Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Dziwna maź w oleju?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
seba9121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 lip 2010, 20:51

[all] Dziwna maź w oleju?

Post autor: seba9121 » 23 paź 2010, 17:54

Witam,w audi 80b3 LPG w oleju jest dziwna maź jak by masło od czego to może być?samochód jeżdżony na krótkich trasach a i ubywało wody z chłodnicy ale po wsypaniu proszka jak na razie chyba przestało ubywać.A i ile wchodzi oleju do silnika?

Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, 10:53 przez seba9121, łącznie zmieniany 1 raz.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 paź 2010, 19:18

no to już wiesz gdzie się podziała woda jeśli nie było innych wycieków
seba9121 pisze:w oleju jest dziwna maź
no a po za tym na krótkich odcinkach na lekko nie dogrzanym silniku może się coś takiego wytrącać. A oleju to chyba 3,5L wchodzi

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 23 paź 2010, 19:26

dokladnie jak kolega wyzej napisal.Ja mialem podobnie na krotkich trasach auto nie dogrzane i wytracala sie woda.Jesli ci ucieka plyn chlodzacy to moze byc poczatek uszczelki pod glowica ;) Jesli przestal uciekac plyn i maz nadal jest to znaczy ze za krotkie odcinki masz.Sprobuj zrobic trase 200km moze pomoze.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 paź 2010, 21:33

no ale nawet jeśli to była wina uszczelki i ten środek zatkał to, to jest to metoda raczej na krótką metę ponieważ i tak trzeba będzie wymienić uszczelkę. I tak jak radzi Canibal, spróbuj zrobić choć raz na jakiś czas dłuższy odcinek drogi. Bo krótkie trasy nie tylko powodują znane już Ci objawy ale i szybciej wydech rdza zje bo tez nie jest dobrze dogrzany i jest w nim woda(a raczej chyba para woda)

[ Dodano: 2010-10-23, 21:36 ]
a i w sumie jeszcze jedno jeśli teraz odczujesz że słabiej się nagrzewa samochód to jest to kolejny objaw stosowania środka do uszczelniania chłodnic, ponieważ kanaliki w nagrzewnicy są na tyle małe że jeśli zrobi się z tego proszku mały zator i dotrze do nagrzewnicy to potrafi ją zabić przez co woda już tak szybko w niej nie krąży i słabiej się nagrzewa no i pewnie nie uda się jej przeczyścić bo skończy się to jej całkowitym rozszczelnieniem- no ale to taka mocno pesymistyczna opcja tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
piter10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2010, 13:10
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: piter10 » 28 paź 2010, 09:21

Zgadzam sie z powyzszymi odpowiedziami ta maz to mic strasznego gorzej z ubywajaca woda czeka cie wymiana uszczelki pod glowica

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 paź 2010, 13:44

piter10 pisze:gorzej z ubywajaca woda czeka cie wymiana uszczelki pod glowica
Pod warunkiem że to ona była odpowiedzialna za ubytki płynu.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 29 paź 2010, 22:16

Zgadzam się również z kolegami :-) ale nie do końca otóż miałem identyczny problem jezdziłem na krótkich odcinkach i miałem jak Sebastian napisał taką maz na bagnecie i pod korkiem olejowym. Jazda na dłuższą trasę tylko pogorszyła sytuację :-( nie dość ,że poszła mi uszczelka pod głowicą to do tego doszły jeszcze panewki korbowodowe :evil: . Koszt całej naprawy wyniósł mnie ok. 1170PLN. Drugi raz takiego błędu z jazdą na pewno nie powtórzę :mrgreen: . Znajomemu doradziłem w porę to tylko skończyło się na samej wymianie uszczelki no i wiadomo szlif głowicy- jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 30 paź 2010, 09:37

reyna44 ale widzisz mozliwe ze u ciebie było cos jeszcze.Ja mialem w poprzednim aucie zalane olej z NORAUTO ich firmowy tylko po to aby silnik przeplukac i przy jezdzie na krotkich trasach wytrącała sie woda i była taka maz.Zrobilem dluzsze trasy i bylo ok.Po wymianie oleju na Mobil juz takiego problemu nie mialem.


Koledze seba9121 także bym radzil zmienic olej + filtr.Napewno nic nie zaszkodzi a jedynie moze pomoc.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2010, 09:47

reyna44, zgodzę się z tobą, ale nie do końca, bo twoja wypowiedź może sugerować że maź na bagnecie to w każdym przypadku = problem z silnikiem - a tak nie jest. Maź + ubytki płynu chłodzącego - ok, może wskazywać na uszczelkę. Sama maź to natomiast jeszcze nic strasznego: auto użytkowane na krótkich trasach, niedogrzane, słabej jakości olej itp i mamy taki efekt. Kumpel jak kupił jakiś czas temu Seata miał taką maź że o mało się nie porzygałem jak zdjęliśmy kopułkę zaworów. Było tej mazi aż grubo. Wymieniliśmy olej, termostat i wszystko jest <ok> już od prawie 3 lat.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 05 lis 2010, 13:31

Jeździłem na semisyntetic 10W/40. To mogła być przyczyna u mnie??

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 05 lis 2010, 18:19

reyna44, może najwyższy czas przejść na 15W40 mineral :>?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 05 lis 2010, 20:02

ale po co ? jesli nie ma wyciekow to nie ma potrzeby zmiany lepkosci oleju :)

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 05 lis 2010, 22:07

W leciwych autkach masz lepsze smarowanie , masz racje że skoro nie ma wycieków to nie ma konieczności, ale jest sposobność :). Znajomy zrobił odwrotnie z minerala przeszedł na półsyntetyk i gorzej mu pracuje.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 05 lis 2010, 22:33

Tauron, co znaczy gorzej pracuje :?:

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 05 lis 2010, 22:51

ponoć mu klepią zawory, ponoć bo ja jego autem nie śmigam na co dzień a jak je widzę to stoi :) , może poprostu mu silnik umiera, ale upiera się że to olej :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl