Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Gaśnie, wskazania temperatury cieczy

rysiek_71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2009, 08:45
Lokalizacja: Latyczyn

Post autor: rysiek_71 » 12 lis 2009, 09:47

Mobilek pisze:
rysiek_71 pisze:czy warto wymienic czujnik temperatury???
Nie.

Wymień lub sprawdź połączenie regulatora napięcia w liczniku. (czarny prostokącik z trzema nóżkami przykręcony z tyłu do płyty licznika)
No a jak się dostac do tego regulatora napięcia Pozdrawiam Dzięki pomogło przykręcenie śrubki mocującej regulator nie było jej wcale teraz chodzi to w miarę dobrze można by było lepiej wyskalowac wskazania ale mi wystarczy jak jest
Ostatnio zmieniony 14 lis 2009, 11:46 przez rysiek_71, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 12 lis 2009, 12:45

Musisz niestety odkręcić górną obudowę kierownicy, odsłonią Ci się dzięki temu 2śrubki trzymające licznik. Odkręć je i wyciągnij licznik, za licznikiem masz ten regulator.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 04 lis 2010, 16:17

Mam mały problem z odpalaniem silnika. Problem pojawia sie czasem, najczesciej wtedy kiedy silnik jest zimny. Odpalam go za 1 razem (po nagrzaniu swiec) jednak silnik pochodzi z 5 sekund na nierównych niskich obrotach po czym gaśnie. Odpalam ponownie - niby łapie ale nie odpala - i tak kilka razy aż odpali (wczoraj odpalil dopiero za ok 10 razem po tym jak wczesniej zgasł). W lecie jakos szczególnie tego problemu nie zauwazalem ale zeszlej zimy tez bywało ze tak wlasnie nie chcial odpalac. Myslalem ze to wina filtrów. W lecie wymienilem filtr powietrza i paliwa, ale widac problem nadal sie pojawia. Zastanawiam sie czy przyczyna moga byc tu świece? Ja ich nie wymienialem odkad kupilem autko i zrobilem 12 tys. km a nie wiem kiedy i czy wogole wymienial je wczesniejszy wlasciciel. Ma ktos jakaś swoją diagnoze na taki problem?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2010, 18:33

no to jak to?nie sprawdzałeś świec?kawałek kabelka +do aku i dotykasz do świecy jak iskrzy to ok jak nie iskrzy -wymiana ,a powietrze w przewodach jest?czy ok? co do gaśnięcia to może się zapowietrza no i przydałby się zawór zwrotny założyć jak nie masz ;-) a kąt wtrysku?a VAG?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 04 lis 2010, 19:37

Ano nie sprawdzalem bo i nie wiedzialem jak :) Czyli kabelek podpiac do PLUSA aku. i zetknac drugi koniec do swiecy? Teraz jak wiem jak to sprawdze. Co do powietrza w przewodach - przy filtrze w przewodzie widze "bąble" ale mechanik mowil ze to nic nie szkodzi ze sobie jest. Poza pierwszym odpaleniem auto chodzi równo i ladnie, nie gasnie ani nic. Kąt wrysku byl ustawiony przy wymianie rozrzadu przez wczesniejszego wlasciciela, przynajmniej tak mowił. Nie wiem jak z VAGiem, kiedys trza bedzie podpiąc gdzieś. Co do zaworu zwrotnego to o jaki zawór chodzi? Bo nie wiem czy mam czy nie mam.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2010, 19:44

Czyli kabelek podpiac do PLUSA aku. i zetknac drugi koniec do swiecy?
dokładnie
przy filtrze w przewodzie widze "bąble" ale mechanik mowil ze to nic nie szkodzi ze sobie jest
weź go p.... w głowę żadnych bąbli powietrza ma nie być :evil: :evil: .
Kąt wrysku byl ustawiony przy wymianie rozrzadu przez wczesniejszego wlasciciela, przynajmniej tak mowił.
mówić każdy może :evil:
to o jaki zawór chodzi? Bo nie wiem czy mam czy nie mam
wpisz w szukajkę są zdjęcia <ok> posprawdzaj to wszystko i daj znać jak poszło ;-)

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 04 lis 2010, 21:15

Oki posprawdzam jak tylko znajde troche czasu :) Powiedz mi jeszcze tylko jak tej "bąbli" z przewodu paliwowego przy filtrze sie pozbyc? Wystarczy odkrecic przy filtrze opaske i zaciagnac paliwa czy jak sie to robi ?:) Sorki za takie pytanie ale jak sie czegos kiedys nie robilo takiego to sie nie wie :) Poza tym to moj pierwszy diesel :) Kąt wtrysku ustawie tylko podpinajac pod kompa w serwisie, jak sie domyslam? :) Poki co dzieki Ci za informacje.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 04 lis 2010, 21:21

jesli sie nie znasz na vag-u i ustawieniu kąta wtrysku mozesz sie udać do kogoś co sie zna i ci ustawi, nie koniecznie musisz jechać do serwisu...
po dokręcaj wszystkie opaski tylko z umiarem tak aby nie były za bardzo dokręcone czyli opaska nie zrobiła w przyszłości przetarcia w przewodzie

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 04 lis 2010, 21:49

mariusz8282 pisze:Powiedz mi jeszcze tylko jak tej "bąbli" z przewodu paliwowego przy filtrze sie pozbyc?
Ostatnio tez miałem problem z odpalaniem auta, a jak zapaliło to pochodziło z 5 sekund i zgasło, a potem wcale nie chiało zapalać :-/ U mnie problemem był oring pod podgrzewaczem paliwa, znajduje się on na obudowie filtra paliwa. Wymieniełem i zero bąbli <ok> Przy każdej wymianie filtra paliwa zalecana jest wymiana tego oringa, jeśli tego nie zrobiłeś to wymień go, może akurat masz to samo co u mnie.
mariusz8282 pisze:Wystarczy odkrecic przy filtrze opaske i zaciagnac paliwa czy jak sie to robi ?:)
jeżeli nie będzie nigdzie łapać lewego powietrza, wszystko będzie szczelnie, to układ sam się odpowietrzy.
mariusz8282 pisze:przy filtrze w przewodzie widze "bąble" ale mechanik mowil ze to nic nie szkodzi ze sobie jest
taki mechanik to niech jak najszybciej straci pracę :evil:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 22:06

mariusz8282 pisze:najczesciej wtedy kiedy silnik jest zimny. Odpalam go za 1 razem (po nagrzaniu swiec) jednak silnik pochodzi z 5 sekund na nierównych niskich obrotach po czym gaśnie. Odpalam ponownie - niby łapie ale nie odpala - i tak kilka razy aż odpali (wczoraj odpalil dopiero za ok 10 razem po tym jak wczesniej zgasł)
Ewidentnie zapowietrza ci się układ paliwowy ,żadne tam świece ,czy kąty wtrysku nie mają tu nic do rzeczy .Bombelek powietrza w przewodzie ,może polecieć raz na jakiś czas ,ale w zasadzie nie powinien lecieć wcale .Główny podejrzany to oring w podgrzewaczu ,następnie przewody przelewowe na wtryskach ,poza tym do sprawdzenia połaczenia przewodow i na koniec dokręcenie filtra do głowiczki .Co do przewodów przelewowych i zasilających to nie mogą być lużne i nie powinny dać się lekko obrucić na zimnym silniku bo na ciepłym bedą jeszcze luzniejsze i zapowietrzanie bedzie na 100%

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 04 lis 2010, 23:36

Dzieki Panowie, pewnie to bedzie ten oring. Mechanik wymienial raczej sam filtr. Tak ze musze obczaic co i jak z tym oringiem i wymienic, wtedy zobaczymy. Dam znac co i jak, jak juz bedzie zrobione.

[ Dodano: 2010-11-05, 11:44 ]
P.S.
Przewody przelewowe na wtryskach bedą OK bo byly niedawno wymieniane (4szt). Stare byly juz slabe i przesiakały paliwem przez co tez w czasie jazdy w samochodzie zajeżdzało ON aż głowa bolała. Jakby ktos tak mial i sie zastanawiał przez co tak czuc paliwo to juz bedzie wiedział :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 lis 2010, 21:47

Tak ze musze obczaic co i jak z tym oringiem i wymienic, wtedy zobaczymy.
na górze filtra w głowiczce masz go na 2śrubki małe (nie pamiętam chyba 7 albo mniejszy klucz) odkręcasz te 2śrubki i wyciągasz do góry i masz tam ten oring wymiana ok 10minut <ok>

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 06 lis 2010, 16:45

Witam ponownie:) Bylem dzis w serwisie Audi/Vw chcąc dokupić ten oring o którym mowimy no i Pan poinformował mnie ze ten oring jest tylko w komplecie z filtrem paliwa :D Wrocilem do domu i rozkrecilem to (klucz 7) i wg mnie to wyglada na część wymienną tak jak mówicie (wyciagnalem caly ten plastikowy zawór).Po drugie, wężyk paliwa ten obok (grubszy) na ktorym widziałem "bąbla" byl troche luźny na opasce wiec docisnałem mocniej. Moze bedzie lepiej, zobaczymy. Co do świec - sciagnalem obudowe, patrze a tu kapturek lezy oparty obok jednej ze swiec (spadł) albo mechanik nie załozyl. Dodam ze kapurek uszkodzony tzn. plastik odłamany kawałek i za lekko siedzi na swiecy. Zobacze czy bedzie teraz odpalal dobrze.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 lis 2010, 19:11

jest tylko w komplecie z filtrem paliwa
bzdura 4 razy wymieniałem u siebie filtr i nie było chyba chciał powiedzieć komplet razem z podgrzewaczem
i wg mnie to wyglada na część wymienną tak jak mówicie (wyciagnalem caly ten plastikowy zawór)
jak najbardziej <ok>
.Po drugie, wężyk paliwa ten obok (grubszy) na ktorym widziałem "bąbla" byl troche luźny na opasce wiec docisnałem mocnie
. ibardzo dobrze zrobiłeś trzeba było wszystkie opaski posprawdzać :-/
albo mechanik nie załozyl
.napewno :evil: a co on tam grzebał?
Dodam ze kapurek uszkodzony tzn. plastik odłamany kawałek i za lekko siedzi na swiecy. Zobacze czy bedzie teraz odpalal dobrze.
[/quote] są tematy na ten ten temat to już bolączka tych kapturków :-P

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 06 lis 2010, 19:53

Tak powiedzial, ze to razem z filtrem jest :D Mechanik tam przy swiecach raczej nie grzebal bo nie mial za czym, wymienial tylko weze na wtryskiwaczach. Pojezdze troche i pozniej zobacze czy sam kapturek nie spada. O kapturkach poczytam jeszcze ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl