Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 04 lis 2010, 09:49

gibaj pisze:musisz wyłączyć i odpalać

Już dwa razy ustawiałem na pracującym silniku...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lis 2010, 12:57

gibaj pisze:musisz wyłączyć i odpalać
wystarczy na zgaszonym poluzować dwie śruby przez otwory w kole pompy i tą z tyłu pompy co jest przy przewodach od wtrysków i na odpalonym silniku luzuje się czwartą śrubę i za pomocą metalowego pręta (lub drewnianego kija od szczotki) delikatnie przekręca pompę (można zaprzeć o przewód doprowadzający paliwo) patrząc na kąt wtrysku, dokręca czwartą śrubę, gasi silnik i dokręca trzy pozostałe <ok>

na zgaszonym to ustawia się w silnikach z regulacją kąta na kole pompy ;-) chociaż i można na zgaszonym ale jest wtedy więcej roboty bo jak się nie trafi to trzeba czasem kilka razy gasić silnik i łączyć się VAG'iem

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 lis 2010, 19:44

ja mam statyczny kąt wtryski ók 23 i po nocy przy 4 stopniach odpala bez problemu... jak to jest ? Może to dzieki temu, że silnik po remoncie i ma dobrą kompresje ? Mimo wszystko przestawiac na ok 50 ?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 lis 2010, 10:51

Witam, chciałbym spytać, czy ktoś ma taki interfejs:
http://moto.allegro.pl/interfejs-vag-ob ... 79861.html
bo właśnie się zastanawiam nad kupnem. Potrzebna mi będzie wtyczka OBD1. Zależy mi, żeby to było po RS232 (COM). Powiedzcie, czy to będzie dobre lub zaproponujcie coś lepszego. Mam audika z 93 roku na Boshu. Doradźcie coś, bo już raz pisałem ale nikt się nie wypowiedział.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 lis 2010, 10:57

kojak85 pisze:Witam, chciałbym spytać, czy ktoś ma taki interfejs:
http://moto.allegro.pl/interfejs-vag-ob ... 79861.html
bo właśnie się zastanawiam nad kupnem. Potrzebna mi będzie wtyczka OBD1. Zależy mi, żeby to było po RS232 (COM). Powiedzcie, czy to będzie dobre lub zaproponujcie coś lepszego. Mam audika z 93 roku na Boshu. Doradźcie coś, bo już raz pisałem ale nikt się nie wypowiedział.
widze ze w linku ten interfejs jest od viaken wiec bedzie smigal wejdz sobie na jego strone
http://www.viaken.pl
zamow od niego lub z linka ktory podales i bedzie napewno smigal bez problemow

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 lis 2010, 15:39

Dzięki tomek1982
A co chodzi z tymi liniami K, L dwoma K, K+L itd.? Jedne są na transoptorach inne na układzie CMOS. Co jest lepsze i będzie pasowało do TDIka na Boshu?

Już doczytałem o co chodzi na stronce viakena. Zamówiłem wersję opto, bo niby niezniszczalna i bezpieczna.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 lis 2010, 22:03

czasami jak na boschu nie podłączy się linii L to mogą być problemy z połączeniem, generalnie Viaken jest bardzo dobrym interfejsem ;-)

ja używam samoróbki na transoptorach i konwerterze RS232/USB na układzie PL2303 i czasami Viakena KKL na USB <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2010, 22:47

gibaj pisze:musisz wyłączyć i odpalać
E tam ...ja jak UKI_XX, ustawiam na odpalonym ,bo szkoda czasu bawić sie w ceregiele i w 5 minut jest po zabawie :mrgreen: dłuzej trwa odkręcanie tych śrub za kołem niż ustawianie ;-)

[ Dodano: 2010-11-07, 22:51 ]
Ross pisze:ja mam statyczny kąt wtryski ók 23 i po nocy przy 4 stopniach odpala bez problemu... jak to jest ? Może to dzieki temu, że silnik po remoncie i ma dobrą kompresje ? Mimo wszystko przestawiac na ok 50 ?
Nikt nie powiedział że przy kącie 23 nie bedzie odpalał ,ale jak ustawisz na 50 bedzie tak jak powinno być i na pewno bedzie odpalał z półobrotu

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 28 lis 2010, 22:07

Co powiecie o tych logach dynamicznych?

http://vaglog.rtnet.pl/viper4178_29311.html - 3 i 8 dynamicznie

http://vaglog.rtnet.pl/viper4178_29312.html - 4 i 11 dynamicznie

Dłuższy przejazd z samą gr. 11 http://vaglog.rtnet.pl/viper4178_29310.html

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 gru 2010, 09:49

pomieszałeś te grupy :mrgreen: najlepiej jest pojedynczo a jak już podwójnie logowałeś to trzeba było razem 003 i 011 ;-)

poza tym to masz do wymiany N75 albo wężyki dziurawe, ciężko z logów wyczytać ale w jednym miejscu widać falowanie doładowania, poza tym prawie cały czas jest przeładowanie

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 03 gru 2010, 18:59

witam dziś podpiąłem vaga pod auto i sprawdziłem błędy i wyskoczył mi takowy i nie wiem o co chodzi w nim
00532 P1746 Moduł kontroli transmisji &#8211; napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
00532 P1750 Napięcie (B+)

jak koś by mógł mi wytłumaczyć co to może być i gdzie szukać usterki

druga sprawa to kąt wtrysku wymieniałem u siebie wtryski audi tdi 92r na boschu były wtryski jedno sprężynowe i zostały zmienione z nowszego modelu na dwu sprężynowe i teraz mam takie pytanie jak powinien być ustawiony kat wtrysku bo jak wezmę tdi timing to na wykresie jak jest ustawiony na audi 1z 1994 to kąt jest ustawiony idealnie po środku a jak przestawię na 80 1992 1z to kat jest za mały którymi danymi się sugerować :?:
tu są foty z tdi timig zaznaczyłem na czerwono te ustawienia może ktoś bedzie wiedział na który wykres ustawic
Obrazek

Obrazek

kocyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2010, 12:22
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: kocyl » 12 gru 2010, 10:35

Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w analizie logów. Póki co udało mi się zrobić logi statyczne, z dynamicznymi jest problem ze względu na pogodę :( . Generalnie auto jakoś jeździ ale spalanie jest chyba za duże, tzn spala średnio ok 8 litrów, a na trasie 6,5 litra przy spokojnej jeździe.
Autko to Audi 80 1.9 tdi 1z b4 avant 94r. na przepływce Pieburga.
Oto logi:
Grupy: 000,001,003,000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30029.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30030.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30031.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30032.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30033.html

Z góry dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2010-12-18, 14:58 ]
Witam!
Udało mi się wreszcie zrobić komplet logów.
Proszę o analizę.
Autko jeździ jako tako, rewelacji nie ma, za to spalanie bardzo duże. Teraz zimową porą średnio koło 9 litrów.

basic:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30378.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30379.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30380.html

normalinie:

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30381.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30382.html

dynamicznie:


Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30367.html
Grupy: 000,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30377.html
Grupy: 004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/kocyl_30368.html

z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Prośba o pomoc w analizie logów projekt B4 reaktywacja:)

Post autor: krkbzyk » 23 gru 2010, 19:34

Witam!
Udało mi się wreszcie złożyć autko bo było w częsciach. Proszę o pomoc w analizie logów.
Autko jeździ jakby z przyczepką 0 mocy,statycznie wygląda już OK dynamicznie napewno turbo coś szwankuje i byc może przepływka proszę o rady(sprawdze całość dolotu bo może tam problem egr jeszcze nie zaslepiony).

bs:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30627.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30614.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30613.html

ms:

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30611.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30612.html

dynamicznie ms:

Grupy: 008,010,012 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30616.html
Grupy: 000,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/elektronik415_30615.html

z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc wszytkim Życzę Wesołych Świąt i Szczęśliwego NR

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 gru 2010, 17:24

masz źle wyregulowaną sztangę w turbinie (klapka WG ma być zamknięta), przepływka jest ok

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Wesołych Świąt!!!

Post autor: krkbzyk » 25 gru 2010, 18:43

Sztanga jest raczej OK rozerwany był górny wąż ale od spodu...teraz jest już prawie OK zrobie logi i zaprezentuje wyniki:)
Pozdrawiam WS i SNR
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl