[B3 NE] przeróbka na JN?
[B3 NE] przeróbka na JN?
Mam pytanie, czy jest możliwość wyrzucenia gaźnika z silnika NE i wstawienie w jego miejsce całego układu wtryskowego z silnika JN? Mam wszystkie potrzebne części więc jeśli chodzi o koszty to nic by mnie to nie wyniosło, chodzi mi tylko o to, czy technicznie jest to możliwe?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
jeśli chodzi o instalację gazową to jest to najmniejszy problem, bo jest mi ona nie potrzebna. Ten samochód nie widział gazu i go już nie zobaczy. Myślałem o przeróbce, bo mam wszystkie potrzebne graty z poprzedniego B3. Jakoś mi nie odpowiada ten gaźnik, mam strasznie niskie obroty (tak około 450). Ściągnąłem sobie książki na temat regulacji i będę coś dzisiaj kombinował, może uda mi się to ustawić. A jak to jest z tymi zestawami naprawczymi do gaźnika, są dostępne normalnie w sklepach motoryzacyjnych czy tylko allegro?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.
Lepiej ogarnij gaźnik bo mechaniczny wtrysk jest sporo trudniejszy w naprawach, których skutek jest zazwyczaj krótkotrwały.
Gaźnik jest o wiele tańszy w serwisowaniu oraz są ludzie którzy podejmują się jego naprawy oraz regeneracji, czego nie można powiedzieć o mechanicznym wtrysku.
Lepiej ogarnij gaźnik bo mechaniczny wtrysk jest sporo trudniejszy w naprawach, których skutek jest zazwyczaj krótkotrwały.
Gaźnik jest o wiele tańszy w serwisowaniu oraz są ludzie którzy podejmują się jego naprawy oraz regeneracji, czego nie można powiedzieć o mechanicznym wtrysku.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Chciałem powiedzieć o innej głowicy, ale nie byłem w 100% pewny, tak więc nie chciałem wprowadzać w błąd. Aldi, na Ciebie zawsze można liczyć . Sorry za OT :oops:aldi pisze:Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.
A Kolego jerry84 ja mam silnik NE na gaźniku, mam przy tym LPG i nie ma z nim problemów. Powiedz dokładnie jakie masz problemy z gaźnikiem, co do obrotów, to może wystarczy znaleźć dobrego gaźnikowca i udać się do niego na regulację
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ale kolegowie, my się chyba nie do końca zrozumieliśmy , ja jestem w posiadaniu całego silnika JN, z głowicą włącznie, więc wymiana głowicy to nie jest dla mnie problem, pytam tylko, czy taka operacja jest technicznie możliwa, czy otwory na śruby pasują itp.?
A jeśli chodzi o regulację gaźnika, to dałem sobie radę sam, nie jest to skomplikowane, musiałem tylko powymieniać przewody ciśnieniowe. Mam tylko problem z obrotami toczącego się pojazdu. Powinny one powoli spadać do 1800 a potem szybciej do wolnych (950). I teoretycznie działa tak jak trzeba, ale nie zawsze, od czasu do czasu zostaje na 1800 i tyle. Ściągnąłem sobie książkę, posprawdzałem według niej każdy element gaźnika odpowiedzialny za tą funkcję i wszystko jest sprawne, więc już nie wiem co padło...
A jeśli chodzi o regulację gaźnika, to dałem sobie radę sam, nie jest to skomplikowane, musiałem tylko powymieniać przewody ciśnieniowe. Mam tylko problem z obrotami toczącego się pojazdu. Powinny one powoli spadać do 1800 a potem szybciej do wolnych (950). I teoretycznie działa tak jak trzeba, ale nie zawsze, od czasu do czasu zostaje na 1800 i tyle. Ściągnąłem sobie książkę, posprawdzałem według niej każdy element gaźnika odpowiedzialny za tą funkcję i wszystko jest sprawne, więc już nie wiem co padło...