Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE] przeróbka na JN?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

[B3 NE] przeróbka na JN?

Post autor: jerry84 » 01 lis 2010, 08:57

Mam pytanie, czy jest możliwość wyrzucenia gaźnika z silnika NE i wstawienie w jego miejsce całego układu wtryskowego z silnika JN? Mam wszystkie potrzebne części więc jeśli chodzi o koszty to nic by mnie to nie wyniosło, chodzi mi tylko o to, czy technicznie jest to możliwe?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 lis 2010, 06:19

Witam. Hmm Kolego na moje oko to jest nieopłacalny biznes JN to silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc później jakbyś chciał mieć gaz w aucie to byłyby problemy.

[ Dodano: 2010-11-02, 06:20 ]
A czemu chcesz wyrzucić gaźnik ? co autko nie chce jeździć ? co się dzieje :?:

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 02 lis 2010, 11:47

jeśli chodzi o instalację gazową to jest to najmniejszy problem, bo jest mi ona nie potrzebna. Ten samochód nie widział gazu i go już nie zobaczy. ;-) Myślałem o przeróbce, bo mam wszystkie potrzebne graty z poprzedniego B3. Jakoś mi nie odpowiada ten gaźnik, mam strasznie niskie obroty (tak około 450). Ściągnąłem sobie książki na temat regulacji i będę coś dzisiaj kombinował, może uda mi się to ustawić. A jak to jest z tymi zestawami naprawczymi do gaźnika, są dostępne normalnie w sklepach motoryzacyjnych czy tylko allegro?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 lis 2010, 19:30

Hmm. Co od przekładki to niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni, bądź Ci co posiadają silnik JN. A co do zestawów naprawczych to nie wiem, popytaj w swoim miescie w sklepach motoryzacyjnych. A jak nie będzie to na Allegro chyba kupisz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lis 2010, 23:41

Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.

Lepiej ogarnij gaźnik bo mechaniczny wtrysk jest sporo trudniejszy w naprawach, których skutek jest zazwyczaj krótkotrwały.

Gaźnik jest o wiele tańszy w serwisowaniu oraz są ludzie którzy podejmują się jego naprawy oraz regeneracji, czego nie można powiedzieć o mechanicznym wtrysku.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 03 lis 2010, 06:16

aldi pisze:Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.
Chciałem powiedzieć o innej głowicy, ale nie byłem w 100% pewny, tak więc nie chciałem wprowadzać w błąd. Aldi, na Ciebie zawsze można liczyć <piwo> . Sorry za OT :oops:
A Kolego jerry84 ja mam silnik NE na gaźniku, mam przy tym LPG i nie ma z nim problemów. Powiedz dokładnie jakie masz problemy z gaźnikiem, co do obrotów, to może wystarczy znaleźć dobrego gaźnikowca i udać się do niego na regulację :-D

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lis 2010, 18:50

Jeśli przechodzić z gaźnika to raczej najprościej na jakiś mono wtrysk

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 06 lis 2010, 17:28

Ale kolegowie, my się chyba nie do końca zrozumieliśmy ;-) , ja jestem w posiadaniu całego silnika JN, z głowicą włącznie, więc wymiana głowicy to nie jest dla mnie problem, pytam tylko, czy taka operacja jest technicznie możliwa, czy otwory na śruby pasują itp.?

A jeśli chodzi o regulację gaźnika, to dałem sobie radę sam, nie jest to skomplikowane, musiałem tylko powymieniać przewody ciśnieniowe. Mam tylko problem z obrotami toczącego się pojazdu. Powinny one powoli spadać do 1800 a potem szybciej do wolnych (950). I teoretycznie działa tak jak trzeba, ale nie zawsze, od czasu do czasu zostaje na 1800 i tyle. Ściągnąłem sobie książkę, posprawdzałem według niej każdy element gaźnika odpowiedzialny za tą funkcję i wszystko jest sprawne, więc już nie wiem co padło... :-/

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 12 mar 2013, 11:48

mam pytanie czy mono wtrys bedzie chodzil w glowcy od wielo wtrysku? mam taka 80 i cos mi na benzynie kuleje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl