Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana biegów przy padnniętym sprzęgle

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
rafi22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2010, 17:24

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana biegów przy padnniętym sprzęgle

Post autor: rafi22 » 01 lis 2010, 22:13

Witam wszystkich.

To jest mój pierwszy post na tym forum, jeśli są jakieś błędy w nazewnictwie to proszę o wyrozumiałość. Chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zmiany biegów przy awarii sprzęgła. W niedzielę wracając do domu 50 km przed miejscem zamieszkania padło mi sprzęgło, a jakość trzeba było do dziupli dojechać. Tak więc w zakresie 1800 - 2000 obrotów\minutę można zmienić bieg na wyższy lub niższy bez zgrzytów w skrzyni, tylko trzeba już sobie samemu wyczuć dokładny moment, u mnie było to blisko 1900 obrotów\minutę. Jeśli są większe obroty od podanego wcześniej zakresu to nie ma problemu bo wystarczy wyrzucić na luz i poczekać aż spadną obroty i wrzucić poszczególny bieg. Natomiast gdy obroty silnika są niższe niż 1800 to też należy wyrzucić na luz i wkręcić silnik na większe obroty i w odpowiednim momencie zapiąć bieg. Zapinając bieg należy to robić delikatnie na początku może byś wyczuwalny lekki opór ale jak wyrównają się obroty silnika z obrotami skrzyni biegów bieg wchodzi bez problemów. W ten sposób dojechałem do domu przełączając biegi od 2 - 5 i odwrotnie i wyprzedzając inne auta. Problem pojawił się dopiero w mieście gdzie są skrzyżowania i światła, ale z tym też można sobie poradzić. Przez miasto nadłożyłem trochę drogi wybierając mniej ruchliwe skrzyżowania o krótszym cyklu zmiany świateł. Do samych skrzyżowań dojeżdżałem z małą prędkością (redukując wcześniej biegi) tak, aby się nie zatrzymywać na czerwonych światłach. Na co dzień nie polecam takiego sposobu jazdy, ale w awaryjnych sytuacjach taka wiedza może się komuś przydać. Całą sytuację opisałem na przykładzie mojej 80 B4 z silnikiem ABT ii nie wiem jak to si ę ma do osiemdziesiątek z innymi silnikami.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 02 lis 2010, 00:27

Nie słyszałem o takiej metodzie, mimo wszystko napewno nie jest to na plus.
Wolałbym holować auto i nie martwić się czy mimo wszystko nie zostawiło to jakiegoś negatywnego śladu w dalszej eksploatacji skrzyni. W końcu po coś to sprzęgło ktoś nam
wymyślił.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 lis 2010, 08:01

Dostosowanie prędkości obr.silnika i tyle.W każdym aucie z manualem tak można.Jak ktoś stosuje między gaz przy szybkich redukcjach biegów (utrzymanie optymalnych obrotów , brak nagłego zerwania przyczepności) to nie jest zaskoczony.Niektórzy kierowcy ciężarówek potrafią wracać 700km bez sprzęgła , bo za granicą taki remont to fortuna.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 lis 2010, 13:44

Ja jeżdze cały czas bez synchronizatora 3 biegu, i dokładnie tak samo, przy 1800-2000 obr. 3 bieg wbija sie bez zgrzytu. Gorzej z redukcją, zwykle redukuję od razu do 2 biegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl