[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz
[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz
Robie juz przymiarki do klimatronika na przyszly sezon, mam na oku auto z klimatronikiem ale jest to V6, ja posiadam ABT 4 Cyl.
Napewno bede potrzebowal inna lape do kompresora oraz inne przewody.
Czy jeszcze jakies niespodzianki mnie czekaja ? Wiem aby zabrac caly zespol dmuchawy, z przewodami, skraplacz, osuszacz, kompresor, caly panel. Co jeszcze mnie czeka, gdzie jeszcze sa jakies ukryte czujniki, przekazniki i.t.d. Wycieczka po Klimatronika bedzie daleka i musial bym odrazu wszystko zabrac. Oczywiscie wszystko bede sam wyciagal.
Prosze o podzielenie sie cennymi uwagami osoby, która jest obeznana w temacie.
EDIT:
Postaram sie opisac od strony elektrycznej wiazke do klimatronika.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C
WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
I widok skrzynki z góry.
Napewno bede potrzebowal inna lape do kompresora oraz inne przewody.
Czy jeszcze jakies niespodzianki mnie czekaja ? Wiem aby zabrac caly zespol dmuchawy, z przewodami, skraplacz, osuszacz, kompresor, caly panel. Co jeszcze mnie czeka, gdzie jeszcze sa jakies ukryte czujniki, przekazniki i.t.d. Wycieczka po Klimatronika bedzie daleka i musial bym odrazu wszystko zabrac. Oczywiscie wszystko bede sam wyciagal.
Prosze o podzielenie sie cennymi uwagami osoby, która jest obeznana w temacie.
EDIT:
Postaram sie opisac od strony elektrycznej wiazke do klimatronika.
Wiazke mozna podzielic na 3 czesci: Wiazka A/Wiazka B/Wiczka C
WIAZKA A - jest dopieta do zespolu dmuchawy i laczy ze soba wszystkie czujniki, silniczki i.tp zawarte w dmuchawie.
Podpinamy do niej Wiazke B od klimatronika oraz oraz zasilanie silnika dmuchawy pod okraglą brązową wtyczke. Brązową wtyczke mamy w kazdym aucie nawet tam gdzie nie bylo klimy, zasila ona tylko silnik dmuchawy.
Z wiązki A wychodza 4 wtyczki które podpinamy do panelu od Klimatronika.
WIAZKA B - Łączy wiązke A zawartą w zespole dmuchawy z wiązka C która laczy wszystko to co od klimtronika zostalo zamontowane pod maska z tym co mamy pod deska.
Wygląda tak:
Łączy sie z wiązka A 3 kostkami:
Nastepnie z wiazki tej wychodza 2 wtyczki do zespolu czujnika powietrza w desce. Zespol czujnika sklada sie z silniczka z wiatraczkiem oraz czujnik temperatury polączone ze soba 10cm wezem gumowym srednicy palca. Jest on przykrecony do metalowej podstawy przynitowanej 3 nitami do deski dokladnie pod logiem na desce AUDI80/QUATTRO nad schowiem pasazera. Musimy zabrac tą podstawe z dawcy klimatronika i zrobic otwor od góry w samej desce na czujnik, widac od wewnetrz okragle przetloczenie i w tym miejscu ma byc on zamontowany.
Kostki do czujnika wygladają tak:
Zolta wtyczke podpinamy do zegarów (wyswietlacz temperatury zewnetrznej w zegarach):
Bialy przewód z niebieskim paskiem, laczy zolta wtyczke do zegarów z panelem klimatronika, byl dodatkowo podlaczony do wiazki w aucie z przewodami o tym samym kolorze, na schemacie od klimatronika nie znalazlem tego polaczenia z wiazka w aucie dlatego wyprowadzilem aby w razie koniecznosci to polączyc.
Czarno-zielona kostka laczy sie z kostka tego samego koloru w wiązce C.
Przewód Zielony z niebieskim paskiem prowadzi do ECU i byl wpiete w tego samego koloru przewódw wiazce pod deska. Szary z niebieskiem prowadzi od zoltej wtyczki wyswietlacza temp zew do wiazki pod deska. Brazowy to masa z nadwozia
Czerwona wtyczka jest podlaczona do wiazki 2 przewodowej prowadzacej do czujnika temperatury w dachu przy lampce wenetrznej.
Przekaznik 204 nr fabryczny: 431951253H
Zakonczenie wiazki B.
Czerwona mala kostka dotyczy skrzyni automatycznej.
Czerwona duza kostka laczymy z taka sama w aucie i prowadzi ona do ECU.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka C (sygnal dla termometru)
Zielony z fioletowym paskiem laczymy z pinem do zlacza OBD.
Czerwony z niebiekim paskiem laczymy z takim samym kolorem w wiazce pod deska.
Czarny z niebieskim paskiem oraz szary z zielonym paskiem laczymy z zolta kostka podpieta od dolu do panelu przekazników/bezpieczników.
WIAZKA C - laczy skrzynke bezpieczników/przekazników z pozostalymi elementami w komorze silnika. Czyli wiazka w komorze silnika.
Czerwona i zolta wtyczka do czujników/przelaczników w chlodnicy (skraplaczu) klimatyzacji.
Czarna wtyczka do wlacznika termicznego w chlodnicy wody(wazne aby posiadac 3 pinowy wlacznik termiczny, w wersji bez klimy zazwyczaj byl 2 pinowy)
Konektory oczkowe podpinamy do opornicy przykreconej do lewej podluznicy.
Czarna kostka do czujnika temperatury zewnetrznej.
Zielona kostka z pojedynczym grubym przewodem to sterowanie elektrosprzegla w kompresorze.
Zielona kostka z 2 cienkimi przewodami to czujnik predkosci obrotowej kompresora.
Zielona kostka laczy sie z instalajca pod deska.
Brazowa kostka laczy sie z wiazka B.
Brazowy to masa z nadwozia.
Od lewej bezpiecznik wentylatorów, przekaznik 217 numer fabryczny 443951253S oraz czarna kostka ktora laczymy z kostka czarno-zielona z wiazki B.
Na koncu wiazki C przewody podpiete do skrzynki bezpieczników od dolu.
I widok skrzynki z góry.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2010, 23:30 przez PI7er, łącznie zmieniany 1 raz.
może z tej strony coś zaczerpniesz
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18579366
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18579366
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie bedzie tragedi, 450km zrobione i caly dzien z glowy ale klimatronik mam jzu w domu. Jest na R134A, auto z polowy roku 93. Mam wycieta cala wiazke która byla pod deska + cala wiazka w komorze do wentylatorów, czujników na skraplaczu, kompresora, czujnika temperatury. Napewno bede potrzebowal od 4R kompresor lub sprzeglo, kolo pasowe na wal, lapa kompresora i przewód od kompresora do grodzi i do skraplacza. Ten od grodzi do osuszacza i skraplacza powinien pasowac.
Jedno mnie zdziwilo, brak czujnika nad glowa kierowcy obok lampki, powinna byc tam wiazka, nie bylo jej raczej a w samej obudowie lampki tez go nie znalazlem, byla tylko zaslepka w kratce. Byly klimatroniki bez tego czujnika ?
Jedno mnie zdziwilo, brak czujnika nad glowa kierowcy obok lampki, powinna byc tam wiazka, nie bylo jej raczej a w samej obudowie lampki tez go nie znalazlem, byla tylko zaslepka w kratce. Byly klimatroniki bez tego czujnika ?
Problem moze stanowic kompresor, od manualnej nie posiada czujnika predkosci.wujo1 pisze:ale może zawsze to co w komorze silnika wymienić od V6 na R4 nawet manualnej klimy
Z prawej strony zespolu dmuchawy jest gruszka podcisnieniowa sterujaca klapa obieg wewnetrzny/zewnetrzny jest polaczona do elektrozaworu, który ma trzy zlacza podcisnienia. Jedno jest do gruszki, drugie idzie podcisnienie do serwa a trzecie gdzie powinno isc ? Sprawe czujnika przy lampce moze jutro bede wyjasnial, rozkopie cala wiazke, która przywiozłem.
Edit:
Chodzi o elektrozawów 13 na ponizszym screanie z ETKI.
Maly OT.
Dawca to calkiem fajna wersja 2.6 Q 93 rok, wersja dla GALMET czechy ale po ostrych przejsciach, pupa od innego auta, mocny strzal w przedni slupek, jak zdjolem deske to zobaczylem ze podszybie sie przelamalo :shock: .
Akumulator podcisnienia pod lewym blotnikiem byl polamany przy strzale i poklejony nieudolnie. Nie mam pojecia jak to wszystko dzialalo przez tyle lat :shock:
Macie moze pomysl u kogo szukac pierdolek do klimatornika typu czujnik w skraplacz, czyjnik w lampke, kompresor z lapa i przewodami ?
Edit:
Chodzi o elektrozawów 13 na ponizszym screanie z ETKI.
Maly OT.
Dawca to calkiem fajna wersja 2.6 Q 93 rok, wersja dla GALMET czechy ale po ostrych przejsciach, pupa od innego auta, mocny strzal w przedni slupek, jak zdjolem deske to zobaczylem ze podszybie sie przelamalo :shock: .
Akumulator podcisnienia pod lewym blotnikiem byl polamany przy strzale i poklejony nieudolnie. Nie mam pojecia jak to wszystko dzialalo przez tyle lat :shock:
Macie moze pomysl u kogo szukac pierdolek do klimatornika typu czujnik w skraplacz, czyjnik w lampke, kompresor z lapa i przewodami ?
na forum jest kolega świstak na moim profilu jest jego reklama z numerem tel gość rozebrał ponad 45 audi wiec ma prawie wszystko byłem u niego osobiście po klimatronik to widziałem co do czujnika w lampce to jest bo osobiście go wyćiągałem w desce jest drugi z wentylatorkiem ja obecnie siedze nad instalacją żeby wszystko zegrć nie zapomnij że klimatronik ma w kapresorze czujnik predkośći w manualu tego niema
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi ten elektrozawór to trzeci idzie do atmosfery. Tędy gruszka zaciąga powietrze aby wrócić do pozycji neutralnej gdy elektrozawór przestanie podawać podciśnienie.PI7er pisze: jest polaczona do elektrozaworu, który ma trzy zlacza podcisnienia. Jedno jest do gruszki, drugie idzie podcisnienie do serwa a trzecie gdzie powinno isc ?