Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
hytm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: hytm » 06 paź 2010, 22:27

Witam kolegów podepne się pod temacik, mi pokazuje ok 95stp 96 sie wentylatory właczaja, długo walczyłem z czujnikem szarym i okazalo sie ze topran za 17zł sie nie sprawdził pokazywał 109stp a wentyle przy 110stp sie odpalały, (tak jak stary zepsuty) dzis zamontowałem drugi meyle za 30 dyszki i pokazuje te 95stp, w czym szukac winy?
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 06 paź 2010, 23:33

I topran by chodził, wystarczyło dobrać i wstawić rezystor :mrgreen: A Ze byłby niewielki można go zmieścić wszędzie <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 paź 2010, 11:53

a ja jak szukałem szarego czujnika w necie to w opisach znalazłem żę jeden był do 120stC a drugi 110stC z wyglądu identyczne i może nie odpowiedni czujnik bzył do wskażnika temp, różnica w oporności czujnika przy danej temperaturze z czego powodem jest ta wyższa temp na wskaźniku, a właśnie ten rezystor by pomółł ja kolega wyżej napisał.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 19 paź 2010, 10:26

Sluchajcie, szlag mnie juz trafia po lekku :mrgreen: z tymi temperaturami
czy silnik podczas jazdy moze sie niedogrzewac z powodu chlodzacego go powietrza??
no bo tak jest ze, jak jadę to nagrzewa sie do 80° i jak postoje troche to ma 90, pozniej jazda i zas 80 lub nawet mniej, tylko ze jak przy wskazaniu 80 stopni zatrzymam sie i lece szybko sprawdzic weze to gorny jest goracy a dolny letni, auto postoi troche i zlapie 90 stopni i dolny waz robi sie cieply czyli termostat sie otwarl, zas rusze to zas temp spadnie i tak w kolko :-/
juz niewiem, termostat kupilem w ASO za 120 zl - Wahlera i co po roku niecalym szlag go by juz trafił?? dziwne jest to ze no niby sie otwiera przy ok 90° jak auto stoi ale jak jade to sie schladza i mam 80° i ten dolny waz relacji termostat chlodnica zas robi sie letni, silnik NG, :roll: a chlodnica jest jednakowo rozgrzana

[ Dodano: 2010-10-22, 07:28 ]
no wiec problem rozwiazany, wadliwie działał stabilizator w liczniku.
jesli wiec macie problemy ze wskazaniem temperatury na wskazniku a wczesniej skontrolowane zostały sprawy techniczne układu chlodzenia (termostat ktory otwiera sie przy ok 87°, szczelnosc układu, drożnosc, odpowietrzenie) a na wskazniku dalej pokazuje glupoty zajac sie trzeba stabilizatorem, symbol oryginalnego TCA 700Y , foto tego ustrojstwa ponizej:
Obrazek
opis liter przy stabilizatorze na płycie licznika
O = wyjscie
G = masa
I = wejscie

kosztuje ok 120 zl w ASO, tanszym rozwiazaniem jest kupno w elektroniku stabilizatora LM 7810 tez na 10V, ok 2 zl,
tylko trzeba pamietac aby wsunac/wlutowac go odwrotnie w stosunku do oryginalnego, ten LM ma zamienione wejscie i wyjscie, blaszka do gory tak jak na foto
Obrazek
Załączone zdjecia nie sa mojego autorstwa i zostały zapozyczone z internetu

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 22 paź 2010, 20:42

Dziś wymieniona została u mnie pompa wody, bo stara po zalaniu płynem chłodniczym zaczęła ciec. Mechanik włożył mi również nowy termostat, bo mówił, że stary coś tam nie tego...(ja nie miałem nic do zarzucenia staremu termostatowi, bo działał wg mnie dobrze, o czym dalej).
Odebrałem auto, wyjechałem sobie poza miasto no i zdziwienie, bo temperatura zaczęła mi się podnosić do prawie 100 stopni, gdy wrzucałem na luz, to temperatura malała do około 92 stopni, po wrzuceniu biegu i jeździe (90-95 km/h max, bo szybciej nie jeżdżę) ponownie rosła do niecałych 100 stopni, po powrocie do miasta stanąłem na parkingu i na odpalonym silniku po podniesieniu maski dotknąłem obu węży - górnego i dolnego - dolny był zimny (a temp. na wskaźniku około 95 stopni), górny gorący. Zdziwiłem się, ale popompowałem go trochę rękoma i w końcu po jakiejs minucie dwóch zaczął się robić cieplejszy. Znów wyjechałem poza miasto no i niestety temperatura ponownie zaczęła rosnąć powyżej 90 stopni, z tym że po powrocie dolny wąż był już ciepły.
Wcześniej nie zauważyłem takich wskazań temperatury, trzymało mi niecałe 90 stopni w trasie i w mieście (jeździłem już na płynie), a także dolny wąż puszczał, o ile dobrze pamiętam przy około 85 stopniach.
Wskazuje to chyba na uszkodzony nowo założony termostat - zacina się w pozycji zamkniętej? Mechanik powiedział, że miał trudność z odpowietrzeniem układu, ale mu powiedziałem, że mi pokrętło od regulacji ciepła do końca nie dochodzi, bo linka gdzieś haczy. Powietrze leci ciepłe (pokrętło mniej więcej na 2/3 nastawione). Wcześniej już wiele razy na tym aucie odpowietrzałem układ sam, bo wymieniałem co chwilę to węże i płyn i normalnie mi się odpowietrzał, w sensie, że nie było problemu z temperaturą.

Proszę o jakieś wytyczne, bo chcę to jutro z rana załatwić u tego mechanika, auto potrzebne, wszystko wskazuje na niesprawny nowy termostat, mam rację Koledzy?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, 21:13 przez Marcin_89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 22 paź 2010, 20:49

ja w swoim b3 też miałem taką temp i jest to normalne.
temperatura dochodziła do 105 stopni nawet.
to zależy od termostatu.
pojeździj i zobacz jak ci to będzie chodzić ale wydaje mi się że jest ok.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 22 paź 2010, 21:21

Wątpię, że jest ok.
Jak mi zaczęła tak rosnąć temperatura, to włączyłem nawiew na IV bieg, dmuchało ciepłym powietrzem, a temperatura i tak rosła do prawie 100 stopni... Po tym niedługo się zatrzymałem i sprawdziłem ten dolny wąż, przy prawie 100 stopniach był nadal zimny.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 paź 2010, 21:34

Termostat dupnięty.

Pokrętło od temperatury nie ma nic do odpowietrzania układu. Przed nagrzewnicą masz plastikową klapkę, która albo kieruje powietrze przez nagrzewnicę albo powietrze omija nagrzewnice.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 22 paź 2010, 21:39

trmostat do garka termometr w ręke i patrz kiedy sie otwiera i wtedy będziesz pewny ,ja tak zawsze sprawdzam. <piwo>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 22 paź 2010, 23:38

Kolego Tauron czy znalazłeś usterkę?
Ja byłem przekonany , że już mam spokój z chłodzeniem , ale po kolejnym trawieniu bloku i głowicy kwaskiem cytrynowym zwątpiłem . Podczas jazdy termostat nie puszcza płynu a wystarczy się zatrzymać i po chwili się otwiera ( bez rozszczelniania układu chłodzenia) . Otwarcie termostatu na postoju po jeździe jest niezależne od obrotów jakie mam , tak samo się dzieje przy 900 i przy 2000obrotów . Podczas jazdy w głowicy zbierają się gazy i jest problem z odpowietrzeniem . Podczas pracy silnika jak odkręcę korek w zbiorniku wyrównawczym uchodzi ciśnienie przewala troche płynu z chłodnicy , głowica się odpowietrza i nie ma dalszego bulgotania , z tego wnioskuję że uszczelka jest raczej dobra . Nie mam pomysłu co może być powodem tak dziwnej i wybiórczej pracy termostatu . Podczas jazdy jest zamknięty a na postoju pracuje normalnie i otrzymuje temperaturę w granicy 90*-93* . Czy spotkał się ktoś z Was z takimi objawami ?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 09:20

marko, oj tak :). Wczoraj odebraem swoje autko od mechaniora, i niestety ale uszczelka pod gowicą była walnięta w 2 miejscach. Nie miałem pojęcia że takie cuda się moga robić. Jak oddalem autko do mechanika to nie mowiłem mu że chce wymienić uszczelkę, tylko opisalem problem z płynem, aby sobie sami kurde posprawdzali. Po 2 dniach mi koleś dzwoni, że sprawdzili drożnośc przewodów, pompe wody,chłodnice i chyba to będzie uszczelka. Niestety mieli rację.
Po planowaniu, wymianie uszczelki pod głowica i kolektorem - wszystko wróciło do normy ;)Trochę w temacie opisałem na podforum Inne - uszczelka pod głowicą. Nawiew działa teraz prawidłowo, płynu nie wywala, temperaturka ok. Pozdrawiam i dzięki za pomoc koledzy ;)

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 23 paź 2010, 19:00

U mnie zmieniony termostat na stary, układ dobrze odpowietrzony i jest ok, trzyma niecałe 90 stopni :-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 23 paź 2010, 20:18

Kolego Tauron gratuluje rozwiązania problemu .
Ja natomiast po wczorajszych przebojach delikatnie zwątpiłem a dzisiaj wszystko wróciło w miarę do normy , termostat otwiera się podczas jazdy i utrzymuje temperaturę w granicy 91* - 93* :shock: . Nie wiem co o tym wszystkim myśleć . Czy kwasek cytrynowy może mieć taki wpływ na działenie termostatu ? Może tak . Woda zmieniła zabarwienie wskazując na wypłukane kolejne nieczystości w układzie chłodzenia . Ciekawe co będzie po kolejnej wymianie wody .

adrianekk1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:59
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adrianekk1989 » 23 paź 2010, 21:06

Witam jestem nowy i mam problem mam audi 80 b3 z silnikiem 1.8 i silniczek nie chce mi się w ogóle nagrzać... a sądzę że temperatura 70 stopni max nie jest chyba odpowiednią .... przy dobrym dokapie dopiero raz osiągneła 90 stopni a potem odrazu poszła w dół :( czy może ktoś mi pomóc ??

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 23 paź 2010, 21:13

pewnie termostat masz wyciągnięty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl