[b3/ru 1.8 ] Zdekompletowany filt powietrza Szlam w filtrze
[b3/ru 1.8 ] Zdekompletowany filt powietrza Szlam w filtrze
witam od ponad pół roku jestem posiadaczem b3 1,8 z lpg silnik RU
Ostatnio siedzac na allegro oglądałem 80 i zauważyłem że większość ma zabudowany filtr od dołu czego w mojej niuni nie ma.
Czy ktoś z Formowiczów mógłby pomoc mi w tej kwestii poniewaz objawy które są w aucie od kupna podejrzewam że są spowodowane brakiem elementów zabudowy.
ale po kolei
1.gdy zakupiłem auto kończącej sie zimy bardzo zbierał się biały szlam pod koriem i w filtrze , oczywiście przy zakupie widziałem to i twierdząc iż uszczelka pod głowica jest do wymiany zbiłem znacząco z ceny.
Właściciel był troche tajemniczy nie wiedział kiedy wymieniał olej i jakie płyny dolewał twierząc iż jest to 3 auto w rodzinie także nie ogarnia tematu Faktem jest to ze dojezdzał nim do pacy na lpg małe odciniki 5km w jedna strone.
2 Po zakupie z moim zaznajomionym mechanikiem poszły do wymiany oleje i fitry łacznie z płynem aby sprawdzić czy to uszczelka przy okazji zdjęliśmy pokrywę zaworów i wyczyściliśmy wszystko ze szlamu. Z racji tego że robię duże odległości szlamu na poczatku były małe znikome ilości po wymianie sparciałych węży nagrzewnicy wycieki i ubywanie płynu ustało.
Dodam też że auto nie kpciło i nie kopci na żaden z kolorów tęczy.
3 podzczas wiosny i lata szmau wogóle nie bylo ale pojawiły sie problemy z szarapniem a pb i dużym spalaniem lgp (11-15l)
wtedy poszła regulacja lpg i ustawianie zapłonu .
Teraz jest już troche zimniej i przy wymianie oleju pojawił sie szlam w dużej ilości. oraz szarpanie na pb do 2tys powyżej ciągnie łądnie tak jak by sie dławił.
Dodam tez że temperatura silnika podczas jazdy wychodzi powyżej 3 kresek czerwonych i stabilnie w miare jazdy trzyma ten poziom.
Pytanie moje jest czy brakujące weże w filtrze powietrza maja wpływ na działanie auta i szlam na moje skromne oko to silnik tak jak by był niedogrzany
Dodaje foto jak jest filtr w aucie zamontowany i czy przy instalacji lpg maja być te elemęty czy nie prosze o pomoc pozdrawiam.
Ostatnio siedzac na allegro oglądałem 80 i zauważyłem że większość ma zabudowany filtr od dołu czego w mojej niuni nie ma.
Czy ktoś z Formowiczów mógłby pomoc mi w tej kwestii poniewaz objawy które są w aucie od kupna podejrzewam że są spowodowane brakiem elementów zabudowy.
ale po kolei
1.gdy zakupiłem auto kończącej sie zimy bardzo zbierał się biały szlam pod koriem i w filtrze , oczywiście przy zakupie widziałem to i twierdząc iż uszczelka pod głowica jest do wymiany zbiłem znacząco z ceny.
Właściciel był troche tajemniczy nie wiedział kiedy wymieniał olej i jakie płyny dolewał twierząc iż jest to 3 auto w rodzinie także nie ogarnia tematu Faktem jest to ze dojezdzał nim do pacy na lpg małe odciniki 5km w jedna strone.
2 Po zakupie z moim zaznajomionym mechanikiem poszły do wymiany oleje i fitry łacznie z płynem aby sprawdzić czy to uszczelka przy okazji zdjęliśmy pokrywę zaworów i wyczyściliśmy wszystko ze szlamu. Z racji tego że robię duże odległości szlamu na poczatku były małe znikome ilości po wymianie sparciałych węży nagrzewnicy wycieki i ubywanie płynu ustało.
Dodam też że auto nie kpciło i nie kopci na żaden z kolorów tęczy.
3 podzczas wiosny i lata szmau wogóle nie bylo ale pojawiły sie problemy z szarapniem a pb i dużym spalaniem lgp (11-15l)
wtedy poszła regulacja lpg i ustawianie zapłonu .
Teraz jest już troche zimniej i przy wymianie oleju pojawił sie szlam w dużej ilości. oraz szarpanie na pb do 2tys powyżej ciągnie łądnie tak jak by sie dławił.
Dodam tez że temperatura silnika podczas jazdy wychodzi powyżej 3 kresek czerwonych i stabilnie w miare jazdy trzyma ten poziom.
Pytanie moje jest czy brakujące weże w filtrze powietrza maja wpływ na działanie auta i szlam na moje skromne oko to silnik tak jak by był niedogrzany
Dodaje foto jak jest filtr w aucie zamontowany i czy przy instalacji lpg maja być te elemęty czy nie prosze o pomoc pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 20:11 przez mumin87, łącznie zmieniany 2 razy.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam. Co do wystającej rury od kolektora wydechowego, to u mnie też nie ma takiego niby papierowej rury wchodzącej w obudowę filtra powietrza (a nie ma jej dlatego, że gaz LPG nie lubi ciepłego powietrza. U mnie jest zrobione tak, że tu gdzie od obudowy filtra powietrza jest wyjście na rurkę w dół to mam tą papierową rurę zamontowana i położoną w tym miejscu gdzie u Ciebie jest reduktor. Mam nadzieję, że zrozumiałeś to co napisałem, bo trudno to tak wyrazić i napisać słowami. :mrgreen:
[ Dodano: 2010-10-24, 09:31 ]
A dużo masz tego szlamu w filtrze ? A pod korkiem oleju ? A jeszcze zapytam, jaki masz zalany olej w silniku :?:
[ Dodano: 2010-10-24, 09:31 ]
A dużo masz tego szlamu w filtrze ? A pod korkiem oleju ? A jeszcze zapytam, jaki masz zalany olej w silniku :?:
koledzy tylko i wyłącznie płyn, petrygo aktualnie jest zalany. czytałem watki przed kupnem auta o szlamie i to niby niedogrzany silnik źle spalanie gazu i krótkie odcinki ale co za tym idzie kończąca się uszczelka pod głowica, jak narazi na głowice nie wskazuje możne jak zamontuje ta rurę chociaż od kolektora to będzie lepiej? jak sadzicie? tylko czy wtedy nie będzie parcha i kichał na gazie? miałem parę aut z lpg i zawsze ta rura była z ciepłym
Kupować i zamontować rurę a możne ten potencjometr co dopowiada za puszczanie ciepłego i zimnego siedzi co niby jest w filtrze na początku przed talerzem?
Kupować i zamontować rurę a możne ten potencjometr co dopowiada za puszczanie ciepłego i zimnego siedzi co niby jest w filtrze na początku przed talerzem?
mumin87, szarpanie i spadek mocy może być spowodowany zapchanym filtrem, jeśli jest bardzo zapchany to tak jakbyś próbował biegać ze szmatą w ustach.Zapchany przez ów maź, szlam czy jak to tam nazwać. Fakt że szlam się pojawia to może być niedogrzany silnik oraz płyn który dostaje się do układu. Masz zmiany na bagnecie w postaci kropelek lub na korku? To sugerowałoby że płyn chłodniczy dostaje się do oleju , a co za tym idzie, argument za uszczelką, poza tym jeśli lejesz mineralny olej to czasem takie "masło" wytrąca się na korku, zwłaszcza na małych odcinkach jak jeździsz, mam tak samo, ale nie dostaje mi sie to do filtra, mam trochę inny silnik. Jak wygląda u Ciebie wskazanie temperatury, osiąga właściwą, czy może masz zbyt niską w okolicach 70'C? Strzel no jakąś fote jak ten syf wygląda ...
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
mumin87, Kolego, ja też nie mam tzw. "tłumika hałasu" czyli tych rur, jedna zima już przejeżdżona i jest ok, nawet z LPG, co do "masła" na korku - jeżeli nic więcej nie wskazuje na uszczelkę to jest to wina krótkich odcinków i niedogrzanego tym samym silnika. W Twoim przypadku masz chyba temp. ok 70stp.C i jest to troszeczke mało, wskaźnik może źle wskazywać lub masz padnięty termostat ew. czujnik temp. na chłodnicy
no właśnie jak jadę to wskazówka od temp. lekko powyżej tych 3 kresek sie trzyma zrobie foty szlamu jak sie nazbierał i wrzucę jutro kupie rurę do kolektora i złaoże od ciepłego zobaczę jaki będzie efekt a na bagnecie normalny alej widać żadnych kropel wody jak spuszczałem stary olej to raczej Normany nie był wodnisty
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Witam kolege, Rowniez nie stawialbym na uszczelke, mialem ten sam objaw, skoro temperatura siega 3 kreski to masz niedogrzany silnik a co za tym idzie termostat do wymiany.
Wymien termostat zalej plyn, wyczysc obudowe filtra powietrza i odme olejowa potem rozgrzej silnik i (chodz tutaj pewnie koledzy mnie skrytykuja) daj niuni po garach na trasie i szlamu nie bedzie.
oczywiscie szarpanie tez ustanie.
osobiscie sam robie krutkie odcinki typu 6-10km silnik sie dogrzewa i ani szlamu ani szarpania nie ma
[ Dodano: 2010-10-25, 19:35 ]
co do rury do kolektora to sam tez jej nie mam i wszystko jest w jak najlepszym porzadku
Wymien termostat zalej plyn, wyczysc obudowe filtra powietrza i odme olejowa potem rozgrzej silnik i (chodz tutaj pewnie koledzy mnie skrytykuja) daj niuni po garach na trasie i szlamu nie bedzie.
oczywiscie szarpanie tez ustanie.
osobiscie sam robie krutkie odcinki typu 6-10km silnik sie dogrzewa i ani szlamu ani szarpania nie ma
[ Dodano: 2010-10-25, 19:35 ]
co do rury do kolektora to sam tez jej nie mam i wszystko jest w jak najlepszym porzadku
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Ja dodam od siebie, że tej rury od kolektora u mnie też nie ma, i problemów z LPG nie było nawet ostatniej zimy przy -30 stopniach, jak i teraz nie ma problemu. A co tej rury to i tak w obudowie filtra jest i tak zamknięte (zamknięta klapka) te wejście na ciepłe powietrze. A co do tego szlamu to u mnie pojawia się on (ale TYLKO zimą) na tym grzybku małym w obudowie filtra powietrza. Raz na jakiś czas to wyczyszczę i nie ma problemu.
Popieram Kolegę damianek1234561 jak rozgrzejesz silnik do 90stopni to daj mu trochę w pedał, tylko nie kręć go cały czas na czerwonym polu :!: . Jak od czasu do czasu go przegonisz tak w granicach rozsądku i ostrożności (pod czerwone pole) to dobrze mu to zrobi. :mrgreen:
Popieram Kolegę damianek1234561 jak rozgrzejesz silnik do 90stopni to daj mu trochę w pedał, tylko nie kręć go cały czas na czerwonym polu :!: . Jak od czasu do czasu go przegonisz tak w granicach rozsądku i ostrożności (pod czerwone pole) to dobrze mu to zrobi. :mrgreen:
mumin87, skoro temp. masz taką niską to świadczy o tym, że najprawdopodobniej masz walnięty termostat w pozycji otwartej, stąd niedogrzanie silnika i powstawanie, szlamu. Silnik nieosiąga odpowiedniej temp. ponieważ płyn cały czas krąży w dużym obiegu. Temperaturę będziesz miał ciężko wyższą osiągnąć, chyba że faktycznie go nieźle przegazujesz na 5-6 tyś ale to kilka dłuższych chwil(lub zrób odcinek na 2ce) to na pewno rozgrzeje silnik. Niedogrzanie silnika powoduje tez większe spalanie. Nie stawiałbym na czujnik temp w chłodnicy - moja diagnoza termostat!! . Masz czas i miejsce wymontuj gada, do garnuszka z nim i sprawdzisz , chociaż jeśli będzie zatarty to nawet ci nie drgnie.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
sposob z garnkiem sie nie sprawdza
najlepiej od razu wymienic to nie jest duzy koszt
u ojca w passku mialem przypadek ze termostat w garnku z woda sie otwieral i zamykal a w ukladzie juz sie nie otwierał :evil:
ale zmienilismy i wszystko wrocilo do normy podkreslam ze uklad chlodzenia sprawny i szczelny
wiec sposob z garnkiem odpada lepiej od razu wymienic
pozdro
najlepiej od razu wymienic to nie jest duzy koszt
u ojca w passku mialem przypadek ze termostat w garnku z woda sie otwieral i zamykal a w ukladzie juz sie nie otwierał :evil:
ale zmienilismy i wszystko wrocilo do normy podkreslam ze uklad chlodzenia sprawny i szczelny
wiec sposob z garnkiem odpada lepiej od razu wymienic
pozdro
damianek1234561, masz rację nie zawsze się sprawdza, napisałem , że jeśli jest zatarty to nawet nie drgnie, z nowym można zrobić testa czy się w ogóle otwiera. Były przypadki przecież jak chłopaki sprawdzali i po pełnym otwarciu nawet 1.5h trwało nim się zamknął. Termostata najlepiej to Ori, ale jest w cholerę drogi u mnie krzyczą 116zł , Wahlera 40zeta, albo Verneta 25zł...
ole i filtry wymienione termostat bedzie wymieniony w piątek sobota napisze co i jak koledzy a mam pytanie ponieważ moje ost 2 auta to opel astra i vectra i tam przy wymianie termostatu standardowo ukręcały się śruby czy w audi to tez taka bolączka czy obejdzie się bez naspawania nakrętek na szpilki?