Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Na zimnym nie pali na wszystkie cylindry.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT] Na zimnym nie pali na wszystkie cylindry.

Post autor: LeeOne » 29 paź 2010, 07:25

Mam problem, który pojawił się dosyć niedawno, otóż po odpaleniu auta na BP (obroty skaczą na chwile w górę tak do 1300-1500 - nie wiem czy to coś ma wspólnego) auto pali na 3 cylindry. Czuć i słychać to wyraźnie, ale tylko jak jest zimno i wilgotno, jak jest ciepło to jest ok. Po kilku sec. przechodzi. Świece, palec, kopułka wymienione 2 mc. temu (przed wymiana było to samo) kable Beru mają ok 18 mc.

Awatar użytkownika
maciek88psl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 wrz 2010, 21:56
Lokalizacja: Przemyśl - Rzeszów

Post autor: maciek88psl » 30 paź 2010, 00:38

Kolego mam taki sam problem jak Ty, także wymienione kable, świecie i kopułka.
A masz tak że po przyciśnięciu pedału gazu potrafi zgasnąć, a jak dłużej go dłużej przy gazujesz to problem ustępuje??

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 30 paź 2010, 10:06

maciek88psl pisze:po przyciśnięciu pedału gazu potrafi zgasnąć
Nie, nie gaśnie, jak chwile go przytrzymam tak na 2000/rpm to po chwili ustaje, dzieje się to na BP i LPG.

Awatar użytkownika
maciek88psl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 wrz 2010, 21:56
Lokalizacja: Przemyśl - Rzeszów

Post autor: maciek88psl » 30 paź 2010, 10:50

Już wiem dlaczego mi gaśnie, zaraz po rozruchu:) Zapchany parownik/reduktor;p Więc wracamy do palenia na 3 baniaki :-/

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 lis 2010, 12:27

Parownik mam nowy, a odpalam na BP przez chwile brakuje mocy dosłownie 15sec to trwa potem jest ok.
Na wolnych obrotach trzyma 1100rpm, jak tylko dam gazu przestaje palić na 3 i zaczyna szarpać.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 lis 2010, 13:42

Mam to samo na PB, na gazie ok. Też nie wiem co może być przyczyną. Czujniki sprawne, elementy WN raczej też, bo na gazie chodzi elegancko.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 01 gru 2010, 15:56

Zrobiłem adaptacje - pomogło tylko na 24h...

Awatar użytkownika
lysy1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 18 lip 2010, 16:06

Post autor: lysy1986 » 06 gru 2010, 20:41

Też to miałem. Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec zapłonu, niebieski czujnik temperatury, potem powyciągałem wszystkie przekaźniki i polutowałem wszystkie styki, by wyeliminować zimne luty. Silnik chodzi ja nowy ;-)

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

[1.8 PM ]

Post autor: Tajfun » 15 lut 2011, 18:27

Ja mam podobne objawy i mam tylko benzynę. Jak mróz dochodzi do -5 to mogę powiedzieć że jest ok. Natomiast zejdzie -10 i więcej auto z rana pali od ręki ale zaczyna przerywać. Dodam gazu i natychmiast gaśnie. Muszę ostro dać gazu aby objawy ustąpiły. Czy to woda w układzie paliwowym czy świece lub kable? Wodę nie wiem jak wyeliminować a świece chyba ok bo pali od ręki nawet przy -18.

dimuspl

Post autor: dimuspl » 24 lut 2013, 13:00

Witam. Trochę odgrzebię temat. Mam ten sam problem i już nie wiem w czym rzecz, ale...
U mnie odpalam na PB i auto przez pierwsze sekundy chodzi ok, po czym zaczyna wyraźnie przerywać i pali na trzy cylindry. Jak dodam gazu ponad 2000 obr. to przełącza na gaz i pali już normalnie. Facet od gazu wmawia mi, że to wina układu WN, ale coś mu nie wierzę...
Sprawa o tyle wygląda dziwnie, że jak zabraknie gazu i pośmigam pół dnia na PB, to na drugi dzień, jak odpalam rano silnik, to chodzi jak należy... nic nie przerywa, pali perfekt.

LPG mam na Autornicu AL-700 i tak zastanawiam się, czy mam dobrze ustawioną emulację sondy lambda, bo chyba w tym tkwi problem - źle ustawiona emulacja rozjeżdża mapy i stąd taki cyrk.
Czytałem też gdzieś, że może to być wina elektrozaworu od LPG - np. po wymianie filterka źle złożony zawór delikatnie przepuszcza gaz i to powoduje takie zachowanie silnika, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Poradziliście sobie z tym? Bo ja już zastanawiam się nad zakupem interface do LPG i chcę sam coś popróbować regulacji, bo Pan "Gazownik" tylko wymyśla i bierze kasę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl