[All] Termostat a wskazania temperatury
chodzilo mi o czujnik w chlodnicy majac na mysli to co napisales ze dochodzi ci do 100 stopni a jezeli chodzi o to ze szybciej lapie temp mozliwe ze tak jak kolega pisal ze po prostu do konca nie otwiera sie termostat i nie patrz na to ze temrostat nowy bo teraz nawet te smieszne wahlery ktore byly uwazane za dobre sa tak naprawde do du......y ja w ciagu roku 2 lub 3 razy zmienialem temostaty tej firmy bo sie zacinaly
Hmm... dzisiejsze obserwacje...
Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
Kurde nie wiem juz o co chodzi?
Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
Mysle tez nad pompa wody, watpie zeby kiedykolwiek byla wymieniana a auto ma juz w koncu 16lat...
Jakies opinie? Wymieniac niebieski czujnik w chlodnicy i pompe?
Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
Kurde nie wiem juz o co chodzi?
Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
Mysle tez nad pompa wody, watpie zeby kiedykolwiek byla wymieniana a auto ma juz w koncu 16lat...
Jakies opinie? Wymieniac niebieski czujnik w chlodnicy i pompe?
MateuszSK, czujnik moim zdaniem możesz wymienić, ale nie jestem przekonany czy do końca to coś da. Dlaczego uparłeś się na wymianę pompy wody ? Skoro płyn się nagrzewa, to znaczy że jest cyrkulacja w układzie i pompa pracuje prawidłowo, gdybyś mial wywalone łopatki to nie spełniałąby wogóle swej funkcji (płyn by nie miał obiegu), jeśli też nie ma wyraźnego chrobotania, rzężenia to pompa powinna być ok. Pompa kosztuje ok 100zł jeśli masz czas i kase możesz wymieniać, ja myślałem podobnie przy swojej audiczce, po sprawdzeniu okazało się że mimo jest wiekowa to spełnia prawidłowo swoją funkcję. Wymieniłem uszczelkę i termostat , autko śmiga teraz jak trzeba. Pewności nie ma czy u ciebie to uszczelka, trzeba narazie obserwować. Jeśli temp. nie skacze do 110, lub więcej to narazie spokojna głowa, termostat faktycznie może działać z opóźnieniem.
Kolego, przecież ten czyjnik, o którym piszesz nie odpowiada za włączanie wentylatorów :!: :!: :!: Było o tym setki razy <szukaj>MateuszSK pisze:Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
no to chyba prawidłowe zachowanie. gdzie tu problem?MateuszSK pisze:Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
Mam na mysli niebieski czujnik w chlodnicy a nie ten w bloku silnika.grze pisze:Kolego, przecież ten czyjnik, o którym piszesz nie odpowiada za włączanie wentylatorów :!: :!: :!: Było o tym setki razy <szukaj>MateuszSK pisze:Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
no to chyba prawidłowe zachowanie. gdzie tu problem?MateuszSK pisze:Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
Czyli jesli czujnik uruchamia mi wentylatory przy 98c to jest ok? Dac sobie spokoj z tym?
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Układ chłodzenia;
silnik (ABT, ABK)- wyłącznik cieplny wentylatora:
włączenie 1.stopnia wentylatora - 92....97*C
wyłączenie 1. stopnia wentylatora - 84...91*C
włącznik 2. stopnia wentylatora - 99...105*C
wyłącznik 2.stopnia wentylatora - 91...98*C
termostat:
temperatura początkowa otwarcia 87*C
temperatura pełnego otwarcia 102*C
Może się przyda
silnik (ABT, ABK)- wyłącznik cieplny wentylatora:
włączenie 1.stopnia wentylatora - 92....97*C
wyłączenie 1. stopnia wentylatora - 84...91*C
włącznik 2. stopnia wentylatora - 99...105*C
wyłącznik 2.stopnia wentylatora - 91...98*C
termostat:
temperatura początkowa otwarcia 87*C
temperatura pełnego otwarcia 102*C
Może się przyda
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie dam głowy sciąć ale w moim ABT siedzi orginał 82st.
Wiem ze miałem dylemat bo kupiłem Verneta 87st. Bo przy naprawie wymianie orginalny się tylko przywiesił spadł bolec z koszyka po włozeniu i wrzuceniu do garka była kolosoalna róznica między ori z 91r a vernetem. Dużo myślałem wtedy czy zregenorowany ori wkładać czy nowy szajs i jeszcze z róznicą 5st.
Wiem ze miałem dylemat bo kupiłem Verneta 87st. Bo przy naprawie wymianie orginalny się tylko przywiesił spadł bolec z koszyka po włozeniu i wrzuceniu do garka była kolosoalna róznica między ori z 91r a vernetem. Dużo myślałem wtedy czy zregenorowany ori wkładać czy nowy szajs i jeszcze z róznicą 5st.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
NorbertGSX pisze:Układ chłodzenia;
silnik (ABT, ABK)- wyłącznik cieplny wentylatora:
włączenie 1.stopnia wentylatora - 92....97*C
wyłączenie 1. stopnia wentylatora - 84...91*C
włącznik 2. stopnia wentylatora - 99...105*C
wyłącznik 2.stopnia wentylatora - 91...98*C
termostat:
temperatura początkowa otwarcia 87*C
temperatura pełnego otwarcia 102*C
Może się przyda
Nie żebym był wscibski ale podałeś dane do silników 5cyl.
Dla 4cyl w książce audi80:
termostat:
Początek otwarcia 84*C pełne 105* skok minimalny 7mm
właczenia wentylatora:
jedno biegowy:
włączenia 92-97*C wyłączenia 84-91*C
dwubiegowy jak wyżej.
Kupując termostat nie bawcie się w jakieś zamienniki, bo później to podwójny koszt i strata czasu.
Gdy kupiłem samochód to termostat był walnięty- oczywiście kupiłem to co mi dali w sklepie czyli jakiegoś 4maxa, temperatura 80 na blacie i nie więcej, aż całe szczęście niedawno mi padł (działał niecałe pół roku). Kupiłem ori szybciej łapie temperaturę i ładnie trzyma 90 na blacie. Pozdrawiam!
Gdy kupiłem samochód to termostat był walnięty- oczywiście kupiłem to co mi dali w sklepie czyli jakiegoś 4maxa, temperatura 80 na blacie i nie więcej, aż całe szczęście niedawno mi padł (działał niecałe pół roku). Kupiłem ori szybciej łapie temperaturę i ładnie trzyma 90 na blacie. Pozdrawiam!