[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??
[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??
Witajcie!
mam pytanie:
Na kanale (samochod tylko na recznym) zlapalem reka za polos, i zacząłem obracać.
Podczas ruszania slychac metaliczny stukot przy skrzyni biegów, to znaczy polos/ przegug rusza sie jakies niecaly 1 cm.
I teraz tak, czy to wewnetrzny przegub czy jakies luzy na skrzyni? jazda jest bardzo nieprzyjemna i lata ten cholerny drazek, szarpie autem (poduszki wszystkie wymienione).
jak zdjagnozowac ktory to przegub, lub moze skrzynia sie rozpada?
bede wdzieczny za odp.
pozdrawiam
Maciek
mam pytanie:
Na kanale (samochod tylko na recznym) zlapalem reka za polos, i zacząłem obracać.
Podczas ruszania slychac metaliczny stukot przy skrzyni biegów, to znaczy polos/ przegug rusza sie jakies niecaly 1 cm.
I teraz tak, czy to wewnetrzny przegub czy jakies luzy na skrzyni? jazda jest bardzo nieprzyjemna i lata ten cholerny drazek, szarpie autem (poduszki wszystkie wymienione).
jak zdjagnozowac ktory to przegub, lub moze skrzynia sie rozpada?
bede wdzieczny za odp.
pozdrawiam
Maciek
[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??
Czarku pisalem do Ciebie na prv. jak mozesz to odpisz.
pozdrawiam
Maciek
pozdrawiam
Maciek
To dosyc proste do zdiagnozowania na oko. Unies bryka tak by kolo oderwalo sie od pozdloza i krec polosia przytrzymujac albo kolo albo przegob wew. Na ogol przegob wew gdy jest zurzyty wydaje harakterystyczny dzwiek znany mysle ze kazdemu (trykanie przy skreconym ukladzie podczas obciazenia) Wewnetrzny zas jak sie wypracuje to moze huczec jak wypracowane lozysko lub miec luz ale to juz musi byc naprawde wyklekotany w ten sosob ze manszeta byla uszkodzana i chodzil na [super mieszance smarujacej ktora jest piach]
Ps. Sprawdz szpilki przegobu wew mocowanie do kolnierza SB one potrafia sie luzowac jak byly juz odkrecane i wtedy bedziesz mial podobny luz.
Ale stawiam na roznicowy ze masz wyjechany...
Ps. Sprawdz szpilki przegobu wew mocowanie do kolnierza SB one potrafia sie luzowac jak byly juz odkrecane i wtedy bedziesz mial podobny luz.
Ale stawiam na roznicowy ze masz wyjechany...
[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??
dzieki za odp.
Ale troche mnie wystraszyles szczerze mowiac, jak ruszam przegubami to po obu stronach tak stukaja.
jak zjechany jest roznicowy mechanizm to wtedy co mam zrobic, rozebrac skrzynie? jakie sa koszty? czy lepiej kupic nowa?
wszystko zaczelo sie od tej cholernej poduszki i debilnych mechanikow:(
troche mam juz dosc tego samochodu, a tak pieknie sie zapowiadalo.
A przedewszystkim jak dlugo moge tak jezdzic?
pozdrawiam
Maciek
Ale troche mnie wystraszyles szczerze mowiac, jak ruszam przegubami to po obu stronach tak stukaja.
jak zjechany jest roznicowy mechanizm to wtedy co mam zrobic, rozebrac skrzynie? jakie sa koszty? czy lepiej kupic nowa?
wszystko zaczelo sie od tej cholernej poduszki i debilnych mechanikow:(
troche mam juz dosc tego samochodu, a tak pieknie sie zapowiadalo.
A przedewszystkim jak dlugo moge tak jezdzic?
pozdrawiam
Maciek
Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać.
Postawić samochód na twardym podłożu.
Zaciągnąć hamulec postojowy.
Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
Unieść przednie koło ponad podłoże.
Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.
by MOTOMAX
Oto lista czynności, które należy wykonać.
Postawić samochód na twardym podłożu.
Zaciągnąć hamulec postojowy.
Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
Unieść przednie koło ponad podłoże.
Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.
by MOTOMAX
[80 B4 1.9 TD AAZ] przeguby zewnetrzne czy wewnetrzne ??
dzieki za odp. Czarku!
a co myslisz o tym mechanizmie roznicowym? bo juz sie troche przestraszylem?
Czy Ty prowadzisz jakis warsztat mechaniczny? za odplata oczywiscie mozna u Ciebie zbadac woz i naprawic usterki? Chyba bardzo dobrze sie na tym znasz, aja szukam takiej Osoby.
Prosze daj mi znac, i jak mozesz napisz na prv. jakies namiary do siebie.
Chyba ze nie chcesz sie w to bawic to rozumiem.
pozdrawiam
Maciek
a co myslisz o tym mechanizmie roznicowym? bo juz sie troche przestraszylem?
Czy Ty prowadzisz jakis warsztat mechaniczny? za odplata oczywiscie mozna u Ciebie zbadac woz i naprawic usterki? Chyba bardzo dobrze sie na tym znasz, aja szukam takiej Osoby.
Prosze daj mi znac, i jak mozesz napisz na prv. jakies namiary do siebie.
Chyba ze nie chcesz sie w to bawic to rozumiem.
pozdrawiam
Maciek
A no otoz tak!!! KOLEGA CzarekJ jest bardzo mocno oczytany w literature i tutaj niski uklon z mojej strony bardzo ciekawe ma pomysly sam kiedys pamietam poruszalem z nim jakis temat. Sposob ktory podal ci na spr przegobow rozwieje twa wotpliwosc czy sa one dobre czy zle. Zas co do luzu ktory wykryles cytuje twe slowa "Podczas ruszania slychac metaliczny stukot przy skrzyni biegów, to znaczy polos/ przegug rusza sie jakies niecaly 1 cm." ten luz mozesz sprawdzic wyczuc w prosty sposob jadac i energicznie dodajac i odejmojac gazu, lub uniesc jedno kolo do gury i obracac kolo w raz jedna lub druga stone jezeli kolo obraca ci sie znacznie do pewnego oporu wraz z metalicznym stukiem na koniec to w sb jest juz sporo elemencikow wypracowanych, nie musisz sie zbyt kolego przerazac jezeli jak to okresliles jest to ok1cm auto jak wyjechalo z fabryki to luz byl znikomy zas dzisiaj ma juz swoj przelot i nic nie jest wieczne poprostu, komfort uplywa razem z wiekiem :lol: Co do latajacego ci drozka do SB musi ci cos wprawiac ja w trzesawice i tutaj moze to wywolywac wypracowany przegob bicie przenosic bedzie sie na SB i bedziesz mial latajacy drozek, no ale sposob na sprawdzenie tego kolega czarekj juz ci podal.
Powodzenia w lokalizowaniu usterki...
Powodzenia w lokalizowaniu usterki...
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
nie ruszy bo działa mechanizm różnicowy. To on powoduje że jak auto zawiśnie jednym kołem to koło będące w powietrzu kręci się, a to na ziemi stoi w miejscu. Uniemożliwia to np. wyjechanie jeśli zawiśniemy na jakimś wysokim krawężniku, konarze.radziobiker pisze:Wszystko OK. Fajny sposób na sprawdzenie. Jedno koło w powietrzu, a drugie sobie leży i co się dzieje? Samochód przypadkiem nie ruszy?
Dlatego samochody terenowe mają blokadę mechanizmu różnicowego aby sprawniej poruszać się w terenie <ok>