Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 lis 2010, 15:10

chodzilo mi o czujnik w chlodnicy majac na mysli to co napisales ze dochodzi ci do 100 stopni a jezeli chodzi o to ze szybciej lapie temp mozliwe ze tak jak kolega pisal ze po prostu do konca nie otwiera sie termostat i nie patrz na to ze temrostat nowy bo teraz nawet te smieszne wahlery ktore byly uwazane za dobre sa tak naprawde do du......y ja w ciagu roku 2 lub 3 razy zmienialem temostaty tej firmy bo sie zacinaly

Awatar użytkownika
MateuszSK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 31 maja 2010, 20:42

Post autor: MateuszSK » 06 lis 2010, 17:37

Hmm... dzisiejsze obserwacje...
Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
Kurde nie wiem juz o co chodzi?
Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
Mysle tez nad pompa wody, watpie zeby kiedykolwiek byla wymieniana a auto ma juz w koncu 16lat...

Jakies opinie? Wymieniac niebieski czujnik w chlodnicy i pompe?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 06 lis 2010, 20:35

MateuszSK, czujnik moim zdaniem możesz wymienić, ale nie jestem przekonany czy do końca to coś da. Dlaczego uparłeś się na wymianę pompy wody ? Skoro płyn się nagrzewa, to znaczy że jest cyrkulacja w układzie i pompa pracuje prawidłowo, gdybyś mial wywalone łopatki to nie spełniałąby wogóle swej funkcji (płyn by nie miał obiegu), jeśli też nie ma wyraźnego chrobotania, rzężenia to pompa powinna być ok. Pompa kosztuje ok 100zł jeśli masz czas i kase możesz wymieniać, ja myślałem podobnie przy swojej audiczce, po sprawdzeniu okazało się że mimo jest wiekowa to spełnia prawidłowo swoją funkcję. Wymieniłem uszczelkę i termostat , autko śmiga teraz jak trzeba. Pewności nie ma czy u ciebie to uszczelka, trzeba narazie obserwować. Jeśli temp. nie skacze do 110, lub więcej to narazie spokojna głowa, termostat faktycznie może działać z opóźnieniem.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 lis 2010, 21:10

MateuszSK pisze:Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
Kolego, przecież ten czyjnik, o którym piszesz nie odpowiada za włączanie wentylatorów :!: :!: :!: Było o tym setki razy :arrow: <szukaj>
MateuszSK pisze:Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
no to chyba prawidłowe zachowanie. gdzie tu problem?

Awatar użytkownika
MateuszSK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 31 maja 2010, 20:42

Post autor: MateuszSK » 07 lis 2010, 21:20

grze pisze:
MateuszSK pisze:Nie wiem czy niebieski czujnik nie powinien wlaczac wentylatora przy 92,93? Wymieniac go?
Kolego, przecież ten czyjnik, o którym piszesz nie odpowiada za włączanie wentylatorów :!: :!: :!: Było o tym setki razy :arrow: <szukaj>
MateuszSK pisze:Podczas jazdy temp rowna 90C. Chwilowy postoj i juz zrobilo 92,93.
Dluzszy postoj i temp podchodzila do 100C przy czym wiatrak sie wlaczal jakos 98,99 i zbijal do 95
no to chyba prawidłowe zachowanie. gdzie tu problem?
Mam na mysli niebieski czujnik w chlodnicy a nie ten w bloku silnika.

Czyli jesli czujnik uruchamia mi wentylatory przy 98c to jest ok? Dac sobie spokoj z tym?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2010, 21:28

Jak byś wymieniał to podpowiem zamontuj od VW ma mniejsze temperatury.

A takie pytanie wymieniałeś termostat? Jaką temperature miał pełnego otwarcia?

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 07 lis 2010, 21:37

Układ chłodzenia;
silnik (ABT, ABK)- wyłącznik cieplny wentylatora:
włączenie 1.stopnia wentylatora - 92....97*C
wyłączenie 1. stopnia wentylatora - 84...91*C
włącznik 2. stopnia wentylatora - 99...105*C
wyłącznik 2.stopnia wentylatora - 91...98*C

termostat:
temperatura początkowa otwarcia 87*C
temperatura pełnego otwarcia 102*C
Może się przyda ;-)

Awatar użytkownika
MateuszSK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 31 maja 2010, 20:42

Post autor: MateuszSK » 07 lis 2010, 21:40

Tak wymienialem -Wahler, nie jestem pewny ale chyba 87C.

P.S Po przeczytaniu powyższego dam sobie chyba z tym spokój :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2010, 22:02

Nie dam głowy sciąć ale w moim ABT siedzi orginał 82st.

Wiem ze miałem dylemat bo kupiłem Verneta 87st. Bo przy naprawie wymianie orginalny się tylko przywiesił spadł bolec z koszyka po włozeniu i wrzuceniu do garka była kolosoalna róznica między ori z 91r a vernetem. Dużo myślałem wtedy czy zregenorowany ori wkładać czy nowy szajs i jeszcze z róznicą 5st.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 19:21

Panowie, w ABT z klimą i bez były dwa różne czujniki wentylatorów.

Po drugie niebieski czujnik temperatury to jest czujnik do ecu, a nie do chłodnicy. Nie myl kolorów czujników, bo są one istotne.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2010, 11:01

NorbertGSX pisze:Układ chłodzenia;
silnik (ABT, ABK)- wyłącznik cieplny wentylatora:
włączenie 1.stopnia wentylatora - 92....97*C
wyłączenie 1. stopnia wentylatora - 84...91*C
włącznik 2. stopnia wentylatora - 99...105*C
wyłącznik 2.stopnia wentylatora - 91...98*C

termostat:
temperatura początkowa otwarcia 87*C
temperatura pełnego otwarcia 102*C
Może się przyda ;-)

Nie żebym był wscibski ale podałeś dane do silników 5cyl.

Dla 4cyl w książce audi80:

termostat:
Początek otwarcia 84*C pełne 105* skok minimalny 7mm
właczenia wentylatora:
jedno biegowy:
włączenia 92-97*C wyłączenia 84-91*C
dwubiegowy jak wyżej.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 11 lis 2010, 12:47

a zobacz 24str. końcówka i 25str. początek, układ chłodzenia ;-) a na 132str. jest opisana wymiana.
Jarewa pisze:Początek otwarcia 84*C pełne 105*
początek otwarcia od 85*C dla silnika 3A i AAD
i nie mam książki z silnikami 5cyl. i V6 mimo tego, że chciałbym :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2010, 20:08

Hole.... mamy inne ksiązki ja mam z działu download

"AUDI 80/90" Rególuje i naprawiam Diter Korp WEMA.


Str. 54 i 56.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 11 lis 2010, 20:24

no to inne wskazania teraz wiadomo co i jak :mrgreen: ja mam z ksiegarni ;-)

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 14 lis 2010, 10:12

Kupując termostat nie bawcie się w jakieś zamienniki, bo później to podwójny koszt i strata czasu.
Gdy kupiłem samochód to termostat był walnięty- oczywiście kupiłem to co mi dali w sklepie czyli jakiegoś 4maxa, temperatura 80 na blacie i nie więcej, aż całe szczęście niedawno mi padł (działał niecałe pół roku). Kupiłem ori szybciej łapie temperaturę i ładnie trzyma 90 na blacie. Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl