Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy = 20 stopni??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

[B4 ABK] Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy = 20 stopni??

Post autor: Easyrider » 27 paź 2010, 11:00

Witam grono,

Mam zagadkę:

W moim ABK wymieniłem:
sworzeń zwrotnicy, drążek kierowniczy + obie końcówki, amortyzatory, łączniki + gumy stabilizatorów, a rok temu tuleje wahacza. Obecnie zawieszenie jest sztywne.

Wczoraj byłem na ustawieniu geometrii + zbieżności.
Nie dokończyłem go jednak.

Pan Diagnosta pokazał mi na monitorze, że kąt wyprzedzenia sworznia powinien w przypadku B4 wynosic kilka stopni (do 2 st. o ile pamiętam) zas na monitorze widniało... 20 stopni. Czyli 10x ponad normę!

Pan Diagnosta twierdzi, że tuleje met-gum na wahaczach są do wymiany, i że nie ma sensu ustawiać geometrii w tym momemncie.
Dodam, że w innej stacji diagnostycznej inny Pan Diagnosta powiedział, że tuleje są OK! (sprawdzał na szarpakach)

Pytanie 1: Czy wymienione tuleje wahacza mogą spowodować zmianę kąta 10x przekraczającą normę??

Pytanie 2: Jak się reguluje (czy w ogóle) kąt wyprzedzenia sworznia? Na sworzniu?

Pytanie 3: Co mi grozi, jesli zostawię taki 20-stopniowy kąt? Czytałem, że "wspomaga" to jazdę na wprost i powracanie kół po skręcie do pozycji na wprost. Dodam, że auto prowadzi się dość dobrze - trzeba owszem nieco skorygowac zbieżność (to tez było widać na monitorze), ale jedzie prosto, pewnie, nie ściąga na boki.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 27 paź 2010, 11:45

Z tego co ja wiem to nie ustawia się kata wyprzedzenia, Przynajmniej nie widziałem nigdzie jak się to ustawia.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 paź 2010, 12:00

Kąt wyprzedzenia sworzania zwrotnicy można skorygować na tej samej regulacji co kąt pochylenia koła. Z tym że nie wiem dokładnie jaki jest zakres takowj korekty. Pamiętam że jak w swojej ustawiałem kąt pochylenia koła to w zależności od położenia sworznia zmenila sie kąt wyprzedzenia pamietam że nieźle sie nakląłem zanim to ustawiłem aż poźniej dorobuiłem sobie specjalny przyrząd do regulacji.
Tak sobie myslę na przyczynami. Wychodzi mi że albo źle pozakładane są te sworznie czyli lewy na prawy albo coś jest mocno przesunięte. Tuleje takiego wyniku raczej by nie dały. Szkoda że nie pamiętasz dokładnie wartości i czy ten kąt był dodatni czy ujemny.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 27 paź 2010, 12:16

Cześć,

Sworznie na pewno są dobrze pozakładane (da się odwrotnie??), a wynik był dodatni + 20 stopni i pare minut na kazdym kole.

Własnie to mnie zadziwia... 20 stopni to przeciez ogromne pochylenie...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 paź 2010, 12:23

Easyrider pisze: (da się odwrotnie??)
uwierz mi da się :mrgreen: ale w tym przypadku byłoby na minusie.
Jest jeszcze jedna opcja gościu źle dokonał pomiaru i raczej na pewno bo przy 20* to koło by weszło w zderzak.
Wrzuć, jak możeszfotę z boku jak koło stoi względem wnęki.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 27 paź 2010, 13:08

No właśnie koło stoi dość normalnie - może jest nieco przesunięte do przodu, ale zawsze myślałem, że tak musi być :)
Tez podejrzewam, że może źle założył przyrzady ale nie śmiem wątpić w fachowość Pana diagnosty.

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 28 paź 2010, 19:23

Easyrider pisze:nie śmiem wątpić w fachowość Pana diagnosty
A powinieneś, przy takiej różnicy powinien sie zorientować że coś nie pasi, albo jego wiedza jest jeszcze na ten temat zbyt mała :-/
A sprawdzałeś u jakiegoś innego?

arnee

Post autor: arnee » 23 lis 2010, 23:02

Trochę regulacji jest na sworzniu (trzy śruby mocowania do wahacza) a na nich trochę ruchu będzie ale czy aż tyle . Tuleje wahacz raczej na tyle nie są wybite żeby było 20stopni.
Zobacz jeszcze co z kołyską.

tommy

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 25 lis 2010, 21:28

Po problemie.

A właściwie to nie było problemu. Pojechałem do innego specjalisty który zajmuje się tylko geometrią podwozia. Jedynie zbieżność wymagała niewielkiej korekty, wszystkie kąty są poprawne.

Zainteresowanych informuję, że na stacji kontroli pojazdów Sosnowski na Marynarki Polskiej w Gdańsku więcej się nie pojawię, gdyż diagnosta najwyraźniej powinien ubrać swoje stanowisko w cudzysłów.

Jeśli ktoś jest zainteresowany namiarem na tego drugiego specjalistę to proszę na PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl