Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK +LPG] + LPG szarpal a teraz odpali i gasnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

[B4 ABK +LPG] + LPG szarpal a teraz odpali i gasnie

Post autor: Jareczek191 » 31 paź 2010, 22:58

WItam. MAm taki problem. wracajac od dziewczyny przez jeden kilometr zaczal szarpac . tak jak by sie dusil. wkoncu byl strzal gazu. na obroty mi ciezko wchodzil.. a teraz jak odale to gasnie od razu.i pod maska cos dymi . jest wieczor i juz nei zobacze co ale ostro smierdzi i w samochodzie i na zewnatrz. co moglo poleciec. ??
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 01:09 przez Jareczek191, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 31 paź 2010, 23:09

Z tego co pamiętam to ABK to silnik na mechanicznym wtrysku KE-jetronic. Skoro miałeś strzała sprawdź czy guma idąca z przepływomierza do kolektora jest cała. Ponadto mogła ulec uszkodzeniu płytka spiętrzająca w przepływomierzu. Zdejmij wspomnianą wyżej gumę i posprawdzaj tam wszystko.

Silniki na mechanicznym wtrysku nie lubią za bardzo gazu a tym bardziej strzałów. W najgorszych przypadkach kończy się to wymianą całego KE-Jeta - uszkadza się nie tylko płytka spiętrzająca ale i tez głowica rozdzielacza paliwa. Tego ostatniego nie życzę - nienaprawialne dla 98% posiadaczy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2010, 23:18

bloku pisze:Z tego co pamiętam to ABK to silnik na mechanicznym wtrysku KE-jetronic.
ABK jest to już digifant, w B4 tylko NG i ACE było na mechanicznym.

Ale zgadza się że trzeba sprawdzić czy żadnego przewodu nie odstrzeliło i czy przepływomierz cały.

_uwaga

forevwers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2010, 10:47
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: forevwers » 31 paź 2010, 23:53

ktorej generacji masz instalacje gazowa. jesli to nie jest sekwencja prawopoobnie poszedl przy wystrzale przeplywomierz powietrza. da sie go uratowac ( przynajmniej mi sie juz 3 razy udalo bez koniecznosci wymiany ani dodatkowych kosztow). przeklywomierz masz przy puszcze filtru powietrza, obejrzyj go dokladnie ( tez od spodu) i sprawdz czy sie nie rozszczelnil.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 lis 2010, 09:14

forevwers, możliwość wystrzału przy sekwencji jest taka sama jak możliwość strzału na benzynie.Jeśli chodzi o strzały to absolutnym minimum jest montaż klapy antywybuchowej, ja zaliczyłem już trzy wystrzały zlikwidowałem przyczynę (układ zapłonowy) wyprostowałem klapkę od antywybuchu i śmigam dalej.W moim aucie zainstalowane jest coś takiego:

http://allegro.pl/klapa-antystrzalowa-a ... 41283.html

Tak jak piszą koledzy wyżej, posprawdzaj czy nie pospadały gumowe węże pomiędzy filtrem a przepustnicą.

forevwers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2010, 10:47
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: forevwers » 01 lis 2010, 10:36

ok, rowniez mialem klapke jednak nie zawsze ochroni ona klapke przeplywomierza. mi rozsadzilo przeplywomierz (odleciala az dolna pokrywa ktora jest przynitowana) po rozebraniu przeplywomierza i 4 godzinach walki z naprawa udalo mi sie go uratowac.

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 01 lis 2010, 16:56

DObra panowie. niepotrzebnie pisałem ale jak się coś dzieje to odrazu pisze na forum by przez noc przemyśleć co mogło paść patrząc na wasze odpowiedzi. okazało się ze strzał był lekki i to bardzo bo spad przewód od silnika krokowego. i założyłem . podpiąłem pod vag i ukazało się ze czujnik zasysanego powietrza zwarcie do plusa czy coś tam. skasowałem błąd i śmigam. ale zastanawia mnie jedna rzecz. czasami jak załaduje samochód towarem. (ubraniami itd) i jest cięższy to przerywa. tak delikatnie ale przerywa. częstotliwość co sekunda 5 razy. ale to czasami tak jest. na dołkach tez mi się wydaje ze przerywa. gdzieś coś nie tak jest ale nie wiem za co się łapać

PS. mam takie samo coś u siebie jak kolega pokazał na allegro. I raz miałem taki strzał ze tak klapę wygięło ze się nie dało nic zrobić. po rozebraniu wyginaniu itd nic nie pomogło. niestety czekał mnie zakup nowego przepływomierza..

i ktos na forum sie ze mna klocil ze strzaly sa spowodowane zlymi kablami swiecami itd ale napewno nei dawko gazu ktora bierze silnik. OTOZ moj strzal byl spowodowany BRAKIEM gazu czyli zla mieszanka byla. za uboga..

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lis 2010, 17:20

ja miałem też wystrzał gazu ale mieszanka była bogata poprostu pożyczyłem samochód tacie który niema pojęcia o samochodach na gaz, jechał do końca ile się dało bo nie wiedział że trzeba przełączyć na benzynę i jak walneło to masakra.
a mi jak raz walneło jak ruszałem na światłach to zacięła się klapka w przepływce, naprawiłem to ale długo nie pochodziła jak już ci się skrzywi ten czpień na którym jest ta klapka to sobie morzesz prostować ile chcesz i tak tego nie wyprostujesz i będzie się przycinać,czyli przepywka na złom.

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 02 lis 2010, 08:02

Jareczek191 pisze:czasami jak załaduje samochód towarem. (ubraniami itd) i jest cięższy to przerywa. tak delikatnie ale przerywa. częstotliwość co sekunda 5 razy. ale to czasami tak jest. na dołkach tez mi się wydaje ze przerywa. gdzieś coś nie tak jest ale nie wiem za co się łapać
cześć, skontroluj i ewentualnie ustaw zapłon (kąt wyprzedzenia zapłonu) - jeśli jeszcze tego nie robiłeś bo wynika z tego, że przy dużym obciążeniu (jak załadujesz auto to rozumiem, ze musisz dusić po gazie ;-)) masz problem z zapłonem, ponadto upewnij się, ze palec rozdzielacza i kopułka rozdzielacza są w dobrej kondycji
rozumiem, ze objawy są takie same na lpg i pb?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 02 lis 2010, 08:40

Ten "smród" to kolega sprawdzi czy po wystrzale nie osmaliło się wygłuszenie maski.
Mi zdarzył się w ciągu 4 lat jeden strzał.Dzięki klapce na gumie przepływki nic się nie stało.Jedynie nad klapką przysmędziło wygłuszenie. ;-)

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 02 lis 2010, 09:12

Wlasnei o to chodzi ze to nei to. po odpalani rano tez mi minimalnie cos dymi ale nei moge dostrzec gdzie.

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 04 lis 2010, 20:01

a nie kapie ci olej z pod pokrywy zaworów na kolektor wydechowy ?? wtedy dymi i śmierdzi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl