Witam grono,
Mam zagadkę:
W moim ABK wymieniłem:
sworzeń zwrotnicy, drążek kierowniczy + obie końcówki, amortyzatory, łączniki + gumy stabilizatorów, a rok temu tuleje wahacza. Obecnie zawieszenie jest sztywne.
Wczoraj byłem na ustawieniu geometrii + zbieżności.
Nie dokończyłem go jednak.
Pan Diagnosta pokazał mi na monitorze, że kąt wyprzedzenia sworznia powinien w przypadku B4 wynosic kilka stopni (do 2 st. o ile pamiętam) zas na monitorze widniało... 20 stopni. Czyli 10x ponad normę!
Pan Diagnosta twierdzi, że tuleje met-gum na wahaczach są do wymiany, i że nie ma sensu ustawiać geometrii w tym momemncie.
Dodam, że w innej stacji diagnostycznej inny Pan Diagnosta powiedział, że tuleje są OK! (sprawdzał na szarpakach)
Pytanie 1: Czy wymienione tuleje wahacza mogą spowodować zmianę kąta 10x przekraczającą normę??
Pytanie 2: Jak się reguluje (czy w ogóle) kąt wyprzedzenia sworznia? Na sworzniu?
Pytanie 3: Co mi grozi, jesli zostawię taki 20-stopniowy kąt? Czytałem, że "wspomaga" to jazdę na wprost i powracanie kół po skręcie do pozycji na wprost. Dodam, że auto prowadzi się dość dobrze - trzeba owszem nieco skorygowac zbieżność (to tez było widać na monitorze), ale jedzie prosto, pewnie, nie ściąga na boki.
[B4 ABK] Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy = 20 stopni??
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kąt wyprzedzenia sworzania zwrotnicy można skorygować na tej samej regulacji co kąt pochylenia koła. Z tym że nie wiem dokładnie jaki jest zakres takowj korekty. Pamiętam że jak w swojej ustawiałem kąt pochylenia koła to w zależności od położenia sworznia zmenila sie kąt wyprzedzenia pamietam że nieźle sie nakląłem zanim to ustawiłem aż poźniej dorobuiłem sobie specjalny przyrząd do regulacji.
Tak sobie myslę na przyczynami. Wychodzi mi że albo źle pozakładane są te sworznie czyli lewy na prawy albo coś jest mocno przesunięte. Tuleje takiego wyniku raczej by nie dały. Szkoda że nie pamiętasz dokładnie wartości i czy ten kąt był dodatni czy ujemny.
Tak sobie myslę na przyczynami. Wychodzi mi że albo źle pozakładane są te sworznie czyli lewy na prawy albo coś jest mocno przesunięte. Tuleje takiego wyniku raczej by nie dały. Szkoda że nie pamiętasz dokładnie wartości i czy ten kąt był dodatni czy ujemny.
Po problemie.
A właściwie to nie było problemu. Pojechałem do innego specjalisty który zajmuje się tylko geometrią podwozia. Jedynie zbieżność wymagała niewielkiej korekty, wszystkie kąty są poprawne.
Zainteresowanych informuję, że na stacji kontroli pojazdów Sosnowski na Marynarki Polskiej w Gdańsku więcej się nie pojawię, gdyż diagnosta najwyraźniej powinien ubrać swoje stanowisko w cudzysłów.
Jeśli ktoś jest zainteresowany namiarem na tego drugiego specjalistę to proszę na PW.
A właściwie to nie było problemu. Pojechałem do innego specjalisty który zajmuje się tylko geometrią podwozia. Jedynie zbieżność wymagała niewielkiej korekty, wszystkie kąty są poprawne.
Zainteresowanych informuję, że na stacji kontroli pojazdów Sosnowski na Marynarki Polskiej w Gdańsku więcej się nie pojawię, gdyż diagnosta najwyraźniej powinien ubrać swoje stanowisko w cudzysłów.
Jeśli ktoś jest zainteresowany namiarem na tego drugiego specjalistę to proszę na PW.