdzie podłączony. I mam pytanie- czy powinien być gdzieś podłączony(jeżeli tak, to gdzie)? Wrzucam fotkę z przewodem, o który chodzi-http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01a ... 5aad5.html. Przewód o który mi chodzi został zaznaczony czerwonym paskiem. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź .
EDIT 2: Dodam jeszcze, że B3 czasem potrafi trzymać obroty ok 2 tys i nie schodzi z nich w ogóle, a czasem "trzyma" ok 1000-1200 obr/min i tak spada powoli aż potrafi zgasnąć. Strzały na LPG zdarzają się bardzo sporadycznie(kiedyś było więcej, ale teraz praktycznie nie występują). Czyżby przyczyną takiego stanu(i wysokiego spalania) były nieszczelności w dolocie? Chyba tak. Dodam jeszcze, że gwinty, które mocują filtr powietrza(patelnię) niestety są przeciągnięte... Wkręcałem śruby na pakuły ale to raczej nie pomoże. Co myślicie? Bo chyba mam poważne nieszczelności w dolocie....
EDIT: Sprawdziłem przewody podciśnień i powinny być OK, ale jest jednot(a w zasadzie drugie w tym zdaniu ) ale- jeden przewód od podciśnienia(takiej zielonej "gruchy" jakby- nie wiem jak to się fachowo nazywa) nie jest nigdzie podłączony. I mam pytanie- czy powinien być gdzieś podłączony(jeżeli tak, to gdzie)? Wrzucam fotkę z przewodem, o który chodzi-http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01a ... 5aad5.html. Przewód o który mi chodzi został zaznaczony czerwonym paskiem. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź .
EDIT 2: Dodam jeszcze, że B3 czasem potrafi trzymać obroty ok 2 tys i nie schodzi z nich w ogóle, a czasem "trzyma" ok 1000-1200 obr/min i tak spada powoli aż potrafi zgasnąć. Strzały na LPG zdarzają się bardzo sporadycznie(kiedyś było więcej, ale teraz praktycznie nie występują). Czyżby przyczyną takiego stanu(i wysokiego spalania) były nieszczelności w dolocie? Chyba tak. Dodam jeszcze, że gwinty, które mocują filtr powietrza(patelnię) niestety są przeciągnięte... Wkręcałem śruby na pakuły ale to raczej nie pomoże. Co myślicie? Bo chyba mam poważne nieszczelności w dolocie....
Jak dla mnie to coś jest tu popitolone. Ma być tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd4 ... b450e.html a ten drugi przewód u Ciebie zaślepiony idzie do grubego przewodu wchodzącego do serwa. Z reguły jedno wejście/wyjście jest tam zaślepione(w monowtrychu a poza tym większość mechaniorów nawet nie wierzy w fakt, że w A80 B3 był gaźnik. Po prostu the Bille ) takim zielonym "duperelkiem"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd4 ... b450e.html a ten drugi przewód u Ciebie zaślepiony idzie do grubego przewodu wchodzącego do serwa. Z reguły jedno wejście/wyjście jest tam zaślepione(w monowtrychu a poza tym większość mechaniorów nawet nie wierzy w fakt, że w A80 B3 był gaźnik. Po prostu the Bille ) takim zielonym "duperelkiem"