[2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sondę sprawdza się na pracującym silniku, a nie zgaszonym. Jak już pisałem najlepiej oscyloskopem, bo wszystko widać jak na dłoni. Od biedy może być woltomierz cyfrowy na zakresie 2V. Podczas pracy silnika, jak wszystko jest ok. to napięcie ma pięknie oscylować od 0,1 do 0,8V góra dół góra. Jeśli stoi sztywno na jakiejś wartości np. 0,3V to albo sonda uwalona albo coś ze sterowaniem wtrysku. Na marginesie napięcie na sondzie dla mieszanki stechiometrycznej w czasie pracy na LPG 0,46-0,48V, a dla benzyny to 0,58V. To wynika z innego składu spalin tych paliw. Oczywiście przy prawidłowo działającym układzie wtryskowym czy też instalacji LPG II generacji napięcie nigdy nie będzie stało na jednej wartości. Nawet w I generacji LPG napięcie będzie się nieznacznie zmieniało bo spaliny nie są jednorodne.
Jak już pisałem wpiąć się trzeba bezpośrednio pod sondę (nie odłączając jej od układu). Jeśli masz kompa LPG albo emulator sondy (I lub II generacja) to musi być ona ustawiona na "masa" lub "brak/odłączona". W przeciwnym razie ECU będzie modyfikował mapę wtrysku od źle dobranej emulacji (a właściwie czasów przebiegu), natomiast jak w typie sondy wybierze się typ sondy 1-0V, a nie prawidłowo 0-1V to emulator będzie podawał do ECU właśnie odwrotne wartości.
Jak już pisałem wpiąć się trzeba bezpośrednio pod sondę (nie odłączając jej od układu). Jeśli masz kompa LPG albo emulator sondy (I lub II generacja) to musi być ona ustawiona na "masa" lub "brak/odłączona". W przeciwnym razie ECU będzie modyfikował mapę wtrysku od źle dobranej emulacji (a właściwie czasów przebiegu), natomiast jak w typie sondy wybierze się typ sondy 1-0V, a nie prawidłowo 0-1V to emulator będzie podawał do ECU właśnie odwrotne wartości.
Święta racja i tylko racja.Danek pisze:Jaki komputer? Jeśli piszesz o kompie LPG to może zwyczajnie w opcjach softu masz ustawiony typ sondy 1-0V, a nie 0-1V, ewentualnie masz sondę z separowaną masą (0,8-1,6V), ale zdaje się w ABK nie było takiego myku. Podepnij oscyloskop pod sondę i będziesz wszystko wiedział (tylko bezpośrednio pod sondę, a nie pod ECU, bo emulator sondy będzie Ci fałszować pomiar).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska