Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9. TDI 1Z] Sprzęgło-dziwny dźwięk i drga przy ruszaniu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
wolq

Post autor: wolq » 11 lip 2007, 13:24

Sprzęgło zamierzam robić, tak jak pisałem wcześniej (SACHS'a komplet 540zł) tylko zastanawiałem się czy nie trzeba by było skrzyni rozebrać przy okazji :?:

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 11 lip 2007, 13:31

czarekj pisze:Obstawiam na uszkodzony docisk sprzęgła.
Z tego co pisze jestes Specjalista, zreszta czytajac Twoje wypowiedzi w innych postach widac od razu ze znasz sie na samochodach. Jak moglbys wytlumacz nam dlaczego wlasnie rano sa takie problemy a pozniej ich nie ma. Chcialbym to wiedziec z czystej ciekawosci.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lip 2007, 14:22

Wcale nie jestem specjalista, ale dzieki za uznanie.
Sprawdź jak wchodzą biegi 1 i 2 na wyłączonym silniku i przy wciśniętym sprzęgle. Spróbuj kilkakrotnie. Jeżeli wskakuja bez problemów to do skrzyni się nie "czepiaj". Im jest niższy bieg tym ważniejsza jest dla niego kwestia dobrego wysprzęglenia. Spróbój kiedyś z 4 przejśc na piąty bieg - zobaczysz że wystarczy sprzęgło do połowy wcisnąć. Co do usterki to możesz mieć pękniete "słoneczko" w sprzęgle lub pęknięty docisk. Te wszelkie odstępstwa temperaturowe to najprowdopodobniej skutek nagrzewajacych sie elementów sprzęgła, które sie po prostu odkształcają.
Nagrzewanie silnika i samej skrzyni przy sprawnym sprzęgle nie dawałoby odczuwalnych skutków.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 11 lip 2007, 19:07

ja też kiedyś zwlekałem z naprawą sprzęgła i się doczekałem
rozkraczył sie w trasie :evil:
proponuje rozebrać sprzęgło i wymienić co trzeba, nie zawsze jest to duży koszt.

daniel26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2007, 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: daniel26 » 13 lip 2007, 11:17

Byłem wczoraj u mechanika. Wymieniałem tulejki pod belką i wyszło że są uszkodzone poduszki pod skrzynią. Wymieniłem i przestało szarpać przy ruszaniu. Tarcza jeszcze troszke piszczy przy ruszaniu ale to juz nie przeszkadza. Pedał drga ale zdecydowanie mniej - bedzie jeszcze prawdopodbnie łożysko. pozdro

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 lip 2007, 12:01

radi88 twierdzisz ze w audi kola dwumasowego niema w silniku 1z !to zerknij w ten link http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 17 lip 2007, 22:26

Artykul bardzo ciekawy, dziekuje za lekture. Fabrycznie byly montowane dwumasowki w silnikach 1.9 tdi ale od modelu ALH bodajze. Powiedz mi w ktorym miejscu jest w 1Z koło dwumasowe, bo jesli nie mam racji to chciabym to wiedziec, aby nie zyc w blednym przekonaniu :) 8-)

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 17 lip 2007, 23:32

radi88, jak to na rysuneczkach miedzy silnikiem a skrzynia do niego przykrecasz docisk sprzegla :-D pozdrawiam

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 lip 2007, 16:17

Nie bede zasmiecal forum, wiem co jest na rysunkach, ale to nie dla tego silnika :!: wymieniajac sprzeglo w swoim aucie z silnikiem 1Z nie spotkalem sie z kolem dwumasowym :!: aczkolwiek moge jezdzic niekompletnym autem :mrgreen:

p.s. Silnik 1.9 tdi z kolem 2masowym wyglada identycznie jak 1Z wiec moze stad twoje tezy ze w B4 byly dwumasowki. Pozdrawiam.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 18 lip 2007, 19:28

radi88, z tego co wyczytalem to w silnikach tdi montowanych w audi vw seat byly montowane 2masowki ale byc moze bylo to oogólnione a konkretnie to moze w audi b4 w silniku 1z nie byly montowane i z tego co napisales (ze wymieniales sprzeglo u siebie) takowego kola poprpstu nie ma ;-) co mnie niezmiernie cieszy bo to dosc droga czesc .a ja mialem podejrzenia ze u mnie to wlasnie powoduje szarpanie przy ruszaniu a tak prawdopodobne jest to sprzeglo 600pln.pozdrawiam :->

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 19 lip 2007, 11:54

Witam, nie chcę tworzyć nowego wątku więc podepne się do tego. Zauważyłem, ze jak wcisne lekko pedał sprzegła to on drga, nie mam problemów z wrzucaniem biegów, nic nie piszczy czy rwie (przerywa), wg mnie jedzie normalnie. Co o tym sądzicie, można tak jeździć, ewentualnie co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 19 lip 2007, 12:20

Filodendron pisze:Witam, nie chcę tworzyć nowego wątku więc podepne się do tego. Zauważyłem, ze jak wcisne lekko pedał sprzegła to on drga, nie mam problemów z wrzucaniem biegów, nic nie piszczy czy rwie (przerywa), wg mnie jedzie normalnie. Co o tym sądzicie, można tak jeździć, ewentualnie co może być tego przyczyną?
Tak jak pisałem wcześniej na warsztacie mechanik powiedział mi że może to być przyczyna wyrabiającego się łożyska oporowego które już nierówno chodzi na wałku.

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 19 lip 2007, 12:34

Dzięki za info, jak sądzisz (sądzicie) wymieniać to czy na razie zostawić (w niczy to mi nie przeszkadza), ewentualnie jaki jest koszt tego łożyska + wymiana?

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 19 lip 2007, 13:15

Wymiana jest dosc skomlikowana bo trzeba skrzynie wyciagac. Skoro nic innego Ci sie nie dzieje to jezdzij, zreszta to nie koniecznie musi byc lozysko. Sprawdz pompke sprzegla itd. czytalem gdzies na forum ze wlasnie podobne objawy sa jak sa problemy z hydraulika sprzegla. Poszukaj na forum, bylo pelno tematow na temat sprzegla. Pozdrawiam...

daniel26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2007, 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: daniel26 » 10 sie 2007, 11:11

Byłem wczoraj u mechanika i okazało się, że miałem niedokręcony amortyzator (wkład). Wyciągnął amora i jeszcze raz wszystko dokładnie poskładał. Okazało się, że auto przestało całkowicie szarpać przy ruszaniu. Nigdy bym nie pomyślał, że to pomoże :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl