Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80 1,8S+gaz] Podczas rozruchu silnik sie zacina

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marcin-26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:46

[b3 80 1,8S+gaz] Podczas rozruchu silnik sie zacina

Post autor: marcin-26 » 25 paź 2010, 21:05

A wiec przy próbie uruchomienia zimnego silnika jakby sie zatrzymuje na chwile po czym zaraz prrzeskoczy i znów kręci albo trzeba od nowa stacyjkę przekrecic.Po kilku takich cyklach dopiero zapali.Dodam ze akumulator jest nowy.Dzieje sie tak tylko gdy auto dłuzej postoji i no dobe nlub kilka dni i silnik jest zimny.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 25 paź 2010, 21:16

do przeglądu rozrusznik...
-problem może tkwić na "zawieszaniu" się szczotek (być może dlatego że się kończą)
-elektrowłącznik się "kończy"... (to jest ten element gdzie podłączone są kable z instalacji auta)
-bendix ale to wykluczam raczej bo on jeśli przepuści to
marcin-26 pisze:zaraz przeskoczy i znów kręci
już nie bedzie dalej krecił.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 25 paź 2010, 21:26

marcin-26, zgodzę się z kolegą Dziki, rozrusznik, warto przy okazji sprawdzić palec i kopułkę.

Może być coś z układem WN. sprawdzić nie zaszkodzi...
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 14:29 przez Tauron, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin-26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:46

Post autor: marcin-26 » 26 paź 2010, 12:50

Dziki pisze:do przeglądu rozrusznik...
-problem może tkwić na "zawieszaniu" się szczotek (być może dlatego że się kończą)
-elektrowłącznik się "kończy"... (to jest ten element gdzie podłączone są kable z instalacji auta)
-bendix ale to wykluczam raczej bo on jeśli przepuści to
marcin-26 pisze:zaraz przeskoczy i znów kręci
już nie bedzie dalej krecił.
Hmmmm, ja raczej podejzewałem ze to silnik jakby hamuje cos, bo rozrusznik obróci po chwili zatrzyma sie az wszystko przygasnie i nieraz pokreci dalej albo wcale wtedy musze od nowa przekrecic kluczyk.Dodam ze to sie dzieje tylko wtedy gdy auto dłuzej stoji np dzien dwa trzy i silnik jest zimny.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 paź 2010, 12:56

Tauron pisze:warto przy okazji sprawdzić palec i kopułkę.
Te rzeczy akurat nie mają nic wspólnego z rozrusznikiem.

Jaki i kiedy olej był wymieniany? Miałem przypadek w wózku widlastym olej był gęsty jak smoła w zimne dni i bardzo trudno się go odpalało, rozrusznik nie miał siły kręcić, było identycznie jak opisujesz.

marcin-26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:46

Post autor: marcin-26 » 26 paź 2010, 14:28

LeeOne pisze:
Tauron pisze:warto przy okazji sprawdzić palec i kopułkę.
Te rzeczy akurat nie mają nic wspólnego z rozrusznikiem.

Jaki i kiedy olej był wymieniany? Miałem przypadek w wózku widlastym olej był gęsty jak smoła w zimne dni i bardzo trudno się go odpalało, rozrusznik nie miał siły kręcić, było identycznie jak opisujesz.
No olej to dosyć dawno był wymieniany,rok moze dwa temu, tylko ze regularnie jest dolewany ok pół litra ma mc.Tak sobie mysle czy czasem uszczelka pod glowica nie rozszelnila sie i wali plyn chlodniczy do któregos cylindra(bo sporo ubywa a nie widac gdzie) i ten cylinder poprostu rdzewieje i stad tak ciezko chodzi a jak zimny to wiadaomo ciasniejszy dodatkowo.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 26 paź 2010, 14:39

marcin-26 pisze:rok moze dwa temu
no to ładnieś pojechał, to że dolewasz 0.5 litra co miesiąc nie znaczy że przez to dolewanie sam sobie go zmieniłeś. Olej oczwyiście musisz wymienić CAŁY, oraz filtr. Sprawdź dokładnie czy nie ucieka ci plyn z żadnego przewodu, czasem lubi pójść krociec przy korpusie silnika, albo wywala ci przez korek. Przy termostacie też lubi wyciekac płyn. Ile tam mniej więcej robisz km/mc ? więcej niż 1000?

marcin-26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:46

Post autor: marcin-26 » 26 paź 2010, 15:19

Tauron pisze:
marcin-26 pisze:rok moze dwa temu
no to ładnieś pojechał, to że dolewasz 0.5 litra co miesiąc nie znaczy że przez to dolewanie sam sobie go zmieniłeś. Olej oczwyiście musisz wymienić CAŁY, oraz filtr. Sprawdź dokładnie czy nie ucieka ci plyn z żadnego przewodu, czasem lubi pójść krociec przy korpusie silnika, albo wywala ci przez korek. Przy termostacie też lubi wyciekac płyn. Ile tam mniej więcej robisz km/mc ? więcej niż 1000?
Do tysiaca km miesiecznie, ale olej wymienialem jakis rok temu moze troche dalej

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 31 paź 2010, 23:27

u mnie podobny problem tylko ze silnik zimny czy ciepły to bez różnicy, sporadycznie rozrusznik zacina sie, po czym dalej kreci i odpala, wszystko na jednym przekreceniu.

dodatkowo objaw, przekrecam kluczyk na zapłon i czasami efekt jest taki jakbysmy odpalali silnik na biegu bez wciśniętego sprzegła, czyli poruszy autem do przodu, co to może być?

czy przyczyna jest wspólna? ja obstawiam rozrusznik bądź stacyjkę...


olej wymieniany regularnie wraz z filtrem jakby co

forevwers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2010, 10:47
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: forevwers » 31 paź 2010, 23:49

sprawdz czy rozrzad masz dobrze ustawiony. przyczyna zatrzymywania sie rozrusznika nie bedzie stary olej. poprostu przy przstawieniu rozrzadu o jeen zabek ( czesta dolegliwosc naszych polskich pseudo "mechanikow") auto bedzie jezdzilo w "miare" normalnie, jednak przy odpalaniu pojawia sie problemy (zwlaszcza na zimnym silniku). jesli rozrusznik startuje od strala to nie beda to szczotki ani akumulator ( w tedy nie mail by sily przekrecic).

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 31 paź 2010, 23:57

silnik pali od strzała w pozostałych przypadkach,
aku dobre,
opisane objawy trwaja ok miesiaca, przy rozrzadzie nie było grzebane, chyba ze sam by przeskoczył, ale wtedy to objawy były by za każdym razem raczej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl