Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Linchof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 maja 2007, 18:53

[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??

Post autor: Linchof » 18 lip 2007, 23:34

Witajcie!
mam pytanie:
Na kanale (samochod tylko na recznym) zlapalem reka za polos, i zacząłem obracać.
Podczas ruszania slychac metaliczny stukot przy skrzyni biegów, to znaczy polos/ przegug rusza sie jakies niecaly 1 cm.
I teraz tak, czy to wewnetrzny przegub czy jakies luzy na skrzyni? jazda jest bardzo nieprzyjemna i lata ten cholerny drazek, szarpie autem (poduszki wszystkie wymienione).
jak zdjagnozowac ktory to przegub, lub moze skrzynia sie rozpada?
bede wdzieczny za odp.
pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lip 2007, 09:02

Wejdź na strone firmy MOTOMAX. Tam krok po kroku pokazano diagnostykę przegubów.

Awatar użytkownika
Linchof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 maja 2007, 18:53

[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??

Post autor: Linchof » 19 lip 2007, 12:29

Czarku pisalem do Ciebie na prv. jak mozesz to odpisz.
pozdrawiam
Maciek

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

Post autor: Bodek » 19 lip 2007, 21:18

To dosyc proste do zdiagnozowania na oko. Unies bryka tak by kolo oderwalo sie od pozdloza i krec polosia przytrzymujac albo kolo albo przegob wew. Na ogol przegob wew gdy jest zurzyty wydaje harakterystyczny dzwiek znany mysle ze kazdemu (trykanie przy skreconym ukladzie podczas obciazenia) Wewnetrzny zas jak sie wypracuje to moze huczec jak wypracowane lozysko lub miec luz ale to juz musi byc naprawde wyklekotany w ten sosob ze manszeta byla uszkodzana i chodzil na [super mieszance smarujacej ktora jest piach]
Ps. Sprawdz szpilki przegobu wew mocowanie do kolnierza SB one potrafia sie luzowac jak byly juz odkrecane i wtedy bedziesz mial podobny luz.
Ale stawiam na roznicowy ze masz wyjechany...

Awatar użytkownika
Linchof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 maja 2007, 18:53

[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??

Post autor: Linchof » 19 lip 2007, 21:46

dzieki za odp.
Ale troche mnie wystraszyles szczerze mowiac, jak ruszam przegubami to po obu stronach tak stukaja.:(
jak zjechany jest roznicowy mechanizm to wtedy co mam zrobic, rozebrac skrzynie? jakie sa koszty? czy lepiej kupic nowa?
wszystko zaczelo sie od tej cholernej poduszki i debilnych mechanikow:(
troche mam juz dosc tego samochodu, a tak pieknie sie zapowiadalo.
A przedewszystkim jak dlugo moge tak jezdzic?
pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lip 2007, 22:31

Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?

Oto lista czynności, które należy wykonać.
Postawić samochód na twardym podłożu.
Zaciągnąć hamulec postojowy.
Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
Unieść przednie koło ponad podłoże.
Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu.

Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.

by MOTOMAX

Awatar użytkownika
Linchof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 maja 2007, 18:53

[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??

Post autor: Linchof » 19 lip 2007, 23:14

dzieki za odp. Czarku!
a co myslisz o tym mechanizmie roznicowym? bo juz sie troche przestraszylem?
Czy Ty prowadzisz jakis warsztat mechaniczny? za odplata oczywiscie mozna u Ciebie zbadac woz i naprawic usterki? Chyba bardzo dobrze sie na tym znasz, aja szukam takiej Osoby.
Prosze daj mi znac, i jak mozesz napisz na prv. jakies namiary do siebie.
Chyba ze nie chcesz sie w to bawic to rozumiem.
pozdrawiam
Maciek

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

Post autor: Bodek » 21 lip 2007, 00:30

A no otoz tak!!! KOLEGA CzarekJ jest bardzo mocno oczytany w literature i tutaj niski uklon z mojej strony bardzo ciekawe ma pomysly sam kiedys pamietam poruszalem z nim jakis temat. Sposob ktory podal ci na spr przegobow rozwieje twa wotpliwosc czy sa one dobre czy zle. Zas co do luzu ktory wykryles cytuje twe slowa "Podczas ruszania slychac metaliczny stukot przy skrzyni biegów, to znaczy polos/ przegug rusza sie jakies niecaly 1 cm." ten luz mozesz sprawdzic wyczuc w prosty sposob jadac i energicznie dodajac i odejmojac gazu, lub uniesc jedno kolo do gury i obracac kolo w raz jedna lub druga stone jezeli kolo obraca ci sie znacznie do pewnego oporu wraz z metalicznym stukiem na koniec to w sb jest juz sporo elemencikow wypracowanych, nie musisz sie zbyt kolego przerazac jezeli jak to okresliles jest to ok1cm auto jak wyjechalo z fabryki to luz byl znikomy zas dzisiaj ma juz swoj przelot i nic nie jest wieczne poprostu, komfort uplywa razem z wiekiem :lol: Co do latajacego ci drozka do SB musi ci cos wprawiac ja w trzesawice i tutaj moze to wywolywac wypracowany przegob bicie przenosic bedzie sie na SB i bedziesz mial latajacy drozek, no ale sposob na sprawdzenie tego kolega czarekj juz ci podal.
Powodzenia w lokalizowaniu usterki...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2007, 08:21

Sposób na sprawdzenie przegubów zaczerpnięto ze strony firmy MOTOMAX, która zajmuje się regeneracja przegubów. Wejdźcie na ich strone to bedziecie mieli opis nawet z rysunkami.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 19 wrz 2008, 21:02

Wszystko OK. Fajny sposób na sprawdzenie. Jedno koło w powietrzu, a drugie sobie leży i co się dzieje? Samochód przypadkiem nie ruszy?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 20 wrz 2008, 11:18

Nie ruszy.
Chyba że jakaś złośliwa lub nadprzyrodzona siła zatrzyma to uniesione i obracające się koło-wtedy auto wyrwie do przodu.W myśl powiedzenia że licho nie śpi,trzeba wszelkie nieprawdopodobieństwa wziąć pod uwagę i być roztropnym.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 wrz 2008, 12:17

radziobiker i antoni jest to tylko możliwe w przydadku szpery, czyli blokady mechanizmu różnicowego. Nie ma się czego obawiać.

noorbi

Post autor: noorbi » 20 wrz 2008, 12:44

radziobiker pisze:Wszystko OK. Fajny sposób na sprawdzenie. Jedno koło w powietrzu, a drugie sobie leży i co się dzieje? Samochód przypadkiem nie ruszy?
nie ruszy bo działa mechanizm różnicowy. To on powoduje że jak auto zawiśnie jednym kołem to koło będące w powietrzu kręci się, a to na ziemi stoi w miejscu. Uniemożliwia to np. wyjechanie jeśli zawiśniemy na jakimś wysokim krawężniku, konarze.
Dlatego samochody terenowe mają blokadę mechanizmu różnicowego aby sprawniej poruszać się w terenie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl