Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Róznica miedzy kołem 1 masowym a 2 masowym

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

[all] Róznica miedzy kołem 1 masowym a 2 masowym

Post autor: lukwoj21 » 24 paź 2010, 17:57

Witam jakie sa róznice miedzy tymi kołami i czy jest mozliwosc zamontowania koła jednomasowego do silnika 1.9 tdi AHH?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 24 paź 2010, 18:29

lukwoj21 pisze:1.9 tdi AHH
Nie ma takiego silnika.

Różnica jest taka ,że w kole jednomasowym tłumienie odbywa się poprzez sprężyny w tarczy sprzęgła a w dwumasowym koło składa się z dwóch części gdzie część współpracująca z tarczą osadzona jest na łożysku a moment przekazywany przez zabieraki za pośrednictwem sprężyn.W takim sprzęgle nie występują sprężyny w tarczy.
Do wielu marek samochodów występują już zamienniki kół.

Tak to mniej więcej działa.

http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 paź 2010, 18:53

ale również zakładają zwykłe koło zamiast dwu masowe opinie są różne na temat wiadomo w tym wszystkim chodzi o kasę jak ja do swojego AFN założe zwykłe koło + tarcze to mnie wyniesie koszt 800 zł jak sam będe robił a dwumasowe kolo to jest koszt 1400 zł + 600 zł sprzęgło LUK na klubie a4 .pl w dziale warsztat masz opis z ceną jak to wszystko wygląda

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 paź 2010, 19:30

jeśli silnik był przystosowany do dwumasa, to aby zapodać jednomas trzeba dać dystans w jakiś sposób, bo dwumasowe koło jest szersze od jednomasowego.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 paź 2010, 19:33

Nie trzeba dystansu zakładasz koło tak jak w przypadku silnika AFN mojego zakładasz wszystko od silnika 1Z taki jest opis ze zdjęciami na A4 forum

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 24 paź 2010, 20:11

Też miałem dwumas w A4 a teraz mam jednomasowe koło.Są po prostu już zamienniki.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 paź 2010, 21:59

tokarka606 pisze:
lukwoj21 pisze:1.9 tdi AHH
Nie ma takiego silnika.

Różnica jest taka ,że w kole jednomasowym tłumienie odbywa się poprzez sprężyny w tarczy sprzęgła a w dwumasowym koło składa się z dwóch części gdzie część współpracująca z tarczą osadzona jest na łożysku a moment przekazywany przez zabieraki za pośrednictwem sprężyn.W takim sprzęgle nie występują sprężyny w tarczy.
Do wielu marek samochodów występują już zamienniki kół.

Tak to mniej więcej działa.

http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
Silnik 1.9 tdi AHH wystepuje a A4 ma 90ps 210Nm i turbo ze zmienna geometrią.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 paź 2010, 10:39

Rzeczywiście.Sorki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl