[2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika
[2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika
Witam mam taki malutki problem po rozgrzaniu silnika zauważyłem że z rury wylatuje ciemny dym i po zgaszeniu gorącego silnika jest problem z uruchomieniem po jakieś godzinie postoju. Tzn odpala ale tak nie odrazu na wszystkie cylindry normuje sie po przegazowaniu jakby go lekko przylewało. Zauważyłem też że na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje jakieś 60 stopni. Czy to może być wina uszkodzonego czujnika temp lub termostatu to dymienie i lekkie przydławianie przy delikatynym ruszaniu
Re: [2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika
Jeśli chodzi o uszkodzony termostat to jeśli zatrzyma się na dużym obiegu to będziesz wolniej osiągał temp roboczą (u mnie koło 85-90) ale nie sądzę żeby to się stale utrzymywało na 60st. Co do reszty niestety nie wypowiem się.WOJTEK26 pisze:Czy to może być wina uszkodzonego czujnika temp lub termostatu
z obserwacji wynika że dostaje za dużo paliwa bo kopci na ciemno na gazie tego nie widać. Wynika że musze wziąć opornik i pomierzyć oporności na czujnikach. Na montażu gazu stwierdzili jeszcze że sonda Lambda dziwnie sie zachowuje czasami i dzisiaj znalazłem a raczej usłyszałem że gdzieś przepuszcza uszczelka wydechu czy to może wpyłynąć na tyle żeby sonda tak sie zachowywała
Może. U mnie przy nieszczelnym wydechu obroty biegu jałowego były mocno zawyżone nawet na rozgrzanym silniku.WOJTEK26 pisze:sonda Lambda dziwnie sie zachowuje czasami i dzisiaj znalazłem a raczej usłyszałem że gdzieś przepuszcza uszczelka wydechu czy to może wpyłynąć na tyle żeby sonda tak sie zachowywała
Zdejmij gumowy przewodzik podcisnienia z regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli wewnątrz przewodu jest mokro to regulator jest uszkodzony. Możesz uruchomic silnik na kilka minut i zobacz , czy nie saczy się z tego przewodziku paliwo. Dla bezpieczeństwa podłóż szmatkę by paliwo nie kapało na kolektory. W tym gumowym weżyku musi byc sucho. W przypadku uszkodzonego regulatora auto będzie ciężko paliło w czasi ok. 2 godzin od zatrzymania gorącego silnika. Na zimnym pali dobrze. Do tego wzrasta ilośc zuzywanego paliwa. Spaliny, wydech i świece mają czarny nalot w skrajnych przypadkach. Regulator "wytrzymuje " przeciętnie przebieg auta ok. 300 tys. km.
Wczoraj pojechał tam gdzie zakładali mi gaz bo cos mówili o sądzie Lambda. Okazało sie że albo mam uwalona sonde albo komputer sterujacy ponieważ sonda pokazuje odwrotnie niz jest w rzeczywistości jak na analiztorze jest mieszanka bogata to komputer widzi że jest uboga to mu dowala paliwka. Musze sie umówic na sprawdzenie oby wyszło że to sonda szwankuje
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jaki komputer? Jeśli piszesz o kompie LPG to może zwyczajnie w opcjach softu masz ustawiony typ sondy 1-0V, a nie 0-1V, ewentualnie masz sondę z separowaną masą (0,8-1,6V), ale zdaje się w ABK nie było takiego myku. Podepnij oscyloskop pod sondę i będziesz wszystko wiedział (tylko bezpośrednio pod sondę, a nie pod ECU, bo emulator sondy będzie Ci fałszować pomiar).