[B3 1.8 NE + LPG] Prosze o porady na temat pompy paliwa
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
[B3 1.8 NE + LPG] Prosze o porady na temat pompy paliwa
Witam. Chciałbym się dowiedzieć coś na temat pompy paliwa. Mam silnik 1,8 S gaźnik Keihin 1 i np.po nocy jak auto postoi to ciężko pali. Chyba że mu przekręce zapłon tak z 5 razy to lepiej pali. I jakie jest działanie pompy. Paliwo podaje jak włączam zapłon czy jak kręce rozrusznikiem. Mam ochote ją wymienic chyba że dawke paliwa ustawia się też gdzieś przy gaźniku. I jescze jedno jak autko stoi z górki to oboty spadają i gdy postoi tak z 2 godz i jak go pale to tak jak by go zalało. Na ssaniu chodzi nierówno , szarpie go; chyba ze trzymam na pedale gazu i ssanie wyłącze to zaczynarówno chodzić. I potem moge ssanie normalnie wyciągnąć i trzyma wolne obr. na ssaniu. A to ciekawe urządzenie co jest za zdjęciu to co to jest. Bo u mnie do tego idą dwa kabelki; Jak je odłącze to się nic nie zmienia; Pozatym moge zmieniać kabeli na te piny i też nic. Który kabelek na jaki pin jak tam nie ma + albo -. Pomóżcie.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2010, 11:39 przez davidpolska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bez różnicy to jest elektromagnes więc jakbyś nie podłączył będzie działać.davidpolska pisze:Który kabelek na jaki pin jak tam nie ma + albo -.
A ten zaworek jest chyba od sterowania wolnymi obrotami.
Jak kręcisz rozrusznikiem, oryginalnie w NE jest mechaniczna pompka paliwa napędzana z wałka pośredniego w silniku.davidpolska pisze:Paliwo podaje jak włączam zapłon czy jak kręce rozrusznikiem.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
więc jak zrobić żeby szybciej podawało paliwo; bo raz podaje za mało a nieraz jak silnik troszke ostygnie to jak odpalam to też musze ssanie wyciągnąć i wtedy nieraz jak odpali ma zamałe przez chwile a pozniej normalne; jeszcze nie obcziłem ile ssania wyciągnąc żeby go odpalić czy to po nocy czy po jakiejś tam przerwie; a wy jak robicie i co z tym szybszym podawaniem paliwa ??
Sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie podciśnieniowym , jeżeli nie to proponuje dokładne mycie i przedmuchanie wnętrza gaźnika . Co do odpalania to proponuję przed przekręceniem stacyjki nacisnąć kilka razy pedał gazu - da to ( pod warunkiem że jest paliwo w komorze pływakowej) dodatkowy zastrzyk paliwa do rozruchu . Rozumiem że autko nie ma gazu i jeździsz tylko na PB - w takim razie po zgaszeniu w komorze pływakowej pozostaje paliwo i nie ma gdzie uciec . Napisz jeszcze jakiego koloru masz świece .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdz podstawe gaznika,czasami lubieja padac i lapac lewe powietrze,ja ostatnio mialem problem z ssaniem,okazalo sie ze przetarl sie cienki plastikowy wezyk od podcisnienia wymienilem i problem ustal.Sprawdz ustawienie zaplonu,pompki paliwa raczej nie przyspieszysz pomoze jej tylko wymiana na nowa.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
wszystko ok; ale zapłon się sam nie przestawił czyba bo nie ma takiej opcji; jak wcześniej działało wszystko. Gaz mam i czy na tej pompce mechanicznej musi być w baku conajmniej 1/4 zbiornikaj jak na elektrycznej; a dalej nikt nie wpsomniał o tym ze jak zjeżdzam z górki obroty maleją na PB;?? :-| :-|
Mam taki sam silnik i podobny problem.
Rano na ssaniu odpali bez problemu, ale jak zrobi 3 km i zgasze auto na 2 minuty, odpalam bez ssania bo silnik ciepły, to musze mu lekko gaz wcisnąć i odpala w sekunde. Natomiast jakbym mu nie wcisnął gazu to albo bedzie kręcił i nie zaskoczy albo zapali ale obroty wstają od 0 do 1000 tak ze 3,4 sekundy i wiadomo, telepie całym autem.
Co zrobić żeby na ciepłym silniku odpalał bez dodawania gazu?????
davidpolska z gaźnikiem nic nie rób !!
Ja oddałem swój do regeneracji (300 zł) i nic to w tym temacie nie zmieniło oprócz tego, że audicza za 20 L na 100 km zeszła na 9 L po mieście
Rano na ssaniu odpali bez problemu, ale jak zrobi 3 km i zgasze auto na 2 minuty, odpalam bez ssania bo silnik ciepły, to musze mu lekko gaz wcisnąć i odpala w sekunde. Natomiast jakbym mu nie wcisnął gazu to albo bedzie kręcił i nie zaskoczy albo zapali ale obroty wstają od 0 do 1000 tak ze 3,4 sekundy i wiadomo, telepie całym autem.
Co zrobić żeby na ciepłym silniku odpalał bez dodawania gazu?????
davidpolska z gaźnikiem nic nie rób !!
Ja oddałem swój do regeneracji (300 zł) i nic to w tym temacie nie zmieniło oprócz tego, że audicza za 20 L na 100 km zeszła na 9 L po mieście
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Boom mi kiedyś Marko tłumaczył jak zaczołem się interesować Audiczkom jak kupiłem że nawet po 2 min silnik stygnie i musisz ssani wyciągnąć. W silnikach jednopunktowych jak zgasisz silnik i po 2 min też odpalasz to im też się ssanie włącza tylko nic nie muszą wyciągać heh; to taki minus moim zdaniem gaźników.Tylko dlaczego jak wyciągniesz ssanie to raz jest ok a raz obroty takie jak ty opisujesz ( raz 700; a raz 800 )i tak wzrastają powoli. Troszke to takie dziwne szczególnie jak ktoś stoi kolo auta to sobie mysli ze masz starego gruchota hmm?? :oops: :oops: :oops: :oops: I jeszczejedno bo bende drążył ten temat. Jest coś w baku czy gdzieś co odpowiada za to że jak jest mało paliwa w baku tzn na rezerwie to poprzechyleniu audiczki z górki to obroty maleją???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ssanie to jedno a dodanie gazu to drugie . To są dwie różnie przysłony w gaźniku i mają inne zadanie . Ssanie zwiększa podciśnienie w gardzieli gaźnika i powoduje zwiększenie dawki paliwa a gaz otwiera przelot zwiększając ilość mieszanki , która dostaje się do silnika . Przy nowym gaźniku być może nie trzeba wciskać gazu przy odpalaniu ale my nowych nie mamy tylko z konkretnymi przebiegami .
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
ale marko co to jest bo już dzisiaj spędziłem ze 2 godz przy aucie; sprawdziłem wszystkie rurki od podciśnienia; są ok!! pali też ok; tylko jak postoi z górki tak ze 2-3 godz to jak wyciągne ssanie tak jeden stopien i go pale to go zalewa; obroty strasznie nieskie i trzęsie strasznie silnikem;dopiero wyłączam ssanie i trzymam gaz nogą to za chwile się ustabilizuje i wyciągne ssanie i juz równe obroty;dodam że jak stoi na prostym podłożu to nic ok???gaźnik mam rok czasu po regenaracji. Pozatym jak jade tak z 4 km na pb i go zgasze i pale; wciśne mu pedał gazu że niby dodatkową dawke mu dam bez wyciągania ssania to go zaleje troszke i musze mu przygazowac i ok; :?: :?: :?: :?: już nie mam siły do gaxnika .>>:(