Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI]Niedoładowanie

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[80 B4 1.9 TDI]Niedoładowanie

Post autor: rewolwer » 15 lip 2010, 13:02

Witam,wiem że to temat rzeka,ale dalej nie do opanowania,wymieniłem wężyki,N75 i dalej brak doładowania,z dołu wcale nie chce się rozpędzać,dawka paliwa ustawiona 3,6,kąt wtrysku tak jak ma być,co może być jeszcze?,może coś z pompą vacuum-zauważyłem że na końcu pompy jest biały kruciec,porusza się on dookoła,może ma być na stałe,wąż idący od intercoolera do ECU musiałem przepiąć od intercoolera ponieważ kruciec na nim jest ułamany,może ciśnienie ucieka przez ten kruciec-nie zaślepiłem go a wężyk podpiołem pod kolanko koło egru to które było fabrycznie zaślepione,katalizator out,egr zatkany,więcej już nie mam pomysłów,może ktoś pomoże,z góry dziękuję.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lip 2010, 22:04

rewolwer pisze:ale dalej nie do opanowania,wymieniłem wężyki,N75 i dalej brak doładowania,z dołu wcale nie chce się rozpędzać,dawka paliwa ustawiona 3,6,kąt wtrysku tak jak ma być,co może być jeszcze?,
No jak to co :roll: a to <ok>
rewolwer pisze:wąż idący od intercoolera do ECU musiałem przepiąć od intercoolera ponieważ kruciec na nim jest ułamany,może ciśnienie ucieka przez ten kruciec
Nie może ucieka tylko na pewno
rewolwer pisze:może coś z pompą vacuum-zauważyłem że na końcu pompy jest biały kruciec,porusza się on dookoła,może ma być na stałe,
Akurat pompa vacum nie ma nic do rozpędzania
rewolwer pisze:więcej już nie mam pomysłów
A ja mam jeden <ok> zaslep ten ułamany króciec na rurze od icka

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 15 lip 2010, 23:04

Sprawdź ręką czy sztanga od gruszki przy turbinie porusza się płynnie i bez większych oporów, czy nie zacina się, bo może być niedomknięty zawór upustowy.
A ciśnienie doładowania sprawdzałeś przy pomocy manometru czy VAGa? Jakie osiąga wartości?

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 16 lip 2010, 12:20

Ciśnienie osiąga prawie zero tak jak na załączonym logu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6be ... 4c2c4.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lip 2010, 12:58

rafal9h10 pisze:A ciśnienie doładowania sprawdzałeś przy pomocy manometru czy VAGa? Jakie osiąga wartości?
Jak ma nieszczelny dolot w postaci urwanego króćca to czym by nie sprawdzał to ciśnienia i tak nie będzie ,jak w dziurawej dętce ;-) po logach widać że w zasadzie ciśnienia nie ma wcale

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 16 lip 2010, 20:46

To sprawdź jeszcze wężyk od mapsensora przy samym kompie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2010, 22:42

albo ten wężyk jest dziurawy albo zatkany króciec na kolanku kolektora <ok>

jeśli chodzi o urwany króciec to ma on za mały przekrój żeby tyle ciśnienia uciekło ;-)

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 17 lip 2010, 22:26

Aby wstępnie sprawdzić czy wężyk nie jest dziurawy i MAP sensor sprawny to możesz podpiąć do końca tego wężyka jakąś pompkę do roweru czy coś podobnego, pompować i zwrócić uwagę czy to powietrze nie ucieka i jednocześnie na podpiętym VAGu obserwować ciśnienie blok 3, grupa 011. Bez problemów powinieneś napompować ponad 2000 mbar. Tak kiedyś jednego Passata sprawdzałem.
Jak tu będzie w porządku to rzeczywiście musi nie być doładowania, wtedy musi być winny zawór upustowy - gruszka.

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 18 lip 2010, 17:08

Sobota zmarnowana,parę rzeczy zrobione lekka poprawa i tyle,znalazłem przetarty przewód idący od intercoolera do ECU-wymieniłem,kolejny raz przewody i n75 też wymienione,sprawdzony EGR czy jest dobrze zatkany i wygląda ok.,pózniej zainteresowałem się vacuu pompą i niestety podczas wyciągana przewodu z krućca który jest na dekielku tej pompy pękł ten biały krućiec,skleiłem ale niestety brak hamulców czyli klejenie nic nie dało,w związku z tym pytanie: czy sprawność vacuu pompy wpływa jakoś na moc silnika?

[ Dodano: 2010-07-18, 17:11 ]
Dodam tylko że po tych wszystkich zabiegach,samochód już się wkręca na obroty bez problemu,ale jezdzi jak zwykły SDI,nie czuć wcale włączania turbo.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 lip 2010, 17:37

Vacupompa zasila zawór n 75 wiec i ten układ musi byc szczelny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2010, 17:56

wilu8 pisze:Vacupompa zasila zawór n 75
:shock: W 1 Z :?: Od kiedy :?: U kolegi w AFN gdzie n75 działa na podciśnienie to i owszem ale nie w zetorze ;-)
rewolwer pisze:czy sprawność vacuu pompy wpływa jakoś na moc silnika?
W zetorze nie ma żadnego wpływu na silnik ,vacum pompa zasila tylko wspomaganie hebli i otwieranie EGR ,jak ktoś ma klimę to zasila jeszcze w podciśnienie elektrozawór zamykający klapkę od obiegu wewnętrznego REC.
rewolwer pisze:skleiłem ale niestety brak hamulców czyli klejenie nic nie dało,
Bo skleiłeś kolego małe otworki i system zaworków jednokierunkowych które są w tym króćcu w miejscu gdzie łączy się z metalową pokrywką ,też kiedyś ułamałem ten króciec i jak kleiłem trzeba było dobrze uważać żeby ich nie skleić, prawdopodobnie nie zwróciłeś na to uwagi i zakleiłeś króciec na full.Żeby to skleić trzeba użyć kleju typu kropelka ,który jest rzadki i się nie rozlewa ,sklejamy do czoła ,trzymając króćcem do dołu .Jak złapie to dopiero z zewnątrz można wszystko wzmocnić a najlepiej do tego nadaje się poxylina

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 19 lip 2010, 19:09

Z vacuum się uporałem,po prostu wybebeszyłem ten cały krućiec, zrobiłem w nim dziurę i wszystko z hamulcem już działa,ten zaworek jest chyba asekuracyjnym dla tego co wchodzi do serwa,oba są jednokierunkowe,dlatego się zdecydowałem na taki zabieg.Co do słabego silnika to komp nie notuje już błędów,ale mi się zdaje że auto dalej jezdzi jak zwykły disel,nie czuć momentu kiedy turbo zaczyna ładować na maksa,auto rozpędza się równomiernie tak jak w SDI.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 10:30

zrób logi dynamiczne 001, 003, 008 i 011 i statyczny 000 i 001 (na wyłączonych wszystkich odbiornikach, czyli światła, radio, klima, itp.) oraz 001 na zgaszonym silniku

Strazakk998
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 paź 2010, 00:37
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Strazakk998 » 02 lis 2010, 22:53

rafal9h10, witam nurtuje mnie pytanie o tej gruszce pod turbina, na forum pisales ze ma chodzic ale ja nie wiem albo u mnie sie nie rusza albo cos z nia nie tak. powiedz mi jak ona ma chodzic jak gazu daje czy samemu reka ja ruszam? pzdr

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 02 lis 2010, 23:21

reką kolego powinna się ruszyć albo śrubokrętem na pewno tego nie zauważysz dają c gazu na postoju :mrgreen:

Koledzy a ja tak zapytam o tą sztange bo fabrycznie ona powinna być zaklejona farbą mała kropla chyba a jeśli jej niema jak ją ustawić ?? sprawdzić czy jest dobrze ustawione cięgno tej gruchy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl