Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

Post autor: PI7er » 20 paź 2010, 23:37

Robie juz przymiarki do klimatronika na przyszly sezon, mam na oku auto z klimatronikiem ale jest to V6, ja posiadam ABT 4 Cyl.
Napewno bede potrzebowal inna lape do kompresora oraz inne przewody.
Czy jeszcze jakies niespodzianki mnie czekaja ? Wiem aby zabrac caly zespol dmuchawy, z przewodami, skraplacz, osuszacz, kompresor, caly panel. Co jeszcze mnie czeka, gdzie jeszcze sa jakies ukryte czujniki, przekazniki i.t.d. Wycieczka po Klimatronika bedzie daleka i musial bym odrazu wszystko zabrac. Oczywiscie wszystko bede sam wyciagal.
Prosze o podzielenie sie cennymi uwagami osoby, która jest obeznana w temacie.

EDIT:

Postaram sie opisac od strony elektrycznej wiazke do klimatronika.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C

WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Obrazek

Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Obrazek

Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
Obrazek


WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Obrazek

Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Obrazek

Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Obrazek

Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Obrazek

Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Obrazek

Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Obrazek

Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Obrazek

Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Obrazek

Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Obrazek

Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
Obrazek

WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Obrazek

Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Obrazek

Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Obrazek

Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Obrazek

Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Obrazek

Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
Obrazek

I widok skrzynki z góry.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 lis 2010, 23:30 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 21 paź 2010, 22:51

może z tej strony coś zaczerpniesz
:arrow: http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18579366

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2010, 21:32

Ciekawe czy nie będzie przeszkadzało sterownikowi klimatronika że będzie dostawał niewłaściwy sygnał obrotów z silnika 4 cylindrowego zamiast 6cio... :roll:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 29 paź 2010, 22:58

Dziekuje za porady, juz nazbieralem troche informacji, jutro jade pruc dawce, temat jest rozwojowy i bedzie rozwijany przezemnie <ok>

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 29 paź 2010, 23:33

PI7er, ciężki grunt z v6 do r4 przekładka. Będziesz miał
sporo rzeźby i duuużo pracy. Mnie szczerze lekko przerażają
te wszystkie czujniki i masa kabli. Powodzenia.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 30 paź 2010, 21:32

gornik pisze:ciężki grunt z v6 do r4
ale może zawsze to co w komorze silnika wymienić od V6 na R4 nawet manualnej klimy

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 31 paź 2010, 00:53

Nie bedzie tragedi, 450km zrobione i caly dzien z glowy ale klimatronik mam jzu w domu. Jest na R134A, auto z polowy roku 93. Mam wycieta cala wiazke która byla pod deska + cala wiazka w komorze do wentylatorów, czujników na skraplaczu, kompresora, czujnika temperatury. Napewno bede potrzebowal od 4R kompresor lub sprzeglo, kolo pasowe na wal, lapa kompresora i przewód od kompresora do grodzi i do skraplacza. Ten od grodzi do osuszacza i skraplacza powinien pasowac.

Jedno mnie zdziwilo, brak czujnika nad glowa kierowcy obok lampki, powinna byc tam wiazka, nie bylo jej raczej a w samej obudowie lampki tez go nie znalazlem, byla tylko zaslepka w kratce. Byly klimatroniki bez tego czujnika ?
wujo1 pisze:ale może zawsze to co w komorze silnika wymienić od V6 na R4 nawet manualnej klimy
Problem moze stanowic kompresor, od manualnej nie posiada czujnika predkosci.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 paź 2010, 02:48

Piotrek czujnik jest na desce rozdzielczej tam gdzie nawiew na szybę.
Nigdy nigdy nie było go w lampce, zawsze montowany był na górze
deski, nie wiem skąd ten pomysł.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 31 paź 2010, 09:57

gornik pisze:Nigdy nigdy nie było go w lampce
a mi się zdaje że był zobacz na foto nr 17

Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 paź 2010, 09:59

w lampce też był.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 paź 2010, 23:56

Spoko może i tak. Live widziałem ok. 30 B4 z climatornic,
wszystkie miały kratkę na desce, ale jak etka i leo mówi, że był
to musiał być. Człowiek się uczy całe życie. Pozdro.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 00:54

Z prawej strony zespolu dmuchawy jest gruszka podcisnieniowa sterujaca klapa obieg wewnetrzny/zewnetrzny jest polaczona do elektrozaworu, który ma trzy zlacza podcisnienia. Jedno jest do gruszki, drugie idzie podcisnienie do serwa a trzecie gdzie powinno isc ? Sprawe czujnika przy lampce moze jutro bede wyjasnial, rozkopie cala wiazke, która przywiozłem.

Edit:
Chodzi o elektrozawów 13 na ponizszym screanie z ETKI.
Obrazek

Maly OT.
Dawca to calkiem fajna wersja 2.6 Q 93 rok, wersja dla GALMET czechy ale po ostrych przejsciach, pupa od innego auta, mocny strzal w przedni slupek, jak zdjolem deske to zobaczylem ze podszybie sie przelamalo :shock: .
Akumulator podcisnienia pod lewym blotnikiem byl polamany przy strzale i poklejony nieudolnie. Nie mam pojecia jak to wszystko dzialalo przez tyle lat :shock:

Macie moze pomysl u kogo szukac pierdolek do klimatornika typu czujnik w skraplacz, czyjnik w lampke, kompresor z lapa i przewodami ?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 lis 2010, 01:33

na forum jest kolega świstak na moim profilu jest jego reklama z numerem tel gość rozebrał ponad 45 audi wiec ma prawie wszystko byłem u niego osobiście po klimatronik to widziałem co do czujnika w lampce to jest bo osobiście go wyćiągałem w desce jest drugi z wentylatorkiem ja obecnie siedze nad instalacją żeby wszystko zegrć nie zapomnij że klimatronik ma w kapresorze czujnik predkośći w manualu tego niema

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lis 2010, 01:51

Wiem, ale na etce sprawdzalem i tylko v6 i diesle mialy czujnik predkosci, przy 4 cyl nie ma czujnika wedlug etki, dziwne. Masz kompresor z benzyny 4 cylindrowej z klimatronikiem i masz czujnik predkosci ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2010, 09:21

PI7er pisze: jest polaczona do elektrozaworu, który ma trzy zlacza podcisnienia. Jedno jest do gruszki, drugie idzie podcisnienie do serwa a trzecie gdzie powinno isc ?
Jeśli chodzi ten elektrozawór to trzeci idzie do atmosfery. Tędy gruszka zaciąga powietrze aby wrócić do pozycji neutralnej gdy elektrozawór przestanie podawać podciśnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl