Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 lip 2007, 13:04

Po podpięciu sie do komputera od silnika takie coś wyszło, dopiero umówie sie na sprawdzenie sondy Czutałem że mozna jeszcze sprawdzic samemu sonde sprawdzają napięcie po zgaszeniu tylko nie pamietam już jak wartość napięcia powinno być około 0,5V jak sie nie myle

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 lip 2007, 13:50

Sondę sprawdza się na pracującym silniku, a nie zgaszonym. Jak już pisałem najlepiej oscyloskopem, bo wszystko widać jak na dłoni. Od biedy może być woltomierz cyfrowy na zakresie 2V. Podczas pracy silnika, jak wszystko jest ok. to napięcie ma pięknie oscylować od 0,1 do 0,8V góra dół góra. Jeśli stoi sztywno na jakiejś wartości np. 0,3V to albo sonda uwalona albo coś ze sterowaniem wtrysku. Na marginesie napięcie na sondzie dla mieszanki stechiometrycznej w czasie pracy na LPG 0,46-0,48V, a dla benzyny to 0,58V. To wynika z innego składu spalin tych paliw. Oczywiście przy prawidłowo działającym układzie wtryskowym czy też instalacji LPG II generacji napięcie nigdy nie będzie stało na jednej wartości. Nawet w I generacji LPG napięcie będzie się nieznacznie zmieniało bo spaliny nie są jednorodne.
Jak już pisałem wpiąć się trzeba bezpośrednio pod sondę (nie odłączając jej od układu). Jeśli masz kompa LPG albo emulator sondy (I lub II generacja) to musi być ona ustawiona na "masa" lub "brak/odłączona". W przeciwnym razie ECU będzie modyfikował mapę wtrysku od źle dobranej emulacji (a właściwie czasów przebiegu), natomiast jak w typie sondy wybierze się typ sondy 1-0V, a nie prawidłowo 0-1V to emulator będzie podawał do ECU właśnie odwrotne wartości.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 lip 2007, 15:15

Danek pisze:Jaki komputer? Jeśli piszesz o kompie LPG to może zwyczajnie w opcjach softu masz ustawiony typ sondy 1-0V, a nie 0-1V, ewentualnie masz sondę z separowaną masą (0,8-1,6V), ale zdaje się w ABK nie było takiego myku. Podepnij oscyloskop pod sondę i będziesz wszystko wiedział (tylko bezpośrednio pod sondę, a nie pod ECU, bo emulator sondy będzie Ci fałszować pomiar).
Święta racja i tylko racja.

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 lip 2007, 23:45

potwierdzam - u mnie było to samo leżała sonda lambda, objawy identyczne. Wymieniłem na uniwersalna BOSCHA i jakiś czas było dobrze, ale ta pewnie też już umiera bo zaczyna znów fiksować od czasu do czasu

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lip 2007, 12:19

A czy ktoś może mi podpowiedzieć jaką oporność powinien mieć przepływomierz na zgaszony, silniku i między którymi pinami sie sprawdza

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2007, 13:27

Czujnik temperatury powietrz - między pin 1 i pin 4.
Potencjometr przepływomierza - między pin 3 i pin 4 - oporność całkowita.
Pin numer 2 - to suwak potencjometru.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 lip 2007, 13:06

Tak sie zastanawiam czy ktoś nie włożył sondy 1-0 zamiast 0-1 i stąd te cyrki widzi komp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl